کد خبر 482309
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹

پیشکسوت پرسپولیس گفت: بند قرارداد خاکپور را در قرارداد کی‌روش بگذارند، با فوتبالی که تیم ملی بزرگسالان ارائه می‌کند 40 سال به عقب برگشتیم.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده درمورد تساوی پرسپولیس مقابل صبای قم، گفت: مثل دیدارهای قبلی پرسپولیس از لحاظ نوع بازی عملکرد خوبی داشت، اما در نتیجه‌گیری موفق عمل نکرد. پرسپولیس روی ارسال‌های بلند و حرکات مهدی طارمی خیلی دل می‌بندد و متأسفانه کماکان در دفاع مشکل دارد.

وی درمورد درگیری که بین علیرضا نورمحمدی و قاسم دهنوی به‌وجود آمد، عنوان کرد: نورمحمدی کاپیتان تیم و از نفرات قدیمی پرسپولیس است. قاسم دهنوی هم 7-6 ماه در پرسپولیس بازی کرده است، آنها به خاطر احترام به هادی نوروزی هم باید صبوری می‌کردند و اجازه این درگیری را نمی‌دادند، از طرفی هم پرسپولیس هفته بعد با سیاه‌جامگان بازی دارد و شاید نبود نورمحمدی کار تیم را سخت کند، البته این بازیکن هم خیلی ششدانگ نیست. در کل دفاع پرسپولیس شرایطی دارد که با هر حمله‌ای تن و بدن هواداران می‌لرزد.

پیشکسوت پرسپولیس درمورد اینکه آیا درگذشت نوروزی روی عملکرد پرسپولیس تأثیر منفی گذاشته، اظهار داشت: نوروزی کاپیتان تیم و جزو نفرات تأثیرگذار تیم بود. بدون شک فقدان او تأثیر منفی روی تیم دارد، ولی زندگی ادامه دارد. در کل نتیجه مساوی دست‌کمی از باخت نداشت، جا دارد از هوادارانی که امروز به ورزشگاه آمدند، تشکر کنیم؛ چراکه باعث شدند روح نوروزی شاد شود.

فنونی‌زاده درمورد اینکه پرسپولیس روی نیمکت مهره قابل اتکایی ندارد، تصریح کرد: بازیکنان جوانی روی نیمکت پرسپولیس هستند که باید به آنها هم میدان داده شود، متأسفانه فوتبال‌مان به حدی نتیجه‌گرا شده که در تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال فرصت به جوان‌ها نمی‌سد. از طرف دیگر پرسپولیس درون زمین ستاره ندارد، پرسپولیس شرایطی دارد که بازیکنان خوب هم وقتی به آن می‌آیند فوتبال یادشان می‌رود. بازیکنی مثل رامین رضائیان که در راه‌آهن بسیار خوب بود، در پرسپولیس بسیار ضعیف بازی می‌کند، البته او در خط جلو می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد؛ چراکه تکنیک بالایی دارد.

وی افزود: پرسپولیس روی ضربات ایستگاهی و کرنر خیلی دل بسته و گاهاً بازیکنان در شوت زدن عجله می‌کنند و ضربات‌شان بی‌هدف است. همچنین سانترهایی که از سوی بازیکنان کناری انجام می‌‌شود، کیفیت خوبی ندارد. اگر سانترهای پرسپولیس شرایط بهتری داشته باشد، مهدی طارمی می‌تواند از آنها استفاده کند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه هواداران اعتقاد داشتند تیم علی دایی ضد فوتبال بازی می‌کند، گفت: چنین تفکری ندارم. خوب دفاع کردن جزئی از فوتبال است و نمی‌توان به این مسئله ایراد گرفت. در کل کسب نتیجه تساوی در تهران یک نوع باخت خفیف است.

وی درمورد اینکه امیدی به قهرمانی یا کسب سهمیه توسط پرسپولیس دارد، گفت: رفته رفته وضعیت تیم بهتر خواهد شد، اگر پرسپولیس در نیم فصل چند بازیکن جذب کند، شرایطش بهتر می‌شود، ضمن اینکه می‌دانم علی‌اکبر طاهری برای این تیم زحمت زیادی می‌کشد. رسیدن به قهرمانی خیلی بعید است، اما تیم می‌تواند کسب سهمیه کند. در جام حذفی هم کار بسیار دشوار است و پرسپولیس با ذوب‌آهن بازی دارد.

پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی درمورد استعفای محمد خاکپور از تیم ملی امید گفت: فکر می‌کنم یکی از بهترین تیم‌های امید را در 40 سال اخیر داریم. محمد خاکپور و حبیب کاشانی برای این تیم زحمت زیادی کشیدند، تنها مسئله‌ای که می‌تواند به تیم امید کمک کند، داشتن ثبات است. این تیم توانایی حضور در المپیک را دارد. امیدوارم کادر فنی حفظ شود؛ چراکه مسئولان فدراسیون بعید است مربی ایرانی بیاورند و اگر هم مربی خارجی بیاورند او تا بخواهد شناختی پیدا کند، باید در مسابقات شرکت کند. خاکپور هم نسبت به مسائل مالی قرارداد خود انتقاد دارد و به فکر آینده است.

فنونی‌زاده درمورد اینکه بندی در قرارداد خاکپور قرار دادند که او اگر چند سال بعد علیه فدراسیون صحبت کند، باید پول قرارداد را بازگرداند، عنوان کرد: این دیگر چه بندی است؟ اگر این بند را در قرارداد کی‌روش می‌گذارند، در قرارداد خاکپور هم بگذارند. او می‌گوید هر که می‌خواهد لذت ببرد به اپران برود. من فکر نمی‌کنم اگر اپرا در ایران بگذارند، 5 نفر هم آن را تماشا کنند و خود خواننده و پدر و مادرش به سالن می‌روند. با فوتبال کی‌روش 40 سال به عقب برگشتیم.

وی تصریح کرد: دیدار با عمان و ترکمنستان دفاع کردن ندارد، مساوی در این مسابقات بسیار بد است، کی‌روش هم بدتر از علی پروین از باخت بدش می‌آید و می‌خواهد دفاعی بازی کند، البته پرسپولیس زمان پروین اگر یک روز شکست می‌خورد، حداقل 20 موقعیت گل داشت. به نظرم این بند را برای کی‌روش بگذارند. من هم به خاکپور می‌گویم زیر بار این مسئله نرود، زیرا این بند بی‌احترامی به مربی ایرانی است.

پیشکسوت فوتبال ایران درمورد اینکه کی‌روش دلیل تساوی با عمان را آب و هوا عنوان کرده است، اظهار داشت: آب و هوا را که نمی‌توان تغییر داد، قرار نیست همیشه در آزادی بازی کنیم. او تیم را به بندرعباس می‌‌برد تا با هوا آشنایی پیدا کنند. امارات که جای تمرین نیست و بیش‌تر به درد تفریح می‌خورد. یک زمان در تایلند بازی داشتیم و مرحوم دهداری تیم را یک هفته به بندرعباس برد.

فنونی‌زاده با انتقاد از اظهارات کی‌روش تصریح کرد: متأسفانه کی‌روش هر حرفی را می‌زند و نمی‌داند ایران فرهنگ غنی و دو هزار ساله دارد، او به ملت ایران با این حرف بی‌احترامی کرد. وقتی ما اتوبوسی دفاع می‌کنیم چرا هوادارا باید به ورزشگاه برود. با این نحوه بازی 90 درصد بازی‌های ما مساوی می‌شود. بنده یک بار به تمرین تیم ملی امید رفتم و دیدم آنها چقدر با کیفیت تمرین می‌کنند. فکر می‌کنم اگر تیم ملی بزرگسالان هم یک مربی ایرانی داشته باشد، خیلی بهتر است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    آقای فنونی زاده علیرغم احترامی که برای حرفهای شما قائلم ولی هیچکدام از مربیان داخلی پس از انقلاب تاکنون در تیم ملی کار خاصی نکرده اند و موفقیت چندانی نداشته اند. مثلا در سیستم دائی، قلعه نویی، طالبی و ... چه گلی به سرتیم ملی زدند. تازه مگه زمان مایلی کهن مقدماتی جام جهانی یادتون رفته. به نظرم بردن شیلی و کره جنوبی(3بار) و صعود به جام جهانی به عنوان تیم اول هرگز کار مربیان فعلی داخلی بود. اینقدر بدگویی راجع به مربی بین المللی مثل کیروش بی انصافی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس