وزنه‌برداری ایران همیشه در المپیک درخشیده اما امسال و درحالی که کمتر از 300 روز به المپیک مانده است، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

گروه ورزشی مشرق - چند وقت پیش خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که نه تنها وزنه برداری کشور بلکه جامعه ورزش ایران را نگران کرد. علی مرادی، رئیس فدراسیون از بازنشسته بودن شانس‌های کسب سهمیه المپیک خبر داد و همه این تقصیرات را گردن قبلی‌ها انداخت!

وی می‌گوید برای رایزنی در خصوص حل مشکل ایجاد شده برای سهراب مرادی، وزنه‌بردار ملی‌پوش که مسئولان فدراسیون گذشته او را بازنشسته اعلام کرده بودند، راهی مقر فدراسیون جهانی در مجارستان می‌شود تا در این خصوص رایزنی‌های لازم را با تاماش آیان، رئیس این فدراسیون و سایر مسئولان فدراسیون جهانی ادامه دهد.

بر همین اساس، در صورتی که وزنه‌برداری بازنشسته اعلام شود و در صورت درخواست برای بازگشت به میادین، باید 6 ماه از زمان درخواستش سپری شود. اگر رایزنی‌های مرادی در مجارستان به نتیجه نرسد، این تاریخ به بعد از مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا موکول خواهد شد و بعد از این، مرادی می‌تواند به روی تخته بازگردد.

از آنجایی که قوانین فدراسیون جهانی در این خصوص می‌گوید وزنه‌برداران برای حضور در المپیک باید در دو رویداد انتخابی شرکت کنند، در این صورت مرادی فقط فرصت حضور در انتخابی قاره‌‌ای (آسیا که اردیبهشت ماه سال آینده در ازبکستان برگزار می‌شود) را خواهد داشت. چون فقط در یک رویداد گزینشی شرکت می‌کند، عملاً شانس حضور در المپیک 2016 ریو را از دست خواهد داد که به این ترتیب شانس کسب مدال طلای وزنه‌برداری ایران در المپیک نیز به این ترتیب از حضور در این رویداد محروم خواهد شد.

اما ما با تماسی که با یکی از افراد مطلع و نزدیک به فدراسیون قبلی داشتیم متوجه شدیم قضیه تا حدودی متفاوت است. وی در مورد بازنشسته اعلام شدن 14 ورزشکار وزنه برداری اینطور توضیح می‌دهد: "دوستان فرافکنی می‌کنند. الان همین 14 نفری که فدراسیون قرار بوده برای مسابقات جهانی روی تخته ببرد هم باید اسمشان 6 ماه قبل به فدراسیون اعلام جهانی اعلام می‌شده."

آقای رئیس می‌خواهد سوپرمن باشد!/ مشکل سهراب مرادی با یک رایزنی ساده حل می‌شود

اما علی مرادی، رئیس فدراسیون در این مورد اینطور توضیح داده بود: "از دبیر فدراسیون قبلی نیز سؤال کردم و او هم بی‌اطلاع بود اما امیدوارم مشکل سهراب حل شود و چنین پاسخ‌های غیر مسئولانه‌ای خوب نیست. متاسفانه به جز مرادی 14 وزنه‌بردار دیگر نیز به صورت مادام‌العمر محروم هستند. مشکل این وزنه‌برداران نیز مثل مرادی است و او نیز در همین لیست قرار داشت که متاسفانه همگی به صورت مادام العمر محرومند. این اسامی در اختیار ما قرار دارد و آنها باید 6 ماه تحت نظر باشند تا به میادین بازگردند."

این منبع آگاه در واکنش به این قسمت از صحبت‌های رئیس فدراسیون می‌افزاید: "این‌ها همه فرافکنی است چراکه مسابقات جهانی آمریکا 29 آبان آغاز خواهد شد و اگر 6 ماه به عقب برگردیم، متوجه می‌شویم خودشان در راس امور بوده‌اند و خیلی راحت می‌توانستند نام همه همان 14 نفر به همراه سهراب مرادی را به فدراسیون جهانی اعلام کنند تا دیگر مشکلی برای حضور آنها در مسابقات قهرمانی جهان نباشد. البته همه این‌ها را گفتم اما از بین 14 نفری که به عنوان بازنشسته اعلام شده‌اند خیلی از آنها سال‌هاست ورزش را کنار گذاشته‌اند. درضمن فراموش نکنیم سهراب مرادی تا اوایل تیرماه امسال محروم بوده است."

آقای رئیس می‌خواهد سوپرمن باشد!/ مشکل سهراب مرادی با یک رایزنی ساده حل می‌شود

این فرد نزدیک به فدراسیون سابق اینطور به صحبت‌هایش ادامه می‌دهد: "من نمی‌گویم رضازاده بهترین بود چون او هم ایراداتی داشت اما معتقدم این صحبت‌ها انجام می‌شود تا اگر تیم نتیجه نگرفت، نگاه‌ها از فدراسیون دور باشد."

وی خاطرنشان می‌کند: "حل کردن این مشکل اصلا نیازی به این همه جنجال نداشت. آقای مرادی می‌خواهد خودش را به عنوان سوپرمن معرفی کند و بعد از حل شدن ساده مشکل مرادی باد به غبغب بیاندازد اما واقعا حل کردن مشکل سهراب مرادی با یک رایزنی ساده انجام می‌شد."

این صحبت‌ها در حالیست که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری در مصاحبه‌ای اعلام گفته بود: "الان هم حل این مشکل بسیار سخت و دشوار است و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. نمی‌دانم با توجه به قوانین سفت و سخت بین‌المللی بشود این موضوع را حل کرد یا خیر. هر چند که تا الان پاسخ قانع‌کننده و منطقی از فدراسیون جهانی هنوز دریافت نکرده‌ایم."

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان از 29 آبان تا 8 آذرماه در شهر هیستون آمریکا برگزار خواهد شد.

اسامی 14 وزنه‌بردار بازنشسته به شرح زیر است:

1- رضا عاشوری‌زاده‌

2- یاسین باقری

3- اصغر ابراهیمی

4- محسن غزالیان

5- میلاد خسروی

6- ایوب مرادی

7- سید مهدی پانزوان

8- سعید رفیع‌نژاد

9- میلاد رستگار

10- احد سنجابی

11- سعید سیار

12- ایمان شاهقلیان

13- عباس زارعی

14- محمد زارعی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    این آقا چرا شده رئیس فدراسیون جایه تعجب داره! کارنامه سیاه قبلش رو می خواد دوباره تکرا کنه
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    وقتی یه نفر با پرچم یه کشور دیگه میره پست خارجی میگیره، انتظاری ازش نمیره که. واقعا بیچاره وزنه برداری
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    حاشیه کل ورزش مملکت رو نابود کرده
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    متاسفانه در این چند سال اخیر افت زیادی در وزنه برداری داشتیم
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    کاش ورزش اولویت اول مسئولین بود
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    :|
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    احمدی نژاد کجایی
  • حامد ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    توقعات مردم از وزنه بردارا بالاست باید قبول کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس