کد خبر 484092
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

سخنگوی نیروهای مردمی عراق با اشاره به ادامه عملیات لبیک یا رسول الله از به چنگ آوردن تروریست های تکفیری داعشی که دربرخی منازل بیجی مخفی شده اند خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه المدی،کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق گفت: عملیات لبیک یا رسول الله ادامه دارد و آن گونه که برخی تصور می کنند متوقف نشده است.

وی افزود: ما در حال دو عملیات هستیم؛ نخست، پاکسازی بمب های کارگذاشته شده از سوی داعش و دیگری پاکسازی مناطقی که داعش به دنبال مخفی شدن در آن است.

النوری تاکید کرد: ما ایمان داریم که بر فراریان داعشی غلبه خواهیم کرد و دیر یا زود این اتفاق رخ خواهد داد زیرا این فراریان مدت زیادی نمی تواند مخفی شوند.

وی افزود: ما اطلاعاتی در اختیار داریم که با به کارگیری آن می توانیم همه مخفی شدگان داعشی را پیدا کنیم.

النوری تاکید کرد: داعشی و تک تیراندازی که علیه نیروهای ما جنگیده اند همگی از گردان چچنی، جیش داطغ، گردان طارق بن زیاد و ابو مصعب زرقاوی، ابوبصیر و الاخضر هستند و در حال به دنبال یافتن روزنه هایی برای فرار هستند.آنها تجهیزات و خودروها خود را رها کرده و در برخی خانه ها مخفی شده اند.

وی افزود: همه محاصره شدگان داعشی تحت محاصره هستند و جستجو برای یافتن عوامل فراری ادامه دارد و طی ساعات آینده شمار زیادی از فراریان را خواهیم یافت.

مناطق جدید زیر گام های نیروهای عراقی

منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای عراقی به پیشروی های خود به سوی پل البوریشه با وجود تلاش های داعش برای توقف آن ادامه دادند.
این منابع تصریح کردند: نیروهای عراقی شامل نیروهای مسلح، مردمی و عشایری از ناحیه عامر الفلوجه در مناطق مقابر بن عطوان و البو دعیج پیشروی و بر این مناطق مسلط شدند.

اوضاع موصل

منابع عراقی اعلام کردند: تروریست ها داعش بیشتر جوانان موصل را مجبور به حضور در اردوهای آموزشی این گروهک کرده اند و با توجه به اطلاعاتی که از خانواده ها دارند همه جوانان را مجبور به شرکت در جنگ کرده اند به ویژه که در نبردهای اخیر بسیاری از تروریست های خود را از دست داده اند.

به گفته این منابع، جوانانی که در کنار داعش نجنگند در معرض شکنجه و مرگ قرار دارند.این منابع از ده ها جسد سرکرده های داعش به بیمارستان های موصل که در نتیجه جنگ در صلاح الدین و الانبار کشته شده اند خبر دادند.

این منابع به اعدام تعدادی از زنان عضو گردان الخنساء به جرم قتل تعدادی از اعضای داعش و همکاری با مخالفان داعش در موصل اشاره کردند.

منابع عراقی اعلام کرد: گزارش ها از فرار مخفیانه ساکنان موصل به مناطق آزاد شده در شمال غرب موصل و سرپیچی از دستورات داعش که ساکنان را از خروج از موصل منع کرده است خبر دادند و اعلام کردند: 55 خانواده موصلی از این شهر به سوی زمار و ربیعه فرار کرده اند.

این منابع تاکید کردند: با نزدیک شدن عملیات آزاد سازی موصل و رسیدن نیروهای عراقی به مرزهای نینوا بیم آن می رود که داعش از غیر نظامیان بی گناه در این استان انتقام بگیرد و یا آنها را به قتل برساند یا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

منابع عراقی از ایجاد خاکریزها و ایجاد دیگر موانع برای ممانعت از فرار موصلی ها و هر گونه همکاری با نیروهای امنیتی خبر دادند.

در همین حال برخی منابع اعلام کردند: بر اساس گزارش های موجود ساکنان موصل آماده قیام علیه داعش هستند.اوضاع داخلی موصل و شرایط تکفیری ها برای شروع عملیات آزاد سازی موصل مهیا است.

این منابع افزودند: سرکرده های داعشی طی روز های گذشته همه خانواده های خود را از داخل شهر موصل به شهر الرقه سوریه منتقل کرده اند و این نشانه اوضاع نابسامان آنهاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    با این جمله بندی کلی حال کردم: همه محاصره شدگان داعشی تحت محاصره هستند خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس