کد خبر 483391
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳

نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد دور جدید مذاکرات میان گروه های یمنی روزهای پایانی ماه میلادی جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، «اسماعیل ولدالشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد دور جدید مذاکرات میان گروه های یمنی جهت اتخاذ راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران یمن طی روزهای پایانی اکتبر در ژنو برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در نهایت با ورود به مذاکرات سیاسی به منظور حل بحران این کشور موافقت کرد. بر اساس این گزارش، «اسماعیل ولد الشیخ» پس از سلسله رایزنی های گسترده با هادی سرانجام توانست او را برای ورود به مذاکرات قانع سازد.

این در حالی است که پیشتر «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن، در نامه ای به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل از مواففقت انصارالله برای پیوستن به مذاکرات صلح بر اساس طرح ۷ ماده ای سازمان ملل که ماه میلادی پیشین در جریان مذاکرات عمان ارائه شد، خبر داده بود.

در این نامه آمده است سازمان ملل از مذاکرات بدون پیش شرط برای حل بحران یمن حمایت می کند، امری که مورد حمایت و درخواست انصارالله یمن است.

حزب کنگره ملی یمن به ریاست «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن نیز در نامه ای با همین مضمون از موافقت خود با طرح سازمان ملل درخصوص پایان دادن به حل بحران یمن، خبر داده است.

گفتنی است موافقت رئیس جمهوری فراری یمن با ورود به مذاکرات سیاسی برای حل بحران این کشور در حالی است که وی طی هفت ماه بمباران نقاط مختلف یمن توسط جنگنده های سعودی همواره ضمن حمایت کامل از این حملات، در برابر تمامی راهکارهای سیاسی سنگ اندازی کرد. حملات وحشیانه سعودیها به یمن از آغاز فروردین ماه امسال با درخواست عبد ربه منصور هادی صورت گرفت
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس