مسئول روابط عمومی بانک مسکن استان کرمانشاه گفت: با حذف برخی شرایط محدودیت ساز در پرداخت تسهیلات مسکن یکم، اقشار بیشتری از مردم استان می توانند از این نوع تسهیلات در ساخت یا خرید مسکن بهره مند شوند.

به گزارش مشرق، مهدی تاجدینی روز چهارشنبه گفت: با ابلاغ بخشنامه اداره کل طرح و برنامه بانک مسکن، شعب این بانک می توانند تسهیلات «صندوق پس انداز مسکن یکم» با سقف 600 میلیون ریال در مرکز استان و 400 میلیون ریال در شهرستانهای استان کرمانشاه را با شرایطی بهتر که شامل قشر بیشتری از مردم خواهد شد، پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: شرط تاهل یا سرپرست خانوار که در گذشته از شرایط استفاده از این نوع تسهیلات بود حذف شده و افراد مجرد با حداقل سن 18 سال نیز می توانند از سقف تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بهره مند شوند.

به گفته تاجدینی سابقه استفاده از تسهیلات یا امکانات دولتی برای تهیه مسکن مانند سابقه استفاده از تسهیلات مسکن مهر صرفا مانع پرداخت تسهیلات صندوق مسکن یکم به شخص متقاضی خواهد شد بنابراین چنانچه همسر یا فرزند وی قصد استفاده از این تسهیلات را داشته باشد، مانعی نخواهد بود.

مسئول روابط عمومی بانک مسکن استان کرمانشاه ادامه داد: استفاده از تسهیلات شبکه بانکی در بخش مسکن اعم از تسهیلات خرید، احداث، انتقال سهم الشرکه، یا جعاله تعمیرات واحد مسکونی توسط متقاضی مانع پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم به متقاضی نیست و به تبع آن همسر و فرزندان متقاضی نیز بدون نیاز به اخذ استعلام سابقه تسهیلاتی می توانند از تسهیلات صندوق یکم بهره مند شوند.

تاجدینی گفت: علاوه بر حذف شرایط ذکر شده، شرط پرداخت این تسهیلات که در گذشته صرفا به واحدهای مسکونی هفت سال ساخت تعلق می گرفت، حذف و واحدهایی که از تاریخ صدور پروانه ساختمانی (جواز ساخت) آنها حداکثر تا 15 سال سپری شده باشد نیز بدون توجه به تاریخ پایان کار ساختمانی مشمول تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم می شوند.

وی گفت: طرح صندوق پس انداز مسکن یکم برای اولین بار اوسط خرداد امسال مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار و با نرخ سود 14 درصد در شعب بانک مسکن اجرایی شد که براساس آن متقاضیان این تسهیلات می توانند در شهر کرمانشاه از سقف 600 میلیون ریال و در شهرستانهای استان 400 میلیون ریال در 2 بخش ساخت یا خرید واحد مسکونی بهره مند شوند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نسیم شمال ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    اونوقت موقع پرداخت با ضمانت های فراوان از شما استقبال می کنند.
  • الکی خوش ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    یه کلکی که ده ها ساله این بانکا بخصوص بانک مسکن میزنن که یعنی داریم کارمزد میگیریم، اینه که پول زیادی رو باید قبلش سپرده گذاری کنی و سودی هم بهش تعلق نمیگیره، اونوقت اگه سودی که بابت این سپرده گذاری نگرفتی حساب کنی، نرخ سود باز پرداختت حداقل یک و نیم برابر میشه! یعنی 14 درصد یه دروغ محض بیش نیست و نرخ بهره بالای بیست-بیست و پنج درصد در میاد. چون وقتی پول رو میذاری و دست نمیزنی بهره موثرش، بیشتر از همون اندازه پول هست که از بانک بگیری چون ماه به ماه داری بخشی از پولشونو پس میدی! نمیدونم چقدر پولو باید چه مدت بذاری ولی میدنم اگه دقیق حساب کنی بهره موثر بازپرداختت شاید به دو برابر هم برسه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس