با شکایت چهار گروه ضد نژادپرستی و حقوق بشری از رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه، وی به اتهام اظهاراتی توهین‌آمیز به مسلمانان و مقایسه آنان با اشغال‌گران نازی در دادگاه حضور یافت.

به گزارش مشرق، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه که نماز خواندن مسلمانان در خیابان را با اشغال توسط نازی‌ها مقایسه کرده بود، در دادگاهی در لیون حاضر شده تا به اتهاماتی درباره دامن زدن به نفرت نژادی پاسخ دهد.

«مارین لوپن» در سال ۲۰۱۰ در جریان تجمعی در شهر لیون، وقتی برای کسب رهبری حزب می‌جنگید، در مورد نیایش مسلمانان در خیابان‌ها اظهار نظر کرده بود.

وی در دادگاه پافشاری کرد که او مرتکب هیچ خطایی نشده است.

دادستان هم خواستار پس گرفتن اتهامات شده است و گفت که منظور او کل جامعه مسلمانان نبوده است.

«برنارد رینالد» در دادگاه گفت که رهبر جبهه ملی فرانسه فقط در مورد شمار مشخصی از افراد نظر داده بود و حق آزادی بیان به او اجازه چنین اظهاراتی را می‌داده است.

پرونده ابتدا سال گذشته از سوی دادگاه تجدید نظر لیون کنار گذاشته شد، اما با پی گیری گروه‌های مقابله با نژادپرستی که شکایتنامه‌ای مدنی تنظیم کرده‌اند دوباره به جریان انداخته شد.

لوپن در سخنان سال ۲۰۱۰ چند ماه پیش از به دست گرفتن رهبری جبهه ملی در مخالفت با نیایش مسلمانان در خیابان به خاطر پر شدن مساجد سخن گفته بود.

وی گفت: ‌ متاسفانه باید بگویم که بعضی خیلی مایلند از جنگ جهانی دوم و درباره اشغال حرف بزنند، پس بیایید درباره اشغال حرف بزنیم، چون این اتفاقی است که دارد می‌افتد (برپایی نماز در خیابان). از تانک‌ها و سرباز‌ها خبری نیست، اما همچنان اشغال است، و در ذهن مردم سنگینی می‌کند.
 
رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه مقابل دادگاه، زمان انجام محاکمه را زیر سؤال برد و گفت: یک ماه تا برگزاری انتخابات منطقه‌ای وقت داریم، درحالی که مساله (اظهارات او) ‌ مربوط به پنج سال پیش است.

قاضی دادگاه لیون در ماه دسامبر حکم پرونده را صادر خواهد کرد.

در صورت احراز جرم لوپن، وی به یک سال زندان و پرداخت جریمه‌ای معادل ۴۵ هزار یورو محکوم خواهد شد.

{$sepehr_album_32263}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    1 0
    این بابا روانی است باباش خیلی بهتر از خودشه باباش طرفدار ایران است خصوصا در بخش هسته ای شدیدا طرفدار ایران است الان مارین لوپن با باباش هم مشکل داره و او از دست این زنیکه شدیدا ناراحته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس