نام‌های دلالان مختلف ردیف شد و البته بیشتر از همه روی چند دلال معروف تمرکز شد اما خیلی زود همه گمانه‌زنی‌ها تکذیب شد. حتی فرآیند دستگیری هم داشت تکذیب می‌شد که خود علیپور اعلام کرد که این دلال مشهوذ دستگیر شد.

به گزارش مشرق، زمانی که علیرضا علیپور، رئیس کمیته صیانت از فوتبال سازمان لیگ برتر از بازداشت یک دلال معروف فوتبال با بیش از ۴۰ شکایت و پرونده صحبت کرد و مکان بازداشت او را ورزشگاه انقلاب کرج عنوان کرد، بسیاری به دنبال نام این دلال می‌گشتند.

نام‌های دلالان مختلف ردیف شد و البته بیشتر از همه روی چند دلال معروف تمرکز شد اما خیلی زود همه گمانه‌زنی‌ها تکذیب شد. حتی فرآیند دستگیری هم داشت تکذیب می‌شد که خود علیپور اعلام کرد که این دلال مشهوذ دستگیر شد.

این دلال مدت‌ها متواری بود. او از تابستان گذشته تا امسال تحت تعقیب بود. البته او با سیستم زیرپوستی منحصر بفرد و خاصش فعالیت می‌کرد و با توجه به اینکه در دهه ۸۰ یک دلال موفق بود و به بسیاری از مربیان و مدیران فوتبال نزدیک شده بود، توانسته بود بازیکنان زیادی را به تیم‌های مختلف بدهد.

در هر حال حدود سه سال پیش بود که لیستی ۱۰۱ نفره منتشر شد که نام دلالان بسیاری در آن بود و البته نام این دلال هم در لیست قرار گرفته بود. اما در عین ناباوری همه دلالان حاضر در لیست به کارشان ادامه می‌دادند و اتفاقی نمی‌افتاد. فدراسیون فوتبال البته به سمت ساماندهی این دلالان رفت و برای آنها آزمون گذاشت و سعی کرد دلالان زیر نظر فدراسیون فعالیت کنند و حتی برای اولین‌بار، دلالان مجوز گرفتند و همان زمان روزنامه‌ها و سایت‌ها تیتر زدند که دلالی در فوتبال آزاد شد. اما این عده از دلالان دست از رفتار گذشته خود برنمی‌داشتند و زیاد‌ه‌خواهی می‌کردند؛ به طور مثال در حالیکه مجوز آنها برای بازیکنان داخلی بود، اما در کار نقل و انتقال بازیکنان خارجی هم وارد شدند و ماجرای موتومبا یکی از نتایج همین کارها بود.

در کل نظارت خاصی روی کار این دلالان نیست و به همین دلیل است که تخلفات آنها سر به آسمان می‌زند. دلالی که بازداشت شده است سابقه اخاذی چندصد میلیون میلیون تومانی از یکی از چهره های معروف مرتبط با فوتبال دارد. این چهره معروف سال گذشته یک ماهنامه درباره جام جهانی منتشر کرد، به بهانه ارتباطات خوبی که دارد، کارهای بازرگانی را به این دلال سپرد و وی هرجا می‌رفت به نام این چهره معروف چک می‌کشید و البته برای دیگر کارهای مجله هم مبالغی از این چهره گرفت اما یک ریال هم خرج مجله‌اش نکرد و درنهایت پس از انتشار اولین شماره از مجله، ۵۰۰ میلیون تومان روی دست چهره معروف فوتبالی بدهی و چک گذاشت و در رفت تا اینکه چند روز پیش بازداشت و تیتر اخبار رسانه‌های مختلف شد. البته این دلال برای اینکه جلوی چشم نباشد، بیشتر حوزه فعالیتش را به لیگ های یک و دو اختصاص داده بود و باز هم پول خوبی به جیب می زد.

دلالان فوتبال با نفوذ در باشگاه‌ها و مربیان و مدیران، سعی می‌کنند بازیکنان خود را که ترکیبی از بازیکنان عالی، متوسط و بنجل است به آنها معرفی کنند و پول‌های زیادی از بازیکنان بگیرند. به علت عدم وجود یک سیستم نظام‌مند، این دلال‌ها ‌براساس مناسبات‌شان و البته قراردادهایی که با مربیان و مدیران باشگاه‌ها دارند، این تخلفات را انجام می‌دهند، به‌عنوان مثال اگر یک بازیکن خوب به یک تیم بدهند، ‌آن تیم موظف است که یک یا چند بازیکن متوسط یا بنجل و ضعیف هم تحویل بگیرد. کمترین ضرری که این سیستم به فوتبال می‌زند، سوخته شدن استعدادهای واقعی فوتبال است. باید دید نام این دلال رسانه ای می شود یا اتفاق دیگری می افتد.
منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس