عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: آرامش ایجاد شده در اثر پول‌های تزریق شده به بخش درمان در چارچوب طرح تحول سلامت، آرامش قبل از طوفان است.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدارهای خود از روز اول کلید خوردن طرح تحول سلامت گفت: بر اساس تجارب بین‌المللی، رفرنس‌ها و نظریات کارشناسی این روش توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری نیز روش به‌کار گرفته شده در طرح مذکور را توصیه نکرده‌اند، اظهار داشت: این روشن است که باید از بهداشت و پیشگیری آغاز کرد.

پزشکیان در ادامه گفت: الان دیگر بودجه‌ای وجود ندارد و بیش از هشت ماه است که بیمه‌ها نتوانسته‌اند پول پزشکان را بدهند؛‌ ظاهراً مصداق این است که تا انسان با کله زمین نخورد بیدار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با آغاز طرح تحول سلامت، بودجه را مانند داروهای مسکن به مریض تزریق کردند بدون آنکه دنبال درمان ریشه بیماری باشند یعنی اینها تصور کردند این پولی که تزریق شده است آرامش دائمی ایجاد می‌کند، خوب است، در حالی که آرامش قبل از طوفان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: موضع من روشن است و آن را در هر جلسه‌ای گفته و آن را پیگیری می‌کنم، اما تا مجلس بیدار نشود حرف زدن‌ها فایده ندارد.

وزیر اسبق بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: حرف ما این است که راه خلاف قانون، خلاف علم، خلاف تدبیر و سیاست را در حوزه بهداشت و درمان نباید طی کنیم و کسانی که از طی این مسیر توسط وزارت بهداشت دفاع کردند باید تاوان آن را بدهند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مثل اینکه اقای پزشکیان غیر از مخالفت با احمدی نژاد کار دیگری هم بلده
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    براستی که مجلس به این قضیه ورود پیدا کند که چرا سرانه بیمه روستاییان در برنامه پزشک خانواده روستایی در سال 1394 حداقل برابر نرخ تورم سال 1394 افزایش نیافته و شنیدهها حکایت از ان دارد که وزارت بهداشت قصد دارد مشکلات کمبودنقدینگی خود را در امسال با زیر پا گذاشتن قوانین وعدم افزایش در یافتی پرسنل شاغل در این برنامه تامین نماید.در حالیکه پرسنل این طرح حق اشتغال در غیر ساعت اداری بمنظور تامین مخارج خانواده خود را ندارند ولی متخصصین هیئت علمی دانشگاه به بهانه کمی دریافتی بر خلاف قوانین در چند جا اشتغال دارند.
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    اغلب پزشکان خانواده روستایی حدود ده سال است مطالبات قانونی مصوب خود از جمله یک ماه پاداش پایان هر دوره یکساله قرارداد،بازخریدی مانده مرخصی خود در پایان هر سال قرارداد را دریافت نکرده اند و برخی از انها بیش از ده سال است که بشکل قراداد سالیانه مشغول بکر هستند وهیچ مرجعی نیز به مطالبات انها پاسخ نمیدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس