کد خبر 480842
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

پانیونیوس یک تیم صادرکننده است. آنها هر ساله تعداد زیادی بازیکن به تیم‌های دیگر می‌دهند و این برای من هم مهم بود که بتوانم با درخشش در این تیم پیشرفت کنم.

به گزارش مشرق، مهاجم ایرانی تیم پانیونیوس یونان امیدوار است با حضور درخشان در ترکیب این تیم، شانس حضور در تیم‌های مطرح‌تر را نیز به دست آورد. او که خاطرات تلخی از اولین حضورش در اروپا به همراه تیم اوساسونا دارد به هیچ‌وجه نمی‌خواهد شرایط به گونه‌ای شود که به نیمکت‌نشینی صرف تبدیل شود. اعتماد به نفسی که مسئولان تیم پانیونیوس به او داده‌اند انصاری‌فرد را به آینده‌اش امیدوار کرده است.

آقای گل سابق فوتبال ایران که بعد از 17ماه موفق شد گل رسمی به نام خود ثبت کند، در جدالی دوستانه با تیم المپیاکوس نیز دو گل زیبا زد تا نشان از آغاز موتور گلزنی‌اش داشته باشد. او در گفت‌وگویی با همشهری ورزشی به تشریح شرایط این روزهایش در اسپانیا پرداخته است.

دلیل انتخاب لیگ یونان و تیمی مثل پانیونیوس از طرف تو چه بود؟ به نظر می‌رسید رویای بزرگ‌تری در اروپا داشته باشی.

به هرحال من یک فصل در لیگ دسته دوم اسپانیا بودم و اکنون به لیگ دسته برتر یونان آمده‌ام. این برایم نوعی پیشرفت به حساب می‌آید. حضور در کنار رقبایی مثل پاناتیناکوس، المپیاکوس و آ ا ک مسلما چالش بزرگی برای من به وجود خواهد آورد و می‌خواهم این بار فضایی جدی را تجربه کنم. تیم‌های سطح اول یونان شرایط فوق‌العاده‌ای دارند و نباید به مسائل اقتصادی این کشور نگاه کرد و فوتبال همچنان در این کشور پرطرفدار و باشور و نشاط پیگیری می‌شود. به طور مثال همین تیم المپیاکوس، هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا و در لندن موفق شد آرسنال را شکست دهد که این نشان‌دهنده کیفیت بالای لیگ یونان است.

از انتخاب اوساسونا پشیمان هستی؟

نمی‌توانم بگویم پشیمان هستم اما این یک جرقه برای من برای خروج از فوتبال ایران بود. باید از یکجا شروع می‌کردم و به نظر خودم این فضا در اوساسونا برایم مهیا بود اما اتفاقاتی رخ داد که نتوانستم آن‌طور که باید در ترکیب قرار بگیرم و این مساله برایم دشوار شد و شرایط روحی و روانی سختی برایم به وجود آورد. مهم این بود که از یک تیم دسته دومی به لیگ برتر بیایم و این جزو اهدافم بود. لیگ یونان در اروپا دارای اسم و رسم است و فضا برای پیشرفت در این لیگ کاملا فراهم است.

حالا چرا پانیونیوس؟ مسلما می‌توانستی با سابقه‌ای که پیش از این داشتی، تیم معتبرتری را انتخاب کنی.

این انتخابی بود که آن‌ها انجام دادند و کاملا صادقانه با من در میان گذاشتند. در همان فرصت کمی که در اوساسونا داشتم، بازی‌های مرا زیر نظر گرفتند و پیشنهادشان را اعلام کردند. برایم عجیب بود که آنها خیلی برای عقد قرارداد عجله داشتند و در یک روز تعطیل از من خواستند به یونان بیایم. کارها را خیلی سریع انجام دادند و از من خواستند برای آشنایی با باشگاه و امکانات بیایم. بعد از آن با سرمربی تیم صحبت کردم و گفت که مهاجم موردنظرش هستم و فضا برای کارم مهیا است.

برنامه‌ بعدی‌ات در این تیم چیست؟

تیم پانیونیوس یک صادرکننده است و میانگین سنی بازیکنان ما زیر 25 است و آنها هر ساله تعداد زیادی بازیکن به تیم‌های دیگر می‌دهند و این برای من هم مهم بود که بتوانم با درخشش در این تیم پیشرفت کنم.

اما رقابت با تیم‌هایی مثل المپیاکو، پاناتیاکو و آاک برای تیم شما کاملا سخت خواهد بود و نمی‌توانی به رده‌های بالاتر فکر کنی.

هر باشگاهی سیاست خاص خودش را دارد و تا به اینجای فصل، ما بد نتیجه نگرفته‌ایم و در خیلی از بازی‌ها هم با بدشانسی مواجه شدیم. اما در همین بازی دوستانه با المپیاکوس که گفتم آرسنال را شکست داد، ما 4گل زدیم و فوق‌العاده بودیم. فعلا در رتبه مناسبی هستیم و تلاش می‌کنیم قدرتمان را به حریفان تحمیل کنیم و رتبه خوبی در پایان فصل به دست آوریم. برای خودم هم مناسب این است که در بردهای تیم سهیم باشم و تعداد گل‌هایم را افزایش دهم و مسلما به آینده بهتر می‌اندیشم.

اما اگر به پیشنهادهای داخلی‌ات فکر می‌کردی، اکنون جایگاه بهتری در تیم ملی داشتی.

الان زمانی است که باید از مدیران و مربیانی که پیش از فصل با من تماس گرفتند و پیشنهاد دادند تشکر ویژه‌ای داشته باشم و عذرخواهی کنم که نتوانستم این پیشنهادها را بپذیرم. مسلما دوست داشتم خودم را در فوتبال اروپا ثابت کنم و اکنون زمان مناسبی برای بازگشتم به فوتبال ایران نبود. هیچ‌وقت دنبال بازارگرمی نبودم و همان موقع هم اعلام کردم برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال ایران ندارم.

در بازی با پانایتولیکس، اولین گلت بعد از 17ماه را به ثمر رساندی و شادی گلت سوژه تمام رسانه‌های داخلی و حتی یونانی شد.

برای یک مهاجم، مهم این است که گل بزند و خوشحالم به خواسته‌ام رسیدم. هیچ‌وقت نمی‌توانم هادی نوروزی را از یاد ببرم و مطمئن بودم در این بازی به من فرصت خواهد رسید و گلم را به او تقدیم خواهم کرد. برای همین این پیراهن را سفارش دادم. ابتدا می‌خواستم با فونت فارسی این متن را بنویسم اما هیچ‌جا چاپی فارسی برای آن نداشتند و در نهایت فونت انگلیسی را انتخاب کردم که به نظرم در نهایت بهتر شد و وجهه بین‌المللی به این اتفاق داد. مسلما دوست دارم در هفته‌های آینده با اعتماد به نفسی که به دست آورده‌ام تعداد گل‌هایم را افزایش دهم و امیدوارم فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر بگذارم.

درباره هادی نوروزی به عنوان یک هم‌تیمی در زمان حضورت در پرسپولیس چه نظری داری؟

اصلا باورم نمی‌شد. وقتی تیترها را خواندم، احساس کردم او از تیم خداحافظی کرده است و بعد گفتم در این مقطع فصل، چه پیشنهادی به او می‌توانسته شده باشد که پرسپولیس را ترک کند. در ادامه و وقتی که متوجه موضوع شدم چشمانم تار شد و اصلا نمی‌توانستم این مساله را قبول کنم. شنیدن این خبر در کشوری غریب و دور، واقعا سخت بود و دو روز اصلا نمی‌توانستم بخوابم. خیلی حیف شد. او یک هم‌تیمی قابل احترام برایم بود. حفظ تیم برایش از حفظ جایگاهش مهم‌تر بود و برای موفقیت تیم تلاش می‌کرد. هیچ‌وقت باورم نمی‌شد که بخواهم گلی بزنم و آن را به هادی تقدیم کنم.

با این شرایط فکر می‌کنی در پایان فصل، چند گل به نام انصاری‌فرد در لیگ برتر یونان ثبت شود؟

من تمرینات اختصاصی و تیمی خوبی را پشت سر می‌گذارم و اکنون نیز از نظر آمادگی، شرایط خوبی دارم. یک مهاجم وقتی به زمین می‌رود تنها به عطش گلزنی فکر می‌کند و من هیچ‌وقت برای خودم عددی تعیین نمی‌کنم و از تعداد بیشتر استقبال می‌کنم و امیدوارم به یاری خداوند و تلاش خودم بتوانم به موفقیت بیشتر برسم و نماینده خوبی برای مردم کشورم باشم.

درباره پیراهنی که به کودک معلول دادی هم صحبت می‌کنی؟ بعد از بردتان این اتفاق، حسابی در رسانه‌های یونان سر و صدا کرد.

ما یک بازی حساس برابر پاناتیناکوس که آنها هم یکی از قدرت‌های یونان هستند را برنده شده بودیم و طرفداران به شدت در حال تشویق تیم بودند. من به سمت رختکن در حال حرکت بودم که این هوادار مرا صدا زد و از من تقاضای پیراهن کرد که با کمال میل به او تقدیم کردم.

و در بازی دوستانه با المپیاکوس دست به کار بزرگی زدی و با دو گل و یک پاس گل، شکست تلخی به آنها تحمیل کردی.

به هرحال آنها خود را مدعی اصلی یونان می‌دانند و با پیروزی در لندن برابر آرسنال، قدرت بالای خود را به نمایش گذاشته بودند. این یک دیدار تدارکاتی و دوستانه برای آماده‌سازی هر دو تیم بود و خوشحالم که گلزنی‌هایم بدون وقفه شده و امیدوارم در لیگ هم ادامه یابد.

اما گفته می‌شود با توجه به فیفادی، آنها با تیم ذخیره‌های خود در زمین حاضر شده بودند.

این‌طور نبود و 9بازیکن از تیمشان که در دیدار با آرسنال به میدان رفته بودند در ترکیب‌شان قرار داشت و ما روز فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتیم. البته باید در بازی‌های رسمی هم با همین اعتماد به نفس به میدان برویم و عملکرد خوبی داشته باشیم. ما دو بازی حساس در هفته‌های آینده داریم و امیدوارم با نتیجه خوبی که کسب می‌کنیم به رتبه دوم جدول هم برسیم. لیگ سنگین و سختی را پشت سر می‌گذاریم. دو تیم در لیگ اروپا و سه تیم در مرحله مقدماتی حاضر می‌شوند و امیدوارم طوری عمل کنیم که فصل آینده را در لیگ اروپا بازی کنیم.

منبع: آی اسپورت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس