کد خبر 485731
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

به دنبال درز خبر هک شدن ایمیل "جان برنان"، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، اسناد محرمانه ای منتشر شده است که نشان می دهد یک سناتور آمریکایی پیشنهادی برای قانونی کردن شکنجه مظنونان تروریست توسط بازرسان آمریکایی داده بود.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری "دیلی میل" نوشت: در میان این اسناد و مدارک نامه ای دیده می شود که در آن یکی از اعضای سنای آمریکا راه های قانونی کردن شکنجه مظنونان را در زمان بازجویی از آنها پیشنهاد کرده است.

ویکیلیکس اخیرا تعدادی از رایانامه های کمیته اطلاعات سنی آمریکا را چاپ کرد که یکی از آنها نامه کریستوفر بوند عضوی پیشین سنای آمریکا به جان برنان رئیس سازمان جاسوسی آمریکا، "سیا"، بود.

سناتور آمریکایی در این نامه راه های مختلف شکنجه مظنونان تروریست را بدون نقض قانون آمریکا ذکر کرده است.

کریستوفر بوند این نامه را در سال دو هزار و هشت و در شرایطی که نایب رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا بود، نوشته است. سناتور آمریکایی در نامه خود تاکید کرده که بسیار ضروری است به سرویس های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در بازداشت و بازجویی از مظنونان تروریست اختیار قانونی
تام داده شود تا بتوانند بدون دغدغه نقض قانون، به منظور اعتراف گرفتن از مظنونان آنها را شکنجه کنند.

در این رایانامه علاوه بر این پیشنهاد، پانزده روشی را که قانون آمریکا در بازجویی از مظنونان منع کرده برشمرده است. مهمترین این روشها عبارتند از : ضرب و شتم، غرق مصنوعی، شبیه سازی شکنجه، محرومیت از آب و غذا.

بنابر این گزارش، افشای این نامه نشان می دهد که برخی از قانونگذاران آمریکایی هر گاه لازم بدانند از زیر پا گذاشتن حد و مرزهای قانونی و دادن اختیارات غیرقانونی به سرویس های اطلاعاتی و امنیتی این کشور تردیدی به خود راه نمی دهند.

پیش از این پایگاه اطلاع رسانی ویکیلیکس اعلام کرده بود رایانامه های متعددی از مدیر سرویس های اطلاعاتی آمریکا در اختیار دارد که به موقع آنها را افشا خواهد کرد. ویکیلیکس مشخص نکرده که این نامه ها را به چه طریق به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، افشای رایانامه های کریستوفر بوند چند روز پس از آن اتفاق افتاد که یک هکر رایانه ای که خود را یک نوجوان آمریکایی معرفی کرده است به روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد توانسته است به صندوق پستی مدیر سیا نفوذ کند و برخی اطلاعات شخصی آن را به دست آورد. هکر ناشناس علت این اقدام خود را اعتراض به سیاست خارجی آمریکا اعلام کرده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس