عضو ارشد جبهه پایداری با بیان اینکه دولت متوجه اشتباه خود در معجزه آسا دانستن پول‌های بلوکه شده است، گفت: دولت وعده‌ای داد که بعد از تحریم‌ها معجزه اقتصادی رخ خواهد داد که این امر با واقعیت‌ انطباق نداشت.

به گزارش مشرق، روح‌الله حسینیان عضو ارشد جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌خور کردن ریال پول‌های بلوکه شده از سوی دولت اظهار داشت: مجلس از محل هزینه‌کرد این پول‌ها اطلاع ندارد؛ دولت وعده‌ای داد که بعد از تحریم‌ها و یا به قول خودشان برجام یک معجزه اقتصادی رخ خواهد داد که این امر با واقعیت‌ انطباق نداشت و انتظاراتی را در جامعه ایجاد کردند.

حسینیان با بیان اینکه این انتظارات فزاینده برای حاکمیت و دولت خطرناک است ادامه داد: به تعبیر جامعه شناسان هیچگاه فقر مردم را به انقلاب وادار نمی‌کند اما انتظارات فزاینده مردم را به سمت دگرگونی سوق می‌دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آنها انتظارات فزاینده‌ای ایجاد کردند درحالی که می‌دانند نمی‌شود با پول‌های بلوکه شده کار معجزه آسا در کشور انجام داد.

وی با یادآوری اظهارات مسئولان دولتی درگذشته خاطرنشان کرد: آن‌ها قبلاً می‌گفتند که رقم پول‌های بلوکه شده در بانک‌ها بیش از 100 میلیارد دلار است و این رقم کم‌کم به 90 میلیارد دلار، 30 میلیارد دلار و درحال حاضر به 24 دلار رسیده است، البته ما خوشحال هستیم که دولت متوجه اشتباه خود شده است که وعده‌های فریبنده به ضرر خودشان تمام می‌شود.

حسینیان ضمن انتقاد از حواله دادن مشکلات اقتصادی به پسابرجام به عنوان وقوع یک معجزه اقتصادی تصریح کرد: پول‌های بلوکه شده معجزه خلق نمی‌کند خصوصاً قرارداد با شرکت‌های خارجی که می‌خواهند ایران را به بازار مصرف کالاهای ساخت اروپا تبدیل کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مجلس باید در این قضیه پیگیری کند که چقدر از این پول‌های بلوکه شده هنوز موجود است و برنامه آینده دولت چیست گفت: تمام این ‌ها درحالی است که این پول‌های بلوکه شده را به زودی پس بدهند که البته امیدوار هم نیستیم.

وی درخصوص محل هزینه کرد 180میلیارد دلار از سوی دولت خاطرنشان کرد: مجلس و به ویژه کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه باید در این زمینه مطالبه کنند که این پول‌ها کجا هزینه شده است.

حسینیان در عین حال اظهار داشت: اسکناس‌هایی که در دو سال اخیر چاپ شده با پشتوانه پول‌های بلوکه شده بوده و طبق آنچه که کارشناسان اقتصادی می‌گویند اگر این اسکناس‌ها به سمت تولید هدایت می‌شد ما گرفتاری این رکود شدید نبودیم؛ لذا این مشکل رکود می‌تواند در نهایت منجر به تورم شدید شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    دولت قرار بود 100 روزه مشکلات مملکت رو حل کنه! به قول شاعر که میگه همه چی آرومه من چقد خوشحالم
  • علی ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    سندش هم این است که سهام پالایشگاه بندر عباس از با دعوت دولت به بورس به 1800 تومان رسید و امروز نزدیک 350 تومان است اختلافش میکنه 1450 حالا شما ضرب در 14 میلیون سهم کن سرانگشتی حساب کنید از بابت این سرمایه وزی از یک شرکت تونستند 22 هزار ملیارد تومان اسکناس چاپ کنند زهی خیال باطل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس