کد خبر 484223
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

مقامات منطقه خودمختار اوستیای جنوبی قصد دارند با برگزاری یک همه‌پرسی عمومی، به روسیه ملحق شوند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز؛ "لنوید تیبیلف"، رئیس جمهور اوستیای جنوبی در نشستی با "ولادیسلاو سورکف"، دستیار رئیس جمهور روسیه، اظهار داشت: واقعیت‌های سیاسی امروز به گونه‌ای هستند که باید یک تصمیم تاریخی اتخاذ کنیم. ما باید مجددا با روسیه متحد شویم.
 
دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور اوستیای جنوبی اعلام کرد، رئیس جمهوری این منطقه قصد دارد انتخاباتی را در راستای پیوستن به روسیه برگزار کند.
 
 
"تیبیلف" تاکید کرد: تمام ملزومات مقدماتی برای برگزاری انتخابات را با روسیه هماهنگ خواهیم کرد. با این وجودوی تاریخ دقیق و خاصی را برای برگزاری این رفراندوم اعلام نکرد.
 
رئیس کمیته کشورهای مستقل مشترک المنافع دوما مدعی شد روسیه تمایلی به پیش‌بینی نتیجه این همه پرسی ندارد. این در حالی است که "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، در پیام تبریک به مناسبت بیست و پنجمین سالروز استقلال اوستیای جنوبی - 20 سپتامبر (29 شهریور) - بر آمادگی کشورش برای ادامه تامین کمک‌ها در زمینه اجتماعی، اقتصادی و امنیت ملی به اوستیای جنوبی تاکید کرد.
 
اوستیای جنوبی اوایل دهه 1990 (دهه 1370) از گرجستان جدا شد. روسیه به دنبال درگیری مسلحانه با تفلیس، اوستیای جنوبی و آبخازیا را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت. این جنگ باعث شد تا گرجستان، اوستیای جنوبی و آبخازیا را به عنوان مناطق اشغالی اعلام کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهرام ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    همین کار رو بکنید که فقط روسیه به داد شما خواهد رسید نه امریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس