خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی کشورهای مختلف، شمار کشته شدگان فاجعه منا از 2223 تن فراتر رفته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که شمار کشته شدگان فاجعه منا از 2223 نفر فراتر رفته است و تأکید کرد که این آمار را با استناد به آمار اعلام شده از سوی کشورهای مختلف به دست آورده است.

بر اساس این گزارش، آماری که کشورهای مختلف از کشته‌های خود در این فاجعه اعلام کرده‌اند سه برابر آماری است که عربستان سعودی اعلام کرده است.

این در حالی است که شمار زیادی از حجاج کشورهای مختلف همچنان در زمره مفقودان هستند.

با توجه به این آمار می‌توان گفت که فاجعه منا در موسم حج امسال بدترین فاجعه در طول تاریخ موسم حج در عربستان به شمار می‌رود.

متأسفانه ایران بیشترین تعداد قربانیان را داراست و مقامات کشورمان اعلام کرده‌اند که 465 حاجی ایرانی در جریان این فاجعه جان خود را از دست داده‌اند.

حکومت عربستان دو روز بعد از فاجعه منا اعلام کرد که حداقل 769 نفر در این فاجعه کشته شده‌اند. از آن زمان تاکنون عربستان سعودی هیچ آمار و ارقام دیگری از شمار قربانیان، مجروحان و مفقودان اعلام نکرده است.

مرگبارترین مراسم حج پیش از فاجعه منا در ازدحام سال 1990 رخ داده بود که طی آن 1426 نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصر ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    ساعت خواب ! خود عربستان با اون همه سانسور و دروغگوئی تعداد را 7500 نفر اعلام کرده این یارو گویا تازه ازخواب پریده و نمیدونه سعودیها بند را آب دادن و تعداد را اعلام کردن !
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    ساعت خواب عربستان چنین عددیو رسما قبول نکرده که هیچ حتی 1000 نفر ور هم قبول و اعلام نکرده! اونی که می گی یک خبر روی سایت بوده و بعد ادعای هک... رسما هیچیو اعلام نکرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس