کد خبر 482794
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و وزیر خارجه عمان به طور جداگانه با وزیر خارجه کشورمان در تهران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش مشرق،  نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات روابط دوجانبه مسائل عراق و منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ظریف با اشاره به روند پیشرفت همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق اظهار داشت: همه تلاش‌های دوستان ایرانی در دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع موانع، همه گام‌های لازم را برای ارتقاء و تعمیق مناسبات فیمابین برخواهند داشت.

وی با اشاره به ارزیابی‌های مسئولین بخش‌های اقتصادی و تجاری در عرصه‌های دولتی و خصوصی ابراز امیدواری کرد که با اهتمام بیشتر مقامات عراقی، زمینه‌های پیشرفت توافقات حاصله تسهیل گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان با حمایت از وحدت و تمامیت ارضی عراق خاطرنشان ساخت که اراده دولتمردان عراقی و همبستگی هرچه بیشتر، زمینه‌های آزاد سازی مناطق تحت اشغال داعش را فراهم می‌کند و حاکمیت دولت مرکزی بر آن استوار خواهد شد.

نیچروان نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: خرسندیم که با به نتیجه رسیدن تلاش‌های وزیر امور خارجه کشورمان با تحقق توافق برجام، زمینه‌های گشایش اقتصادی بیشتری در روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق متبلور خواهد گردید.

وی این تلاش‌ها را تبریک گفت و اظهار داشت که همه طیف‌های عراقی با اراده‌ای جدی در صدد مقابله با افراط گرایی و تروریسم در عراق بسر می برند.

دیدار وزیر مشاور در امور خارجی عمان و ظریف

یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی (وزیر خارجه) عمان با محمدجواد ظریف در حاشیه اجلاس مقدماتی نشست امنیتی مونیخ در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه بویژه سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس