کد خبر 483037
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

مسئولان استان زنجان با خانواده شهید منصور سودی دیدار کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار جهانبخش کرمی ظهر در دیدار با خانواده شهید منصور سودی، اظهار کرد: شهید منصور سودی فرمانده لایق هشت سال دفاع‌مقدس پس از ٢٨ سال دوری به انتظار خانواده خود و هم‌رزمان جا مانده از قافله شهادت خاتمه داد و بار دیگر فضای استان را به شمیم ایثار و شهادت عطرآگین کرد.

وی افزود: شهید سودی یکی از فرماندهان عرصه دفاع‌مقدس بود که در عملیات نصر ٧ و در منطقه دوپازای عراق مفقود شد که پس از آن هیچ‌گونه اطلاع دقیقی از شهید وجود نداشت و پس تفحص‌هایی که در این منطقه انجام گرفت اطلاعات اولیه از این فرمانده غیور دفاع‌مقدس به‌دست آمد و پس از دو سال با انجام آزمایشات مختلف، تایید نهایی و پاسخ مثبت به همراه آثار کشف شده از شهید سودی دریافت شد.

کرمی یادآور شد: شهید سودی یکی از الگوهای مهم رشادت در عرصه حماسه و ایثارگری محسوب می‌شوند که شجاعت، همت و اخلاصی که داشتند توانستند به عنوان شاخص در کنار سایر رزمندگان قرار گیرند که لازم است جوانان با فرا گرفتن از مکتب شهدا که خود درس آموخته مکتب سید الاشهدا بودند، گام بردارند.

در ادامه این دیدار،حجت‌الاسلام علی متین نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار کرد: طبق فرمایش حضرت علی (ع) درباره جهاد در راه خداوند، ایشان جهاد را یکی از درهای بهشت می‌دانند که خداوند این در را به روی هرکسی بازنمی‌کند مگر به روی بندگان خاص خود که شایسته جهاد در راه خداوند را داشته باشند. با این سخن مشخص است که شهادت عنایتی از سوی خداوند است که شامل هر انسانی نمی‌شود.

وی افزود: در طول تاریخ انسان‌هایی بودند که به دلیل حفظ دین از جان خود گذشتند و در این عرصه انقلاب اسلامی ایران که درس‌آموخته قیام عاشورا بود انسان‌هایی به پاخاستند تا در مقابل بی‌دینی عوامل و حکام کشور بایستند و پس از آن گروه دیگر برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی در جبهه صدام حضور یافتند و تا برخی از آنان با حضورشان تاریخ مقاومت را به نسل امروز یادآور شوند و برخی دیگر همچون شهید منصور سودی که پس ٢٨ سال بار دیگر شهر را عطرآگین می‌کند.

وی یادآور شد: با آمدن هر شهید یک پیغام برای ما از آنان مخابره می‌شود. دیروز در عرصه جنگ سخت جوانان خودنمایی کردند و امروز در جبهه تهاجم فرهنگی باید خوب مبارزه کنیم. شاخصه اصلی حضور در این جبهه داشتن عفت و پاکی است. لازمه حفظ انقلاب اسلامی پاک‌دامنی است و شهادت ضامن بقای آن است، پس باید فهمید شهدا حیات و ممات‌شان برای اسلام ثمر دارد و تشییع این شهید بزرگوار هم‌زمان با ایام محرم قصد گوشزد کردن وظیفه ما در قبال انقلاب اسلامی و شهدا را دارد که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

در ادامه این دیدار، علی مهدیخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان نیز اظهار کرد: مدت دو سال تفحص شهید منصور سودی طول کشید که از زمان شناسایی و انجام آزمایشات گوناگون که خبر نهایی اعلام شود که طی تماس‌هایی مکرر که با هم‌رزمان این شهید از استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی داشتیم به همراه مسئول تفحص منطقه غرب که پیکر شهید در آن مانده بود، شناسایی شد.

مهدیخانی یادآور شد: با توجه به آلوده بودن منطقه بولفتح عراق به مین تلاش‌های زیادی برای رسیدن به منطقه و محل پیکر انجام گرفت که در نهایت به کشف آثاری از این شهید دست یافتیم که هدف از تفحص خارج کردن خانواده این شهید از نگرانی و چشم‌انتظاری بود که پس از ٢٨ سال به این انتظار پایان داد.

علی کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: شهید منصور سودی یکی از فرماندهان شاخص دفاع‌مقدس بود که پس از مجاهدت به مقام والای شهادت نایل گشت و خانواده وی پس از تحمل ٢٨ سال صبر بردباری فرزند عزیزشان را به آغوش خواهند کشید.

علی کاظمی افزود:خانواده شهید سودی همچون پسر شهیدشان در عرصه فعالیت فرهنگی در جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و از آنان به عنوان مفاخر استانی یاد می‌شود که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی یادآور شد: امروز امنیت کشور در گرو خون شهدا معنی می‌یابد که با جان‌فشانی که در راه حفظ اسلام و انقلاب اسلامی انجام دادند به مقام شامخ شهادت دست یافتند و با پیام شهادت‌شان درس زیادی به آیندگان دادند که باید پاسدار انقلاب اسلامی باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس