کد خبر 481842
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

اسماعیل آذر از پخش برنامه‌های «مشاعره عاشورایی» و «اسطوره سوگ» در دهه‌ی اول محرم خبر داد.

به گزارش مشرق، مجری کارشناس برنامه «مشاعره» بیان کرد: به خاطر فرا رسیدن ایام محرم این دو برنامه را با مضمون عاشورایی برای شبکه چهار سیما تدارک دیده‌ایم.

او هدف از ساخت برنامه «اسطوره سوگ» را آشنایی مخاطب با مرثیه‌هایی که در طول تاریخ سروده شده است، دانست و ادامه داد: این برنامه درباره زیباترین مرثیه‌های تاریخ است که در سوگ حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) سروده شده است.

مرثیه‌های سنایی، محتشم کاشانی، قیصر امین پور، حسین مسرور، حسن حسینی و ... از جمله این مرثیه‌هاست که در برنامه «اسطوره سوگ» به آنها پرداخته خواهد شد.

مجری و کارشناس برنامه «اسطوره سوگ» با بیان اینکه از دیگر بخش‌های این برنامه بیان تاریخچه روضه‌خوانی و مقتل‌نگاری در ایران است، ادامه داد: تلاش شده است تا در این مجموعه مخاطب در جریان چگونگی مقتل‌نگاری قرار بگیرد و در همین راستا به مقتل‌های خوارزمی، شیخ مفید و ابن طاووس و غیره پرداختم.

آذر در پایان خاطرنشان کرد: به طور خلاصه «اسطوره سوگ» در یگ قالب هنری یعنی هنر شعر گفتن، مخاطب را با خلاصه آنچه که در طول هزار سال اتفاق افتاده، آشنا می‌کند.

برنامه «اسطوره سوگ» که در دو قسمت مجزا ترکیب‌بند محتشم کاشانی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد، پخش آوازهای سنتی با مضمون عاشورایی را نیز در برنامه‌های خود قرار داده است.

برنامه‌های «مشاعره عاشورایی» و «اسطوره سوگ» از پنجشنبه (23 مهر ماه) مصادف با اول محرم از شبکه چهار سیما پخش خواهند شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس