کد خبر 486050
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

نسخه دست‌نویس یک تورات ۷۰۰ ساله در عراق کشف شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری عراقی PNA نوشت: به تازگی دستنویسی از کتاب تورات در بغداد پایتخت عراق فدرال کشف شده که عمر آن به ۷۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

بر اساس این گزارش، این کتاب دینی در منطقه «کرخ» و از سوی نیروهای امنیتی پیدا شده و به خاطر قدیمی بودن نسخه، بهای آن ۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

تورات کتاب آسمانی یهودیان است. در سال ۱۹۴۹ جمعیت یهودی‌ها در عراق ۲.۶ درصد کل جمعیت این کشور بود که در سال ۱۹۵۱ این میزان به ۰.۱ درصد کاهش یافت که علت آن هم مهاجرت آنها به سرزمین‌های اشغالی بوده است.

در عراق کتاب‌های قدیمی و نسخ خطی به ویژه کتب آسمانی، معمولاً قاچاق می‌شوند و در حراج‌های عمومی و حتی در بازار سیاه خرید و فروش می‌شوند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اینها موهبات الهیست که اگر مسلمانان بتوانند استفاده کنند شاید بتواند از چند صد سال کار فرهنگی موثر تر باشد زیرا نسبت به توراتهای کنونی کمتر مورد تحریف قرار گرفته اند و احیانا به گفتار وحی بسیار نزدیکتر باشندوآن قسمتهایی از تورات که درمورد حقانیت اسلام وپیامبر آخرالزمان است که توسط معاندین یهود حذف شده دراین کتب قدیمی بسیار مشهودترند(پس بایستی سریعا آنها را دریابیم و درصورت مفید بودن درمعرض دید جهانیان قرار دهیم)
  • رضا ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    بغداد پايتخت عراق فدرال؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس