کد خبر 485287
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نهضت امام حسین (ع) این امکان را می‌دهد که با صراحت در مقابل زورگویی‌ها بایستیم و هیچ نگرانی نداشته باشیم.

به گزارش مشرق سردار حسین دهقان در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به واقعه عاشورا در سال 61 هجری قمری افزود: ‌‌امام حسین (ع) می‌بایست در واقعه عاشورا یا ذلت را می‌پذیرفت و یا شهادت و اسلام را که به طور طبیعی شهادت و اسلام را پذیرفت و حاضر به پذیرش ظلم یزیدیان نشد.

وی با تاکید بر اینکه در واقعه عاشورا امام حسین (ع) به عنوان عزیزترین بشر تاریخ باید پا به عرصه می‌گذاشت تا مبارزه با ظلم و اسلام تا قیامت زنده بماند، تصریح کرد: حرکت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سنت پیامبر اسلام (ص) بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دین اسلام نوید حیات و زندگی است، خاطر نشان کرد: حیات اسلام حیاتی متجلی از تبلور اخلاقیات و راه و رسم خداوند بلند مرتبه و قرار گرفتن در مسیر حق است.

‌سردار دهقان با بیان اینکه انسان همواره در مرحله انتخاب است، گفت: انتخاب انسان، انتخابی بین نفس، خود، حق و باطل است که باید قادر باشد حق را انتخاب و عمل صالح را انجام دهد.

وی تصریح کرد: اگر ما انتخاب صحیح و  امر به معروف و نهی از منکر را از جامعه‌ای بگیریم آن جامعه مرده است، ‌انسان صاحب رسالت الهی است و موجودی است که آمده است نیابت و جانشینی خدا را در زمین داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه واقعه عاشورا تابلوی تمام نمای همه خوبی‌ها و همه زشتی‌هاست، گفت: امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد تا چراغ راهنمای بشر باشد.

وی اظهار داشت: امام حسین (ع) نشان داد برای اسلام بایستی سرمایه‌گذاری کرد تا انسانیت انسان وجود داشته تا در مقابل حاکم جاعل و دشمن، ایستادگی کرد.

دهقان با بیان اینکه اگر جامعه‌ای مسیر امام حسین (ع) را ادامه دهد آن جامعه زنده و پویا بوده و ذلت و خواری را نمی‌پذیرد، گفت: پایداری و ماندگاری حرکت حسینی نشان داد که انسان تحت هیچ شرایطی زیر ظلم نرفته و اگر چنین شود ظالمی نمی‌تواند وجود داشته باشد.

‌وی با تاکید بر اینکه کسانی که به دنبال فتنه‌اند هر جا فرصت کنند باطل را ترویج می‌کنند، بیان داشت: با وجود تلاش استکبار جهانی و دشمنان علت اینکه ملت ما امروز در اوج اقتدار قرار دارد،  این است که همواره سعی کرده‌ایم با تبعیت از نهضت امام حسین (ع) و عاشورا مقابله با ظالم را در درون خود زنده و شاداب نگه داریم.

 وزیر دفاع با اشاره به صحنه‌های مشابه عاشورا در یمن، سوریه، عراق و ... خاطر نشان کرد: در این صحنه‌‌ها نیز ‌یزیدیان سعی می‌کنند از دروازه‌ها عبور کرده و ارزش‌ها را از بین ببرند.

 وی با بیان اینکه تبعیت از نهضت امام حسین (ع) باعث شده که ملت ایران اسلامی در چشم دیگران بزرگ و عزتمند دیده شود، گفت: نهضت امام حسین (ع) این امکان را می‌دهد که با صراحت در مقابل زورگویی‌ها بایستیم و هیچ نگرانی نداشته باشیم چون نتیجه، شهادت یا پیروزی است که هر دو حالت ‌عزت، بزرگی و خوبی بوده که بالاتر از آن وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نسرین ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    جناب وزیر در یک سال گذشته جز موشک کوتاه برد میان برد و دوربرد چیزی رونمایی نکردی!! اون پروژه های وعده داده شما در بخش های مختلف هوایی زمینی دریایی فضایی چی شد!؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس