رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر نقض قطعنامه توسط ایران با آزمایش موشک عماد گفت: ایران زیر بار محدودیت‌های دفاعی نرفته است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در حاشیه نشست خبری همایش بین‌المللی ابن حیثم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر ادعای آمریکایی‌ها در نقص قطعنامه توسط ایران با آزمایش موشک عماد اظهارداشت: مطالبی که آمریکایی‌ها در روزهای اخیر مطرح کردند حرفهای تازه‌ای نیست.

وی افزود: از ابتدا که جمهوری اسلامی ایران به دنبال خودکفایی در امر دفاعی بود در تمامی موارد نیز آمریکایی‌ها و تمام متحدانشان در کشورهای غربی با این مسئله مخالفت می‌کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایران مبنای دفاعی خود را براساس خشنودی یا استقبال آمریکایی‌ها بنا نکرده است بلکه براساس نیازهای دفاعی کشور مبنای دفاعی‌مان بنا شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران صرف نظر از اینکه آمریکایی‌ها چه عقیده‌ای دارند و می‌خواهند چگونه اقدام کنند برای دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیرد و منتظر نمی‌شود که ببیند آیا این اقدامش منطبق بر قطعنامه‌هایی که با فشار آمریکایی‌ها در سازمان ملل تصویب شده است یا خیر.

ولایتی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران براساس نیازمندی‌های خود تعیین می‌کند که چه نوع سلاح و موشکی داشته باشد تا بتواند از خود دفاع کند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای منطقه نیز توسط آمریکایی‌ها تسلیح شدند و انواع سلاح‌ها به آنها داده شده گفت: در چنین شرایطی و با توجه به منطقه آشوب زده‌ای که ما در آن قرار داریم ایران در دفاع از خودش غافل نخواهد شد و چه آن‌ها از این  اقدامات راضی باشند و چه نباشند برای ما مهم نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد آنچه که جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل هسته‌ای گفت‌وگو کرده به هیچ وجه زیر بار محدودیت‌های دفاعی نرفته است.

ولایتی بیان کرد: اقدامات دفاعی ایران یک امر مجزا و مستقل بوده و هیچ ربطی به گفت‌وگوهای هسته‌ای ندارد.

وی همچنین در نشست خبری همایش بین‌المللی ابن هیثم طی سخنرانی تصریح کرد: اولین همایش بین‌المللی ابن هیثم و نور به مناسبت سال جهانی نور در 6و 7 آبان ماه همزمان با چهلمین سال تاسیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در آن استان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این کنفرانس بین‌المللی 20 مقاله داخلی و 5 مقاله خارجی در رابطه با تمام محورهای اقدامات ابن هیثم ارائه شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد در این همایش بین‌المللی 45 کتاب و رساله که از سوی ابن هیثم باقی مانده تعدادی از آنان بازنشر خواهد شد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس