روسیه و آمریکا بالاخره بعد از تنش های بسیار در زمینه همکاری های نظامی در سوریه قراردادی برای عدم تداخل عملیات هوایی در این کشور امضا می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا و روسیه برای هماهنگی حملات هوایی خود در سوریه قراردادی با عنوان تفاهم نامه هوایی امضا می کنند که مراحل نهایی آن در حال تدوین است.

به گفته سخنگوی پنتاگون برای عدم تداخل عملیات هوایی روسیه و نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا این قراداد نظامی امضا می شود که تاریخ آن سه شنبه تعیین شده است.

جف دیویس سخنگوی پنتاگون گفت: پیش از این درخواست همکاری های دو جانبه از سوی آمریکا برای عدم تداخل عملیات های نظامی در سوریه خطاب به نیروهای روس ارائه شده بود.

این در حالی است که پیشتر چند بار مقامات آمریکایی درخواست کرملین برای همکاری مستقیم در سوریه را رد کرده بودند. دیویس گفت: این قرارداد به منظور همکاری نظامی در سوریه نخواهد بود و تنها معاهده ای برای عدم تداخل عملیات های هوایی در این کشور است.

وی افزود: ما هنوز با روسها بر سر چگونگی عملیات نظامی علیه داعش و نیروهای مخالف بشار اسد اختلاف نظر داریم. آمریکا می گوید روسیه بیشتر از تروریست های داعش شبه نظامیان مخالف بشار اسد را هدف قرار می دهد که این ادعا بارها از سوی روسیه تکذیب شده است.

روسیه از اواخر سپتامبر حملات هوایی خود علیه داعش در سوریه را آغاز کرده است که به گفته کرملین بسیاری از این عملیات با موفقیت های چشمگیری مواجه بوده است. بر این اساس بسیاری از تروریست های داعش در اثر حملات هوایی جنگنده های روس در حال فرار از سوریه به کشورهای همسایه هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    مردم بلوک شرق و غرب (امریکا و روسیه ) در امنیت بوده و راحت و آسوده زندگی میکنند و در سرزمین مسلمین برای آزمایش تسلیحات و از بین بردن فتنه خود ساخته باهم رقابت و قرارداد میبندند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس