رائول گونسالس ابرستاره فوتبال اسپانیا و بازیکن محبوب دنیای فوتبال جدایی پیچیده و چند بعدی از رئال مادرید داشت، او بیش از یک سال تمام و در حالی که به طور کامل از کمند مصدومیت رها شده بود، روی نیمکت رئال مادرید نشست.

تلاش سیاسیون برای بهره برداری از یک «خداحافظی»گروه ورزشی مشرق - باشگاه رئال مادرید در اخراج ستارگان شهره عام و خاص است، حتی دو آتشه ترین هواداران رئال مادرید نحوه اخراج عجیب و بسیار تکان دهنده ویسنته دل بوسکه را فراموش نمی‌کنند. زمانی که این تیم در اوج بود و عده‌ای منتظر عقد قرارداد مادام العمر دل بوسکه با رئال مادرید بودند ناگهان خبر اخراج وی را در رسانه های مادرید خواندند.

* یک اشتباه بزرگ

چندی پیش رونالدوی برزیلی درباره اخراج دل بوسکه گفت: نمی دانم در آن لحظه چه اتفاقاتی افتاد. وقتی داشتیم قهرمانی لیگا را جشن می‌گرفتیم او اخراج شد. این تصمیم پرس قطعا یک اشتباه بزرگ بود.

دل‌بوسکه از دوران کودکی در رئال مادرید بازی می کرد و با این تیم به عنوان بازیکن، پنج بار مقام قهرمانی لیگ و چهار بار قهرمانی جام حذفی اسپانیا را به دست آورد. برای تیم ملی اسپانیا نیز هجده مرتبه به میدان رفت. پس از دوران فعالیت به عنوان بازیکن، با سمت هماهنگ‌کننده امور جوانان در رئال مادرید شروع به کار کرد. چندین مرتبه نیز از او به عنوان راه‌حل موقتی در پست مربی استفاده شد، مانند سال 1994 (برای چند هفته) و سال 1999. چنین مربی بزرگی تنها در عرض چند ثانیه اخراج شد و شاید این توهین آمیزترین نوع اخراج در تاریخ فوتبال دنیا محسوب شود.

جانشینان او، هیچ‌کدام نتوانستند موفقیت‌هایش را تکرار کنند. تازه در فصل 07-2006 بود که دوباره رئال توانست قهرمان لیگ اسپانیا شود. مسئولین تیم، دلیل اخراج دل‌بوسکه را این موضوع اعلام کردند که می‌خواستند هویت و مشی جدیدی برای پست مربیگری تیم پیدا کنند.

تلاش سیاسیون برای بهره برداری از یک «خداحافظی»

خورخه والدانو درباره اخراج دل بوسکه می گوید: در آن زمان تصور می‌کردم که به پایان یک چرخه مدیریتی در تمام بخش‌ها رسیده‌ایم و مسئولیت این فرایند را قبول می‌کنم اما من بخشی از این تصمیم تاریخی بودم و نباید تصور شود که فقط من در این مسئله مسئول بودم. اجازه این که من و ویسنته دوستان نزدیکی باشیم صادر نمی‌شد و ما معمولا رابطه خوبی با هم نداشتیم. نمی‌شد هر وقت که می‌خواهم او را ببینم و این خواسته مقامات رئال مادرید در آن زمان بود.

* آنچلوتی قربانی بعدی

به او گفته بودند که برای چند سال آینده در رئال مادرید خواهد ماند، کارلتو به همین دلیل نزدیک به 40 میلیون یورو سود خالص از محل حامیان مالی در ایتالیا را نادیده گرفته بود اما نه این که در اوج باشد به هر حال وقتی که اوضاع خوبی در تیم داشت و به سمت موفقیت حرکت می‌کرد با حکمی ساده و دو خطی از سوی فلورنتینو پرس اخراج شد.

* نوبت به اسطوره رسید

به گزارش مشرق، رائول گونسالس ابرستاره فوتبال اسپانیا و بازیکن محبوب دنیای فوتبال جدایی پیچیده و چند بعدی از رئال مادرید داشت، او بیش از یک سال تمام و در حالی که به طور کامل از کمند مصدومیت رها شده بود، روی نیمکت رئال مادرید نشست. او هرگز حتی یک کلمه درباره نیمکت نشینی خود اعتراض یا حتی مصاحبه نکرد.

تلاش سیاسیون برای بهره برداری از یک «خداحافظی»

وقتی از رئال مادرید جدا شد و به تیم السد قطر پیوست یکی از روزنامه های مادرید از قولش نوشت: جدایی من از رئال مادرید ربطی به مورینیو نداشت. قبل از اینکه او به رئال مادرید بیاید، من تصمیمم را برای چالش جدیدی گرفته بودم. اما بعدها مشخص شد که این مصاحبه به سفارش باشگاه رئال مادرید بوده و هرگز با خود رائول مذاکره ای نشده است.

مانوئل پيگريني، سرمربي آن زمان رئال مادريد، از رائول به عنوان يکي از بازيکنان اصلي تيمش نام مي برد اما در فصل 10- 2009 او فقط در 13 بازي در ترکيب اصلي قرار گرفت و بيشتر اين بازي ها نيز در همان اوايل فصل بودند. هر چه از زمان فصل بيشتر سپري مي شد، شانس حضور رائول در ترکيب اصلي نيز کاهش مي يافت و در نهايت، رائول فصل را بدون کسب عنواني به پايان رساند. داستان رائول و رئال درست در مکاني به پايان رسيد که آغاز شده بود، در لاروماردا ورزشگاه خانگي رئال ساراگوسا، رائول با 17 سال و 124 روز سن، اولين بازي خود را با پيراهن رئال در همين ورزشگاه انجام داده بود و براي آخرين بار نيز در همين ورزشگاه براي مادريدي ها به ميدان رفت.

تلاش سیاسیون برای بهره برداری از یک «خداحافظی»

فیگو درباره اخراج و یا شاید جدایی رائول می‌گوید: رائول را از رئال بیرون انداختند. او می خواست فوتبالش را در رئال به پایان ببرد ولی این طور نشد.

و چندی پیش این بار ستاره دم از خداحافظی با دنیای فوتبال زده و قرار است برای همیشه با فوتبال خداحافظی کند. قرار بر این شده که یک بازی دوستانه بین تیم آمریکایی رائول و تیم ملی فوتبال کوبا برگزار شود و در آن بازی رائول برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند اما این موضوع برای هواداران رئال مادرید قابل هضم نیست که اسطوره فوتبالشان در خاک کوبا و در حالی که شاید غالب جمعیت استادیوم او را نشناسند مراسم خداحافظی خود را تجربه کند.

* تلاش سیاستمداران برای نزدیک شدن به اسطوره

به گزارش مشرق، رائول حالا بیش از پیش در تیتر اول روزنامه های مادرید رویت می شود، روزنامه هایی که تا چندی پیش برای درج یک خبر ساده از رائول گونسالس، فضای کافی نداشتند، مارکا یکی از همین روزنامه ها بود، اما حالا رائول در تیتر اول مارکا رویت می شود، چرا؟

تلاش سیاسیون برای بهره برداری از یک «خداحافظی»

دلیل آن را می توانید در فرایند احیای اخبار مربوط به اسطوره جویا شوید، حالا که خبر مربوط به خداحافظی اسطوره به رسانه ها رسیده، باشگاه رئال مادرید در هراس از هواداران خشمگین خود در تلاش است تا شاید این اسطوره را به یک بازی خداحافظی دعوت کند. برای رئال مادرید خیلی افت دارد که رائول در خاک کوبا و در یک بازی دوستانه بین یک باشگاه آمریکایی و تیم ملی کوبا برای همیشه از دنیای فوتبال جدا شود. از طرفی سیاسیون اسپانیا نیز به فکر افتاده اند تا از این مراسم احتمالی خداحافظی نهایت استفاده را بکنند.

شهردار مادرید در نامه ای به رائول گونسالس آورده است: یک اسطوره حتی اگر هم بخواهد حق ندارد در کنار مردم و هوادارانش نباشد، برای خداحافظی از فوتبال، مادرید را فراموش نکن.

البته که این نامه رسانه ای شده و شهردار از رسانه ای شدنش هرگز ناراحت نیست، اما رائول گونسالس هیچ جوابی به آن نداده و هرگز قصد خداحافظی از فوتبال در مراسم مورد د لخواه شهردار مادرید را ندارد.

تلاش سیاسیون برای بهره برداری از یک «خداحافظی»

سه نماینده پارلمان اسپانیا نیز با پر رنگ جلوه دادن نقش رائول گونسالس در تزریق وحدت ملی در فوتبال اسپانیا از او خواسته اند سری به پارلمان بزند و لابد از او خواهند خواست تا علیه حزب جدایی طلب کاتالونیا هم سخنرانی کوتاهی داشته باشد اما این موضوع به وضوح نشان می دهد که آنها رائول را خوب نشناخته اند، رائول اگر اهل چنین سخنرانی هایی بود هرگز کارش به السد قطر با تیمی در آمریکا نمی کشید و امروز در رئال مادرید جایگاه مهمی داشت، امثال رائول یا کاسیاس مردمی بودن خود را با سخنرانی در پارلمان اسپانیا به دست نیاورده اند.

روزنامه اسپورت کاتالونیا به عنوان واحد خبری ضد مادریدی مقاله ای در ستایش کاپیتان رائول، منتشر کرده و طی آن به اهمیت هوشیاری رائول اشاره کرده است. نویسنده این خبر معتقد است که سیاسیون اسپانیا قصد سوء استفاده از نام رائول را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس