کد خبر 48293
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲

سيزدهمين شماره «پلاک هشت» نشريه تخصصي فرهنگ و هنر پايداري به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با پرونده‌اي ويژه خرمشهر منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سيزدهمين نشريه تخصصي فرهنگ و پايداري «پلاک هشت» به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با مدير مسئولي گلعلي بابايي و سردبيري علي‌اصغر بهمن‌نيا به قيمت 1200 تومان منتشر شد.
طرح روي جلد اين شماره «پلاک هشت» نمايي از مقاومت و ايستادگي رزمندگان در برابر هجمه دشمن را روايت مي‌کنند؛ در 2 صفحه ابتدايي نيز به صورت تمام رنگي به مناسبت 22 ارديبهشت و سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در استان کردستان تصويري از استقبال بي‌نظير مردم اين خطه با ولي امر مسلمين به نمايش درآمده است.

پلاک هشت در اين شماره خود به ارائه اخباري پيرامون دفاع مقدس و مقاومت اسلامي در زمينه‌هاي مختلف پرداخته است. با امام در بهار 68 بخشي ديگر از اين نشريه است که به بازخواني آخرين پيام امام خميني (ره) قبل از عروج ملکوتي، پيام به مهاجرين جنگ تحميلي، ‌نامه‌هاي امام خميني (ره) پيرامون اعلام عدم صلاحيت آقاي منتظري براي تصدي رهبري نظام جمهوري اسلامي، گزيده‌اي از بيانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در ديدار با خانواده شهداي فتح خرمشهر، آثار و گفتاري از شهيد آويني پيرامون بيداري اسلامي با عنوان «دولت پايدار حق فرا مي‌رسد» منتشر شده است.

همچنين بازروايي حسين بهزاد از مرحله پاياني نبرد حماسي الي بيت‌المقدس براساس برشي از کتاب بهار 82، مصاحبه با مرتضي مسعودي تنها فرمانده گردان بازمانده تيپ 27 محمدرسول الله (ص) در نبرد الي بيت‌المقدس، واکاوي وضعيت بازسازي در شهرهاي خرمشهر و آبادان، نقش هوانيروز در آزادسازي خرمشهر در گفت‌وگو با امير محمود بابايي، نگاهي به فيلم‌هاي ساخته شده پيرامون خرمشهر، يادماني از زنده‌ياد محمدرضا آقاسي به بهانه سوم خرداد و سالگرد عروج ملکوتي‌اش بخشي از مطالب منتشر شده اين شماره از نشريه «پلاک هشت» است.

کلام آخر اين شماره نيز، که در پشت جلد آن حک شده است تصويري از سردار شهيد «عليرضا موحد دانش» فرمانده لشکر 10 سيدالشهدا (ع) و پيامي از اين شهيد والامقام است: «امام خميني به من ياد داد که پشت سر ولايت باشم و هيچ قدمي جلوتر از ولايت برندارم و از خط‌هاي انحرافي هم پرهيز کنم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس