کد خبر 484992
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۴

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها محبوبیت حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه کاهش یافته است.

 به گزارش مشرق، نظرسنجی ها در ترکیه نشان می دهد محبوبیت حزب حاکم عدالت و توسعه و میزان طرفداران رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور از 51 درصد به 39 درصد کاهش یافته است.

محبوبیت حزب عدالت و توسعه در حالی کاهش یافته است که زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ترکیه نزدیک می شود. انتخابات پارلمانی پیش از موعد در ترکیه قرار است اول نوامبر آینده برگزار شود.

عبیده عبدالفتاح خبرنگار این شبکه در گزارشی از آنکارا گفت اندکی قبل از انتخابات پارلمانی، سردرگمی و تنش بر عرصه سیاسی ترکیه حاکم است. نظرسنجی ها از کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه و میزان حامیان اردوغان حکایت دارد.

یکی از مخالفان دولت ترکیه گفت حزب عدالت و توسعه سیاست سرکوب و محدود کردن آزادی ها را برای اجرای طرح های خود در پیش گرفته است اما مردم ترکیه در برابر این دیکتاتوری خواهند ایستاد و به آن ها اجازه نخواهند داد بیش از این به این کار ادامه دهند. وی افزود انتخابات گذشته بهترین دلیل بر کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه بود.

خبرنگار افزود نظرسنجی ها نشان می دهد میزان افرادی که از عملکرد ترکیه راضی نیستند به شدت افزایش می یابد به طوری که پنجاه و چهار درصد از شهروندان ترکیه از شرایط کنونی ابراز نارضایتی کردند.

یکی از شهروندان ترکیه گفت محبوبیت حزب عدالت و توسعه به علت دخالت اردوغان و کارکنان کاخش در امور کشور کاهش یافته و این بر خلاف قانون اساسی ترکیه است. آن ها حتی باعث جلوگیری از تشکیل دولت جدید شدند. نتایج انتخابات آینده برای حزب عدالت و توسعه بدتر خواهد بود.

در ادامه گزارش آمده است احزاب مخالف معتقدند سرکوب آزادی ها، عدم اتخاذ موضع بی طرفانه در قبال همه احزاب سیاسی و تدابیر غیر قانونی و خشونت بار علیه مخالفان سیاست های دولت از جمله اقداماتی است که در دوره حکومت اردوغان صورت گرفته است. ناظران در پیش گرفتن سیاست نادرست مبتنی بر سرکوب آزادی ها و قطب بندی در جامعه ترکیه و همچنین در پیش گرفتن سیاست حمایت از تروریسم را علت کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه دانستند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس