همزمان با آغاز ماه محرم الحرام دور جدیدی از حملات سازمان یافته به مساجد و حسینیه های شیعیان به وقوع پیوسته است.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با آغاز ماه محرم الحرام دور جدیدی از حملات سازمان یافته به مساجد و حسینیه های شیعیان به وقوع پیوسته است. بنابر این گزارش، این حملات از شهر دزفول در استان خوزستان ایران تا شهرهای دمستان بحرین و سیهات در شرق عربستان سعودی صورت گرفته است. 

حملات سازمان یافته به حسینیه ها و مساجد از دزفول تا بحرین و عربستان سعودی

دو شب پیش یک عامل انتحاری وابسته به داعش با حمله مسلحانه به حسینیه "الحیدریه" شهر شیعه نشین سیهات واقع در شرق عربستان مردم عزادار را به گلوله بسته و در حین فرار در اثر تبادل آتش با پلیس به هلاکت رسید. در این حمله 4 تن شهید و 11 نفر دیگر زخمی شه اند. داعش با انتشار بیانیه ای عامل این حمله را "َشجاع الدوسری" تبعه عربستان سعودی معرفی و بر حملات بیشتر به عبادتگاههای مسلمانان شیعه تاکید کرد.

حملات سازمان یافته به حسینیه ها و مساجد از دزفول تا بحرین و عربستان سعودی

همزمان و اینبار در شهر دزفول استان خوزستان گروهی از افراد ناشناس سوار بر یکدستگاه خودروی پژو از پشت سر به یکی از دستجات عزاداران حسینی تیزاندازی کردند که به شهادت و مجروح شدن گروهی از مردم بی گناه منجر شد. صبح امروز نیز در حمله ای مشابه و البته هماهنگ، چند فرد مسلح سوار بر یکدستگاه خودروی سواری بسوی عزاداران حسینی در شهرهای "الهمله و دمستان" در بحرین تیراندازی کردند که با هوشیاری مردم بغیر از ضررهای مادی خسارات جانی برجای نگذاشته است.

حملات سازمان یافته به حسینیه ها و مساجد از دزفول تا بحرین و عربستان سعودی

 با نگاهی به همزمانی و یکسان بودن شیوه های بکار رفته در این هجومها بنظر می رسد که این تهاجمات از یک مرکز فرماندهی واحد هدایت می شود و تروریستهای تکفیری بنابر دستورات صادر شده از سوی سرویس جاسوسی یکی از کشورهای منطقه بدنبال تحت الشعاع قرار دادن مراسم باشکوه ماه محرم و عزاداری شیعیان در ماتم سالار شهیدان عالم را دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس