کد خبر 482941
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

در رایزنی تلفنی معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه، دو طرف از ادامه رویکرد نظامی کشورهای ائتلاف عربی و وخامت اوضاع انسانی در یمن ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق، تحولات سوریه و یمن در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه و میخائیل باگدانف نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه بررسی شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه در این تماس تلفنی اقدامات اخیر مسکو در مبارزه با تروریسم در سوریه را اقداماتی مؤثر و سازنده دانست و افزود: تهران و مسکو بر تمرکز بر پیروی از راهکارهای سیاسی در قبال بحران‌های منطقه‌ای و مقابله مؤثر جامعه بین‌المللی با گروه‌های افراطی در چارچوب معیارها و قوانین بین‌المللی و مفاد منشور ملل متحد تأکید دارند.

 دو طرف همچنین با رایزنی درباره آخرین اوضاع جاری یمن از ادامه رویکرد نظامی کشورهای ائتلاف عربی و وخامت اوضاع انسانی در این کشور ابراز نگرانی کردند.

معاونان وزیران خارجه ایران و روسیه همچنین بر توقف اقدامات نظامی علیه ملت یمن، تقویت روند سیاسی و گفت‌وگوهای یمنی ـ یمنی به عنوان یگانه راه برون رفت از مشکلات کنونی این کشور تأکید کردند.

امیرعبداللهیان و باگدانف همچنین از تلاش‌های نماینده سازمان ملل برای برگزاری هر چه سریعتر نشست گروه‌های یمنی حمایت کردند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی از نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه برای ادامه رایزنی‌ها و سفر به تهران دعوت کرد.

قرار است باگدانف به زودی به تهران سفر کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس