کد خبر 482750
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال تهدیدات و نا امنی های اخیر در مناطق مختلف افغانستان هجوم مهاجران و اتباع افغان به مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران رو به رشد است.

به گزارش مشرق، علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه بر آمادگی برای مقابله با این شرایط بحرانی تأکید کرد و افزود: با گسترش دامنه تهدیدات در افغانستان، سایر استانهای مرزی و یا حتی مرکزی کشور نیز از این مساله متأثر خواهد شد.

وی گفت: همه استانها باید آمادگی رو به رو شدن با هجوم اتباع افغان و مدیریت جمع کثیری از مهاجران افغان را داشته باشند.

وی ارتقا توان مرزبانی و حمایت سایر یگانها از مرزبانی را برای مدیریت این بحران در مرزهای کشور خواستار شد.

استاندار سیستان وبلوچستان اظهار داشت: مهاجران افغان همراه خانواده هایشان مهاجرت می کنند و در شرایط اضطرار قرار دارند به طوری که نمی توان قوانین و سیاستهای قبلی را در قبالشان اعمال کرد و باید تدابیر و دستور العمل های جدیدی برای اینگونه شرایط اندیشیده شود.

وی خاطر نشان کرد: کمیساریای سازمان ملل و همچنین کشورهای غربی نیز باید سهم شان را در این مورد بپردازند و جمهوری اسلامی ایران نباید به تنهایی تبعات ناشی از این تهدیدها را متحمل شود.

هاشمی ادامه داد: محدود سازی در حوزه استان برای مدیریت ورود مهاجران افغان شرط عقل است و تمرکز و توان نیروی انسانی و تجهیزات باید برای جلوگیری از ورود این مهاجران به نقاط شهری و در نتیجه درون جامعه به کار گرفته شود.

استاندار بر تقویت اردوگاههای اسکان و اهتمام در مباحث قرنطینه ای تأکید کرد و تشکیل ستاد بحران و جمعیت هلال احمر و پشتیبانی از آوارگان را در خاک کشور خودشان خواستار شد.

هاشمی بر انعطاف و رعایت حداقل های انسانی و پرهیز از برخورد قهری با مهاجران تأکید کرد و افزود: هدایت درست به همراه انعطاف مد نظر است اما در این مسیر همه چیز را نباید از بعد عاطفی در نظر بگیریم و در کنار آن از درک بحران روییده شده در یک کشور نیز نباید غافل باشیم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • رضا ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    وزارت کشور متاسفانه تا به امروز گام مهمی در امر ساماندهی اتباع افغانی در ایران بر نداشته و با مهاجرت بیشتر افاغنه به ایران وضعیت از این که هست بدتر هم خواهد شد.
  • محمد رضا ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    این بینواها هم انسانند و از سر ناچاری و برای حفظ جان خود و خانوادهشونه که دست به این کار میزنند.
  • mohsen ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    دیگه واقعا نباید بیشتر از این اجازه ورود افغانها رو به ایران بدهند. اگه همین افغانها که سالهاست در ایران به مهمان خودخوانده تبدیل شده اند تو کشورشون میماندند و از وطنشون دفاع میکردند تا حالا مشکلاتشون برطرف شده بود.
  • حسین ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    باید از اینها استقبال کرد بنده خداها از جنگ فرار کردن
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خواهشا شما خارج ازكشور نشسته براي ايران تصميم نگيريد مثل گذشته نيست واقعا جنگ زده باشند ازكجا معلوم بين آنها داعش نفوذ نكرده باشد تا به ايران نفوذ كنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس