کد خبر 485267
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۸

رشد 1000 درصدی بارش ها در مرزهاش شرقی ایران در مهرماه، نویدبخش سال آبی پربارشی برای تالابها و دشت های تشنه شرق کشور است.

به گزارش مشرق، در یک ماه ابتدایی سال آبی جدید (مهرماه 94) متوسط بارش ها در حوضه آبریز پترگان - خواف به 2 میلیمتر رسید. همچنین متوسط بارش ها در حوضه های آبریز هامون - هیرمند و هامون - مشکیل در این مدت به ترتیب 5 میلیمتر و 24 میلیمتر بود.

متوسط بارش ها در مجموع حوضه های آبریز مرزی شرق ایران در 30 روز مهر به 11 میلیمتر رسید. این درحالی است که در مهرماه سال گذشته متوسط بارش ها در مجموع این حوضه های آبریز تنها یک میلیمتر بود. از اینرو، رشد بارش ها در حوضه های آبریز مرزی شرق ایران در یک ماه ابتدایی سال آبی جدید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 1000 درصدی داشته است.

در جدول زیر جزئیات میزان بارش ها در حوضه های آبریز مرزی شرق ایران در مهرماه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته و متوسط درازمدت آورده شده است.

رشد 1000درصدی بارش ها در شرق ایران+جدول
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    الحمد لله
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله
  • بابلی ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    اینا وقتی میتونه برا کشور مفید باشه که بتونن ذخیرش کنن مسئولین ما میخوابن میخوابن بعد وقتی بارون نمیاد میزنن تو سر خودشون و فیلم بازی میکنن که چی بارندگی نیست و قحطی شده وقتی بارون میاد نمیتونن ذخیرش کنن آبراهها تمام مشکل دارن و بارندگی موجب سیل و خرابی میشه تازه بعدش ماشین هارو میارن و کلی بودجه صرف میشه که خرابی هارو درست کنن خوب انسان های عاقل ،ای مسئولین فهیم و با شعور در زمان های عادی رسیدگی کنین به معابر و آبراهها و سدها و مخازن تا در زمان بارندگی سیل نبره مردم رو و در زمان بارندگی کم دچار کم ابی نشیم ای مسئولین وظیفه شناس با شعور و فهمیم و دارای وجدان امارو که همه بلدن بدن ،پس شمارو برا چی گذاشتن سر کار؟
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    خدا رو شکر
  • ناشناس ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    افغانی ها زمانی که در افغانستان سیل و پر آبی باشد نمی توانند جلوی آب رودخانه هیرمند را بگیرند ولی در سال های کم بارش با جلوگیری از ورود آب به دشت های تشنه شرق به ویژه حوزه آبریز هامون ، حق آبه ایران را نمی دهند و کارشان ما ایرانی ها را به یاد اقدام ننگین سپاه یزید در جلوگیری از رسیدن آب به کاروان امام حسین می اندازند.
  • طارق رحمانی ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید. مقدار متوسط بارندگی در شرق ایران در سال 1394 چقدر هست لطفاّ مقدار آنرا بطور عددی و ذکر واخد آن برام بفرستید. ممنون از شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس