کد خبر 483825
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رئیس جمهور حساسیت ویژه ای به آب‌ معدنی دارد، بنابراین شرکت آب دماوند تسلیم قانون شود، گفت: بیمه‌ها نیز باید جریمه معوقات‌شان را پرداخت کنند.

به گزارش مشرق، سید حسن هاشمی در حاشیه همایش نکوداشت مجریان برتر برنامه ارتقاء کیفیت خدمات، هتلینگ اظهار داشت: اقدامات 2 سال گذشته در زمینه ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها قابل مقایسه با گذشته نیست چرا که با اقدامات خوب توانسته رضایت مردم از طرح تحول سلامت را افزایش دهد اما همچنان با نقطه مورد انتظار ما، فاصله دارد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور حساسیت ویژه ای روی آب‌های معدنی دارند، افزود: وزارت بهداشت به بهترین صورت، وظیفه خود را انجام داد و دستگاه‌های نظارتی نباید تحت تأثیر سلیقه‌ها و فشارهای افرادی خاص قرار گیرند و از مطالبه و پیگیری حق و حقوق مردم، صرف نظر کنند.

وزیر بهداشت در خصوص پرونده آب معدنی دماوند، عنوان کرد: قطعاً هیچ کسی نمی‌تواند بدون مدرک و سند حرف زده و ادعایی را مطرح کند و ما نیز از مواد غذایی و به ویژه آب‌های معدنی که خواست مردم، رییس جمهور و معاون اول وی است، به دقت مراقبت و نظارت می‌کنیم.

هاشمی افزود: سازمان غذا و دارو تاکنون اقدامات درست و منطقی در خصوص آب‌های معدنی انجام داده است و ما تأکید کردیم که در وحله اول بدون اینکه مصاحبه ای بشود یا صدایی بلند شود به آنها اخطار داده شود و مواردی که دارای آلودگی هستند، پلمپ شوند تا رویه را اصلاح کنند.

وی افزود: متاسفانه آنها رعایت نکردند و موضوع را رسانه ای کردند طبیعی است که دولت از اقدامی که انجام داده دفاع خواهد کرد. مسولان شرکت آب معدنی دماوند بیش از این به خودشان آسیب نزنند و همه تسلیم قانون باشند و به سلامت مردم فکر کنند. از این پس لازم است بلافاصله پس از تأیید تخلف توسط یک واحد تولیدی، این تخلفات اعلام شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که در برنامه ارتقاء هتلینگ آیا به گردشگری سلامت هم توجه شده است، گفت: اولویت ما ارائه خدمات به مردم کشور خودمان است و پس از آن به فکر توریست درمانی خواهیم بود البته بخش خصوصی در این زمینه فعالیت دارند و لازم است تا برای رونق گردشگری سلامت در کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیلاتی را به علاقه مندان ارائه دهد چرا که در کشور از نظر نیروی انسانی متخصص و همچنین تجهیزات، هیچ کمبودی وجود ندارد.

وزیر بهداشت در خصوص میزان رضایت خود از وضعیت هتلینگ در کشور گفت: رضایت نسبی است اما در مناطق گرمسیر مانند اهواز، بوشهر، بندرعباس در فصل گرما، امکانات سرمایشی نبود اما در حال حاضر علاوه بر این اقدامات، 30 هزار تخت بیمارستانی که قدمت انها مربوط به 5 سال پیش بود تعویض شد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تجمیع بیمه ها نیز یادآور شد: تجمیع صندوقهای بیمه، علمی و کارشناسی است در حال حاضر بدهکاری بیمه ها به وزارت بهداشت اهمیت بالایی دارد که لازم است که پرداخت این بدهکاری، دغدغه مدیران بیمه ها شود البته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز نهایت تلاش خود را کرده اند اما روسا و مدیران سازمان های بیمه و دستگاه های پشتیبان آنها که منابع بیمه ها را تامین می کنند باید به فکر حل این مشکلات باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: متاسفانه فقط در هفت ماه گذشته بیمه‌ها فقط 6 درصد بدهی خود را پرداخت کردند که برای دستگاهی مانند ما که 90 درصد خدمات آن را بیمه‌ها خریداری می‌کنند باعث بروز اختلال می‌شود. ما باید 60 درصد از آن را برای حقوق و دستمزد بپردازیم و قطعاً رضایتمندی همکاران و ارائه دهندگان خدمت در رضایتمندی گیرندگان خدمت و مردم موثر خواهد بود.

هاشمی از بدهی حدود چهار هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: برای ما یک میلیون تومان هم ارزش دارد و برای دستگاهی که کار خود را 2 سال پیش با 8 هزار میلیارد تومان بدهی شروع کرده، این رقم چهار هزار میلیارد تومان رقم بالایی است.

وزیر بهداشت افزود: قانون بیمه‌ها را مکلف کرده تا 60 درصد خدمتی را که دریافت کردند ظرف 2 هفته و باقی مانده آن را ظرف سه ماه پرداخت کنند در غیر این صورت بیمه‌ها باید از بانک وام بگیرد و جریمه آن را نیز باید پرداخت کنند بنابراین در این صورت امکان اداره بیمارستان‌ها میسر است.

به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، فشار زیادی بر همکاران ما در بیمارستان‌ها وارد شد، گفت: آنها با چنین شرایط دشواری کنار آمدند اما هیچ گاه از خدمتی که باید به مردم ارائه دهند، کوتاهی نمی‌کنند و همه ما در عالم پزشکی، علاوه بر قسمی که یاد کرده ایم، انگیزه ای داشته ایم که وارد این رشته شدیم.

وی تأکید کرد: مردم نباید به رشته پزشکی به دید انگیزه مادی نگاه کنند چرا که بسیاری از افراد با وجود وضعیت مناسب مالی، اما با هدف خدمت و توجه به سلامت مردم پا به عرصه پزشکی می گذارند.

وزیر بهداشت ادامه داد: بیمه ها نیز می توانند به دانش و تجربه بشری توجه کنند و از موفقیت آنها درس بگیرند که البته موارد مربوط به بیمه ها در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز وجود دارد و ما انتظاری فراتر از این نداریم بنابراین لازم است تا تصمیم بگیرند و هر تصمیمی هم هزینه دارد بنابراین در حال حاضر وقت تصمیم گیری در خصوص موضوعات مهمی است که سال های زیادی به آن توجه نشده است.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان بودجه مورد نیاز برای ادامه طرح تحول سلامت، تأکید کرد: اگر 20 درصد کمتر از اعتبارات پیش بینی شده در شروع طرح تحول را به ما بدهند، کار را به اتمام می‌رسانیم و نه تنها مطالبه رقم بیشتری نسبت به روز اول را نداریم بلکه اگر 20 تا 30 درصد کمتر نیز پرداخت شود، اقدامات بهتری نسبت به گذشته انجام می دهیم.

وزیر بهداشت در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای طرح تحول نظام سلامت گفت: علاوه بر اختصاص 10 درصد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، اگر پول بیمه‌ها از خرید خدمات ما پرداخت شود، می‌توانیم کارها را با انگیزه، شتاب و کیفیت بهتری انجام دهیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس