فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش سردار شهید حسین همدانی در خنثی کردن فتنه ۸۸ گفت: سردار همدانی دوشادوش رهبری غافلان فتنه را از سران فتنه جدا کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار محمد عبدالله‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی با بیان اینکه سردار همدانی فردی صمیمی و عاشق نیروهای زیردست بود اظهار کرد: این همه تجربه و مدارجی که طی کرده بود به هیچ وجه تغییر رفتاری نداشت.

وی یکی از دلایل شهادت سردار شید همدانی را علاقه وی به زیردستانش عنوان کرد و افزود: سردار همدانی برای شناسایی از نزدیک عملیات در منطقه حضور پیدا کرد تا برای نیروهای زیر دستش سخت نشود.

فرمانده سپاه قدس گیلان حضور خیل عظیم اقشار مختلف در در مراسم تشییع و برگزاری مراسم‌های یاد بود مختلف در کشور را نشان دهنده ارادت مردم به سردار شهید دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در بیت سردار همدانی فرمودند که اگر سردار در هر شهری از شهرهای ایران تشییع می‌شد با همین میزان استقبال مردمی روبرو می‌شدیم.

وی به حضور سردار همدانی در یکی از روستاهای شهر لاهیجان اشاره کرد و گفت: سردار همدانی برای سرزدن به مادر یکی از یربازانش که شهید شده بود به تنهایی برای کمک به وی در این روستا حضور یافت.

وی با بیان اینکه روحیه و ایمان بالای شهید همدانی، موجب دلگرمی رزمندگان اسلام بود اظهار کرد: باتوجه به خسارتهایی که در علیات کربلای دو رزمندگان متحمل شدند، ساماندهی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و در عملیات کربلای چهار کار هر کسی نبود.

عبدالله‌پور از سردار همدانی به عنوان یک نخبه نظامی و استاد جنگ‌های نظامی یاد کرد و افزود: سردار شهید همدانی در بصیرت و ولایت‌پذیری بی‌نظیر بود و خدا مزد اخلاص سردار را در این دنیا به او داد.

وی با اشاره به وعیت کشور سوریه پیش از حضور سردار شهید همدانی گفت: پیش از حضور سردار همدانی در سوریه ۷۵ درصد این کشور در دست گروه‌های تروریستی و تکفیری بود ولی با حضور سردار شهید همدانی و ساماندهی نیروهای مردمی شاهد پیروزی‌های چشمگیر مدافعان حریم ائمه اطهار (ع) در این کشور بودیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: امروز داعشی ها با همه حمایت هایی که از سوی استکبار و برخی کشورهای اروپایی و عربی می شوند ، آنچنان به ستوه آمده اند که به جان هم افتاده‌اند.

وی سردار شهید حسین همدانی را حبیب سپاه نامید و گفت: سردار همدانی در قلب همه‌ی رزمنده جای دارد و اشاعه‌ی راه وی را اطاعت از ولی‌فقیه زمان عنوان کرد.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه سردار همدانی در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ فرمانده سپاه ثارالله تهران بود بیان کرد: سردار همدانی با صبر و استقامت توانست در رکاب رهبر معظم انقلاب فتنه‌گران را ناامید و غافلان فریب‌خورده فتنه را از سران فتنه جدا سازد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به رشادت‌های شهید خوش‌سیرت از زبان شهید همدانی یادآور شد : اگر به خوش‌سیرت ۸۰ سرباز بی‌نماز به مدت ۸۰ روز تحویل می‌دادید ۸۰بسیجی نماز شب خوان پس از ۸۰ روز را به شما تحویل می‌داد.

یکی از فرزندان شهید همدانی در این مراسم با بیان اینکه شهادت، اجر و پاداش بزرگی بود که خداوند پس از سال ها مجاهدت به پدر بزرگوارمان عطا کرد نیز در این آئین اظهار کرد: شهید همدانی همواره در مسیر الهی قدم برداشت و در عهدی که با امام و رهبری بست، ایستاد.

وهب همدانی با اشاره به اینکه همه مردم ما در راه پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده اند، تصریح کرد: امروز ملت ما مانند شهید همدانی، همواره پیرو مقام معظم رهبری هستند.

وی در پایان نیز با بازگویی خاطرات پیش از آخرین سفر سردار همدانی وصیت‌نامه پدر شهیدش را برای حاضران قرائت کرد.
*آستان‌خبر،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    مرسی ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس