کد خبر 485166
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

بنا گزارش دولت آمریکا، در حال حاضر بیش از 22 میلیون نفر در آمریکا ماده مخدر ماری‌جوآنا مصرف می کنند که جمعیت آنها در یک دهه گذشته به شدت افزایش یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، بنا به یک تحقیق که توسط دولت آمریکا انجام شده است در حال حاضر حدود 22 میلیون نفر در این کشور ماده مخدر ماری‌جوآنا مصرف می کنند که حدود یک سوم از این تعداد علائم اعتیاد به این ماده را دارند.

در حال حاضر از هر 10 فرد بالغ آمریکایی یک نفر ماده مخدر ماری جوآنا مصرف می کند که این میزان نسبت به سال های دهه 2000 در این کشور دو برابر شده است.

این افزایش شدید در تعداد مصرف کنندگان نشان از تغییر فرهنگ مصرف مواد مخدر در این کشور می‌دهد.

مقایسه نتایج یک مطالعه بین سال‌های 2012 و 2013 با نتایج یک مطالعه در سال های 2001 و 2002 نشان دهنده افزایش شدید آمار مصرف کنندگان این ماده مخدر در میان جمعیت آمریکا دارد به گونه ای که شاخص تعداد مصرف کنندگان نسبت به جمعیت آمریکا از 4.1 درصد به 9.5 درصد رسیده است.

بر اساس نتایج آخرین مطالعه صورت گرفته، افزایش مصرف شدت بیشتری در میان زنان و سیاه پوستان و برخی دیگر از اقشار این کشور داشته است.

بنا به اعلام جورج کوب، مدیر موسسه ملی سوء مصرف و اعتیاد به الکل آمریکا، از هر 10 مصرف کننده ماری جوآنا در آمریکا، سه نفر نشانه های اعتیاد به این ماده مخدر را دارند.

در حال حاضر فروش و مصرف ماری جوآنا در برخی ایالت‌های آمریکا قانونی شده و تعداد آنها رو به گسترش است.

نشانه‌های اعتیاد در این افراد، عدم توان در کنار گذاشتن مصرف ماری جوآنا، مصرف غیرعادی و بیش از معمول، و برخی دیگر از شاخص های وابستگی به مواد ارزیابی شده است که در حدود 7 میلیون آمریکایی مشاهده شده است.

کوب تأکید کرد با در نظر گرفتن این افزایش شدید در تعداد مصرف کنندگان آمریکایی ماری جوآنا، به نظر می رسد که جامعه علمی این کشور باید به انتشار عمومی عوارض سوء مصرف این مواد برای افراد بپردازد.

بر اساس دیگر تحقیقات صورت گرفته، مصرف ماده مخدر ماری‌جوآنا در میان نوجوانان آمریکایی نسبت به افراد بالغ در این کشور رایجتر است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    مصرف مواد مخدر در ایران خبر داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس