اکبر صحرایی از نگارش رمانی با موضوع زندگی شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری» خبر داد و گفت:‌ وقت آن است که نویسندگان دفاع مقدس به سراغ شهدای مئدافع حرم بیایند و جریان جدیدی در عرصه ادبیات دفاع مقدس ایجاد کنند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، اکبر صحرایی نویسنده، از اتمام تألیف اولیه زندگی‌نامه سردار عبدالله اسکندری از شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت:‌ یکسال پیش یکی از سرداران استان فارس به نام عبدالله اسکندری در خمس سوریه به شهادت رسید، پیکر این شهید بزرگوار به دست تکفیری‌ها افتاد  و آن‌ها از جداکردن سر وی از بدن فیلم‌برداری کرده و در فضای مجازی منتشر کردند. تا به زعم خود روحیه مقاومت را در هم شکنند که برخلاف آن روحجیه مقاومت قوی‌تر شد.

وی ادامه داد:‌ شهید عبدالله اسکندری هشت سال نیز در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشت،‌ زندگی‌نامه این شهید را من به سفارش نشر شاهد آغاز کرده‌ام و پس از انجام مراحل تحقیقاتی شامل مصاحبه با خانواده همسر شهید، دوستان و آشنایان وی این محتواها پیاده‌سازی شده است.

صحرایی از تبدیل این محتوای مستند به رمان خبر داد و گفت:‌ قرار است، زندگی‌نامه شهید اسکندری به شیوه داستانی روایت شود‌، داستان کتاب از زمان حضور شهید در جبهه مقاومت در سوریه شده و سپس با بازگشت به عقب به زمان حضور شهید در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

وی هم‌چنین از وجود صحنه‌هایی از حضور خانواده پس از شهادت شهید در سوریه اشاره کرد و افزود دیداری که خانواده شهید با رهبر انقلاب نیز داشتند‌، در این کتاب مطرح شده است.

این نویسنده با بیان این مطلب که فعالان عرصه ادبیات داستانی‌، تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری باید به سراغ مدافعان حرم نیز بیایند،‌ گفت:‌ عقبه بسیاری از شهدای مدافع حرم به دفاع مقدس باز می‌گردد و مدافعان حرم امتداد دفاع مقدس هستند، اگر نویسنده‌ها بتوانند بین این دو فصل پیوندی ایجاد کنند،  این دو می‌توانند در خدمت هم قرار گرفته و به شکوفایی بیشتر این عرصه منجر شوند.

صحرایی با بیان اینکه هنوز اسمی برای زندگی‌نامه شهید مدافع حرم انتخاب نکرده است،‌ گفت:‌ شهید اسکندری وقتی رای آخرین بار به سوریه می‌رفت،‌ قبل از پرواز از فرودگاه پیامکی برای همسرش می‌زند با این محتوا «من پریدم» به احتمال بسیار عنوان کتاب را برگرفته از این پیامک خواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس