کد خبر 485003
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۶

دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد که وزرای امور خارجه این کشور و آمریکا روز جمعه با یکدیگر دیدار می‌کنند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری شینهوا اعلام کرد: وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سرگئی لاوروف، رییس دستگاه دیپلماسی این کشور قرار است روز جمعه در وین با جان کری، همتای آمریکایی خود دیدار کند؛ دیداری که محوریت آن بررسی وضعیت سوریه و آخرین تحولات این کشور خواهد بود.

پیش از این وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه در تماسی تلفنی درباره آماده‌سازی برای برگزاری این نشست گفت‌وگو کردند. گفته می‌شود که دیپلمات‌هایی از عربستان و ترکیه نیز در دیدار وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه حضور خواهند داشت.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این گفت که مایل است با طرف روسی درباره گزینه‌های واقعی و ملموسی صحبت کند تا فرایند سیاسی در سوریه را احیا شده و گذاری سیاسی در این کشور رقم بخورد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه سفر پنج روزه خود به کشورهای اروپایی و خاورمیانه را با هدف بررسی مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی آغاز کرده است. جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود در این سفر کری با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس