در کنار دو جنگنده رژیم صهیونیستی، 16 هواپیماهای سعودی و اماراتی مشاهده می شدند و در مقر فرماندهی نیروی هوایی عربستان نیز تعدادی افسر صهیونیست حضور داشتند که نقشه حمله نظامی به یمن با بمب‌های شکافنده را بررسی می‌کردند.

در پایگاه هوایی «خمیس مشیط» عربستان چه می‌گذشت/ موشک‌های اسکاد یمنی‌ها چگونه سیستم موشکی «پاتریوت» را ناکام گذاشت
گروه بین‌الملل مشرق - عملیات حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه نظامی سعودی «خالد بن عبد العزیز» نگاه و توجه بسیار محافل منطقه ای و بین المللی را به دنبال داشت، شاید یکی از مهمترین دلایل این توجه میزان خسارات و زیان های وارد شده به آن و مطرح شدن آن به عنوان یکی از پایگاه های فعال و مطرح در تجاوز عربستان سعودی علیه یمن بود.

در عین حال خسارات سنگین وارد شده به این پایگاه، موجب شد، این سوال از سوی بسیاری از تحلیلگران مطرح شود که چرا سیستم موشکی «پاتریوت» در برابر موشک های «اسکاد» تا این اندازه ناکارآمد نشان داد؟

چه اطلاعات و اخبار مهم و جدیدی درباره این حمله به دست آمده است و بازتاب های این ناکامی و شکست سعودی را چگونه می توان تحلیل و ارزیابی کرد؟

حقایقی درباره آنچه در این پایگاه نظامی پیش از حمله موشکی نیروهای یمنی به آن جریان داشت:

منابع آگاه یمنی 24 مهر گذشته اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن و رزمندگان جنبش «انصار الله» پایگاه هوایی خالد بن عبد العزیز در منطقه «خمیس مشیط» در استان «عسیر» در جنوب غربی عربستان سعودی را با موشک های «اسکاد» هدف قرار دادند.

به گفته این منابع این حمله موشکی اهداف خود را با دقت هرچه تمام تر محقق کرد و در این راستا سرهنگ «غالب لقمان»، سخنگوی رسمی ارتش یمن نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مقادیری موشک و بمب به پایگاه نظامی خمیس مشیط منتقل کرده است.

به موازات آن، فرماندهی نیروهای مشترک شرکت کننده در تجاوز به یمن که مقر آن در ریاض قرار دارد، به این حمله موشکی اذعان کرد، تا بعد از آن خبر کشته شدن فرمانده نیروی هوایی سلطنتی عربستان سعودی نیز توسط این منبع منتشر شود.

در پایگاه هوایی «خمیس مشیط» عربستان چه می‌گذشت/ موشک‌های اسکاد یمنی‌ها چگونه سیستم موشکی «پاتریوت» را ناکام گذاشت

در همین راستا مطبوعات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تاکید کردند که نظامیان آمریکایی و صهیونیستی در زمان حمله موشکی نیروهای یمنی در این پایگاه هوایی حضور داشتند که تماما کشته شدند و همین موضوع موجب شد تا ریاض زیان ها و قربانیان واقعی این حمله را کتمان کند.

اما مهم تر از این اخبار، اطلاعاتی است که منابع محلی یمنی درباره زمان شلیک موشک های اسکاد و آنچه در این پایگاه رخ می داد و میزان واقعی خسارات و تلفات است.

به گفته این منابع محلی زمان انجام این حمله موشکی از پیش برنامه ریزی و به دقت محاسبه شده بود.

اما در خصوص آنچه در این پایگاه هوایی جریان داشت، اطلاعات موثق به دست آمده تاکید می کند که صبح روز حمله موشکی نیروهای یمنی به خمیس مشیط یک فروند جنگنده صهیونیستی حامل بمب های شکافنده در این پایگاه بر زمین می نشیند.

به دنبال این جنگنده صهیونیستی یک فروند هواپیمای غیر نظامی نیز در این پایگاه بر زمین می نشیند که حامل 15 کارشناس نظامی صهیونیستی بود که ماموریت داشتند، بر عملیات تحویل و راه اندازی بمب های شکافنده نظارت و اشراف داشته باشند.

در پایگاه هوایی «خمیس مشیط» عربستان چه می‌گذشت/ موشک‌های اسکاد یمنی‌ها چگونه سیستم موشکی «پاتریوت» را ناکام گذاشت

در همین برهه زمانی در کنار این دو فروند هواپیمای وابسته به رژیم صهیونیستی، 16 فروند هواپیماهای سعودی و اماراتی حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی نیز مشاهده می شدند، درحالی که در مقر فرمانده نیروی هوایی عربستان تعدادی از افسران صهیونیستی حضور داشتند که به همراه افسران ائتلاف سعودی ضد یمن نقشه حمله نظامی با بمب های شکافنده به یمن را مرور و بررسی می کردند و این مهمترین دلیل حمله موشکی نیروهای یمنی به این پایگاه نظامی بود و موجب شد، رسانه ها تاکید کنند که در کنار افسران سعودی و اماراتی کشته شده در این حمله افسران آمریکایی و صهیونیستی نیز وجود داشتند.

اما عربستان سعودی برای جلوگیری از بازتاب های منفی این رسوایی واقعیت خبر را پنهان می کرد و مانع ورود خبرنگاران به پایگاه می شد. موشک های اسکادی که نزدیک بمب های شکافنده و هواپیماهای حامل تجهیزات و تسلیحات نظامی اصابت کردند، موجب انفجارهای شدید و وارد آمدن خسارات بسیار گسترده ای شدند که به گفته منابع محلی جغرافیای منطقه را تغییر داد.

در پایگاه هوایی «خمیس مشیط» عربستان چه می‌گذشت/ موشک‌های اسکاد یمنی‌ها چگونه سیستم موشکی «پاتریوت» را ناکام گذاشت

در پایگاه هوایی «خمیس مشیط» عربستان چه می‌گذشت/ موشک‌های اسکاد یمنی‌ها چگونه سیستم موشکی «پاتریوت» را ناکام گذاشت/ آماده انتشار

در پایگاه هوایی «خمیس مشیط» عربستان چه می‌گذشت/ موشک‌های اسکاد یمنی‌ها چگونه سیستم موشکی «پاتریوت» را ناکام گذاشت/ آماده انتشار

تحلیل حمله و بازتاب های آن
پس از این حمله موشکی کارشناسان تحلیل های بسیاری در خصوص آن ارائه دادند، اما کتمان و عدم افشای این اطلاعات که در سطور بالا به آنها اشاره شد، موجب می شود، درستی این تحلیل ها زیر سوال رود، بنابراین براساس این اطلاعات جدید باید گفت:

یک: با توجه به آنچه در پایگاه هوایی خمیس مشیط گذشت، بار دیگر عربستان سعودی ثابت کرد که همکاری گسترده و عمیقی با دشمن صهیونیستی دارد و این همسویی سیاسی تل آویو و ریاض را نشان می دهد. اگرچه این موضوع جدیدی نیست، اما اثبات می کند که عربستان سعودی شایستگی و لیاقت به دست گرفتن رهبری هیچ محوری را در جهان ندارد، به خصوص پس از کشتارهایی که در یمن به راه انداخت.

دو:حمله موشکی به خمیس مشیط این سوال مهم و اساسی را مطرح می کند که سعودی ها و صهیونیست ها چه نقشه تروریستی و خطرناکی را می کشیدند که در آن حتی استفاده از سلاحی مجاز شده بود که جزو سلاح های نامتعارف و تحریم شده بین المللی به شمار می آید.

سه: از سوی دیگر این عملیات بحث و جدل بسیاری درباره کارآیی نظام موشکی پاتریوت و عدم موفقیت آن در برابر موشک های اسکاد به راه انداخت. موضوعی که در این خصوص برای کارشناسان امور نظامی سوال برانگیز و تعجب آور بود، از کار افتادن این نظام موشکی بود، به گونه ای که بسیاری از رسانه ها و مطبوعات جهان عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن و امکان تحقق اهداف ریاض در یمن را زیر سوال برده و تاکید کردند که یمنی ها در این عملیات نشان دادند که توان پیروزی نظامی علیه سعودی ها را دارند و این بدین معناست که عربستان تاکنون به اهداف نظامی خود در یمن از جمله نابودی توانمندی و قدرت نظامی یمن دست نیافته است.

در پایگاه هوایی «خمیس مشیط» عربستان چه می‌گذشت/ موشک‌های اسکاد یمنی‌ها چگونه سیستم موشکی «پاتریوت» را ناکام گذاشت

درحالی که هر روز بیش از پیش ابعاد جدیدی از شکست های مفتضحانه ائتلاف سعودی علیه یمن برملا می شود، عملیات پایگاه هوایی خمیس مشیط انجام شد تا اثبات کننده میزان و حجم توطئه های بین المللی علیه مردم یمن باشد.

«منصور عواض»، فرمانده نظامی نیروهای یمن در منطقه «جیزان» در مصاحبه با پایگاه خبری یمنی «لحج نیوز» ابعاد دیگری از آنچه در پایگاه هوایی خمیس مشیط جریان داشت، را افشا کرد و در این خصوص تاکید کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته بین ریاض و تل آویو مقرر بود، ارتش رژیم صهیونیستی بمب های شکافنده خود را در حمله جنگنده های سعودی و اماراتی به منطقه «جبل نقم» یمن آزمایش کند که اساسا سلاحی نامتعارف و تحریم شده در سطح بین المللی بود، چون خسارات مادی و تلفات انسانی و آسیب های زیست محیطی بسیاری از خود برجا می گذاشت و با وجود اینکه در نزدیکی جبل نقم مناطق مسکونی و غیر نظامی بسیاری وجود دارد، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی همچنان بر آزمایش این بمب ها علیه مردم یمن اصرار داشتند.

فرمانده نظامی نیروهای یمن در جیزان در ادامه افشاگری های خود توضیح می دهد که پیش از اتمام عملیات تجهیز و ارسال جنگنده های صهیونیستی دو اسکادران از جنگنده های اف 16 سعودی و اماراتی نیز تدارک دیده شدند تا جنگنده های صهیونیستی «شبح» را در این عملیات همراهی کنند.

از سوی دیگر، ضربه وارد شده به عربستان سعودی در پایگاه خمیس مشیط چنان سنگین و کمرشکن بود که مسئولان امر را در ریاض سرگردان و متحیر کرده و موجب شده تا تصمیمات و اقدامات مضحکی برای توجیه این شکست بزرگ اتخاذ کنند، از جمله اینکه منابع خبری اعلام کردند که وزارت دفاع سعودی افسران و نظامیان مسئول محافظت و مراقبت از این پایگاه نظامی را به خیانت متهم کرده است.

در این راستا وزارت دفاع عربستان سعودی فرماندهان نظامی این پایگاه را احضار و آنها را به دلیل ناتوانی در شناسایی مسیر موشک های اسکاد به خیانت ملی و خیانت به کشور متهم و شماری از این فرماندهان را بازداشت کرده و نشست ها و جلسات محرمانه ای درحال برگزاری است تا درباره این نظامیان تصمیم گیری نهایی شود.

ضربه وارد شده به عربستان سعودی در پایگاه هوایی خمیس مشیط چنان سنگین بود که ریاض را وادار کرد، کشته شدن فرمانده نیروی هوایی خود در این پایگاه را با انتشار این دروغ کتمان کند که مرگ وی در اثر سکته قلبی و طی ماموریتی که خارج از عربستان درحال انجام آن بوده، رخ داده تا بعدها به واقعیت امر اشاره کند.

در پایگاه هوایی «خمیس مشیط» عربستان چه می‌گذشت/ موشک‌های اسکاد یمنی‌ها چگونه سیستم موشکی «پاتریوت» را ناکام گذاشت

پایگاه خبری صهیونیستی «والا» که گفته می شود، به محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نزدیک است، نیز به نقل از منابع نظامیش افشا کرد که نیروهای یمنی 15 موشک اسکاد به پایگاه هوایی خمیس مشیط شلیک کرده بودند، در حالی که رسانه های سعودی از شلیک 5 موشک خبر داده بودند.

به نوشته این پایگاه خبری صهیونیستی نظامیان آمریکایی که در این پایگاه حضور داشتند و مسئول استفاده از نظام موشکی پاتریوت بودند، تنها موفق شدند، 2 یا 3 موشک را رهگیری و منهدم کنند و نظامیان سعودی از این حمله به شدت غافلگیر شده بودند.

این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود مدعی شد که ایران اطلاعات این پایگاه و حضور فرمانده نیروی هوایی عربستان سعودی در آن را در اختیار نیروهای یمنی از جمله انصار الله قرار داده است.

والا تاکید کرد که عربستان سعودی برای جلوگیری از بازتاب های منفی کشته شدن فرمانده نیروی هوایی این کشور به خصوص بر روحیه و معنویات نظامیان سعودی شرکت کننده در تجاوز به یمن تلاش بسیاری کرد که واقعیت را کتمان کند.

این اولین باری نیست که پرده از مشارکت رژیم صهیونیستی در کنار عربستان سعودی در تجاوز به یمن پرده برداشته می شود، چون پیش از این نیز «علی عبد الله صالح»، رئیس جمهوری برکنار شده یمن از شناسایی یک هسته تروریستی مرتبط با رژیم صهیونیستی در یمن و بازداشت اعضای آن سخن گفته بود که بیانگر چشم داشت ها و مطامع این رژیم در یمن است که حضوری ریشه دار و قدیمی در این کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    باور کن اطلاعاتی که مشرق از این پایگاه منتشر کرد مثل تعداد مستشاران امریکایی و صهیونیستی ، خود اطلاعات اسرائیل خبر نداشت! من موندم با کدوم ماهواره این اطلاعات بدست اومدی.ماهواره امید ؟!
  • ياور ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    این اطلاعات را من حدود ده روز پیش به سه زبان فرانسه، انگلیسی و اسپانیایی در اینترنت دیدم. در ضمن مقالات و تصاویری هم به زبان چینی و روسی در اینترنت پیرامون این پایگاه وجود دارد. داشتم تحقیق میكردم در مورد پایگاه‌های عرعرستان مقاله بنویسم. شما نگاه نكن خودت نا آگاهی.. اتفاقن مشرق خیلی مستدل و مستند نوشته است.
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مرگ بر آل سقوط جهنم در انتظار شماست
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    هواپیماهارو همینطوری پارک کردن زیر افتاب!
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    احتمالا عربستان قصد حمله با بمب های اسرائیلی به فردو را داشته است
  • بهار ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    عجب این مطلب مثل داستان های 007 میمونه
  • مرتضی موسوی ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اگه قرارباشه همه مسل توناامید باشن که الآن آمریکامارومیخورد اطلاعاا ایران زبانزده همست توحین نکن ثانین نوشته به نقل ازروزنامه صحیونیسم یعنی....ادامشوبایدخودت بفهمی که خداهدایتت کنه ایشالا
  • aras ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    جوابتو خود اسرائیلیا دادن اونو قت میخوای ایراد بنی اسرائیلی بگیری؟ این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود مدعی شد که ایران اطلاعات این پایگاه و حضور فرمانده نیروی هوایی عربستان سعودی در آن را در اختیار نیروهای یمنی از جمله انصار الله قرار داده است.
  • ارش ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    شاید با پهباد های جاسوسی یا خود موشک اسکاد
  • مرتضیsk ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    قدرت نمایی سازمان اطلاعاتی ایران ، دمشون گرم
  • یامهدی عج ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مشرق به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی «والا» این مطلب را منتشر کرده است. لطفا لطفا لطفا مطالب را با دقت بخونید.
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مرتضی موسوی املا چند می شدی؟
  • اهوازی ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    دست نیروهای هوافضای سپاه درد نکنه.خوب انتقام خون سردار شهید همدانی و دیگر شهدا را گرفتند.یا علی.این دفعه ریاض و جده را منهدم کنید.
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    تا ویتامین D بگیرن
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــخخخخخ
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    بهترین لحظه پرتاب موشک ، مختصات دقیق نظامی که جی پی اس فقط به آمریکا و شرکایش می دهد و اطلاعات جمع شده نشان می ده که ماهواره های روسیه دخیل بودن و اقدام اطلاعاتی مشترک بین روسیه و ایران شکل گرفته ، عربستان یک اپسلون فهم سیاسی و تحلیل داشت ابدا با ایران و روسیه که قدرت نظامی اول منطقه هستند گلاویز نمی شد می فهمید که این دو کشور صبور هنوز صبوری می کنند می فهمید که این دو کشور بر خلاف عربستان و ترکیه ارتش ها و امکانات وابسته ندارند و مستقل اند ، شهرستان قطر و شهر امارات رو کجای دلمون بزاریم !
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    حالا ببین ما خودمون بخوای بزنیم چی میشه '''' لبیک یا خامنه ای
  • محمد ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    وما رمیت اذ رمیت ولاکن الله رما
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    درود بر شیعیان
  • مهماندار هواپیما ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    غیر از علوم روز امداد غیبی را فراموش نکنید
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    هههههههههه
  • پارسا ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اگه واقعیت داشته باشه این عملیات موفق بدونید که کار سپاه ایرانه یجوری انتقام فاجعه منا هم میتونه باشه.کاش ی همچین موشکی نزدیک کاخ سعودی ها زده بشه فعلا برای ترسوندنشون.
  • بیر نفر ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    ماشاالله حزب الله
  • بیر نَفَرَم ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خخخخخخ این جمله آخری را خوب اومدی خخخخخخ
  • نصیر ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    می خواهم از ایران بگویم دوستان یه فکری برای افغانستاان کنید به شدت با اشتباهات مسئولین داخلی دارن به موج ایران ستیزی دامن می زنن
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مشکل شما اینست که دشمن را دست کم گرفته اید . صهیونیزم عامل بقای عربستان است
  • رضا ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    کلاس چندمی عمو با این همه غلط املایی
  • هموطن ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    هرکه کار اطلاعاتی دقیق داده دمش گرم عربستان سزاوار بسی مصیبتهای دیگر است انشااله ال سعود وال یهود هردو باهم به درک واصل بشن
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    من موندم صدا و سیما محترم و بقیه مطبوعات چطور خبری را که از اساس واقعیت نداشت منتشر کردند ! بیشتر تعجبم از مشرق هست که بخش دفاع و نظامیش فعال تر از بفیه رسانه ها بود .......
  • sina ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    حقشونه ال سعود خر
  • ناشناس ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    وقتی تحلیل این خبر را خواندم انصافا خیلی به من حال داد
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    نه بنده خدا ، الان دارم باور می کنم که 40 درصد ارتش عربستان یمنی هستند
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اوامر خودم به خبرنگار دفاعی:اگه با آواکس میشه فرودگاه های روی زمین (بعضیها میگن کامیون را هم میتونه) را با رادار رصد کرد چرا باهاش موشک های بالستیک را هدایت نکرد......بحث سرکوب نیروی هوایی و سلطه بر آسمان کشور باید حل بشه.....
  • حقیقت بین ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    احتمالاً چون در آن فرودگاه که ظاهراً نقطه استراتژیک مهمی براشون هست ، آشیانه های مخفی یا حفاظت شده ندارند مجبور شده اند آنها را پراکنده نگهداری کنند تا در صورت حمله موشکی کمتر صدمه بخورند
  • خسرو ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مشرق گمان دارم حمله با موشک پیشرفته دیگری غیر از اسکاد بوده که بعداً صداش درمیاد
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    مشرق، حالا چرا میگی جنگنده های صهیونیستی شبح ؟ چرا نمیگی فانتوم ؟ ضمنآ فرمانده نیرو هوایی عربستان چند ماه قبل توی یه حمله موشکی دیگه به هلاکت رسید که بعد گفتن بر اثر سکته قلبی مرده ، چرا دوباره تو این حمله میگی کشته شد چرا دقت نمیکنید به خبرهایی که خودتون منتشر میکنید
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    من که تا الان ندیدم خبرنگار رو در فرودگاه نظامی راه بدنش!!!!! دوم هم اینکه هیچکس نمیتونه دقیقا بگه چقدر خسارت وارد شده !! جز خود اعراب!! چون تنها کسی هستن که شاهد ماجرا بودن!!
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    اینا که همش f15اند
  • سعید ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    اون زیر نقشه هواشونو داریم
  • ناشناس ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    عصر امروز عصر اینترنت و تبادل سریع اطلاعات.حتی اگه تو خود تل اویو یه انفجار رخ بده صداش در میاد.به تعداد تلفات زیاد توجه نکن.مهم اینه که کسی شک نداره که تلفات وخسارت بزرگی به پایگاه وارد شده.
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    مشرق جان .اين خبر فقط منابع خودمون گفتن.هيچ كس بغير از شما خبر نداره .مگه ميشه انفجار بزرگي مثل هماني كه شما مي فرماييد اتفاق افتاده و فقط برادراي يمني و ايراني بدونن ؟! يكم بيشتر دقت كن عزيزم
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    خوب گفتي.شايد يكي از مستشاران از مشرقي ها بوده .خخخخخخخ
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    خيلي مهيج و تخيليي هست.اسپيلبرگ بدونه يه فيلم ميسازه
  • ali ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    مشرق لطفا مقاله ای در کورد بمب های شکافنده تهیه کن..
  • مجتبی7 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    منم میخواستم همینو بگم
  • محمد هادی عزیزی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    واقعا دلم خنک شد ای یکی از موشک هارو بزنن به کاخ سلمان
  • صدیقه ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    یریدون ان یطفئوا نور الله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون
  • امیر ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    الان کی منفی داده؟؟
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    با ماهواره های آقای "صحاف" وزیر تبلیغات صدام که وقتی تانک های آمریکایی وارد بغداد شده بودند ، میگفت که آمریکایی ها را به دریا ریخته ایم !!
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    پاتریوت های عربستان مدل ضعیف شده می باشد اگر مدلهای اصلی آمریکایی بود اسکادها رو می زد
  • مسعود ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    عگسی که برای تیتر خبر گذاشتین مربوط به جنگ اول خلیج فارس و پایگاه هوایی امریکا در کالیفرنیا است لطفا اصلاح کنبد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس