کد خبر 480579
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷

در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام و عزاداری حسینی ویژه برنامه های شبکه سه سیما معرفی شد.

 به گزارش مشرق، در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام  و عزاداری حسینی ویژه برنامه های  شبکه سه سیما معرفی شد.

منظومه بیداری
این مجموعه در 13 قسمت 45دقیقه ای به تهیه کنندگی هادی پور حامدی  با موضوعاتی چون  ایثار و شهادت  و با بهره گیری از مفاهیم قیام عاشورا و ارتباط آن با دفاع مقدس واکنون  ،   تلاش می کند واقعه عظیم  عاشورا را سرلوحه کار خود قرار می دهد و فرهنگ عاشورایی را در جامعه نهادینه کند .   منازل و اشارات عزاداری گروه های مختلف شغلی و صنفی، کلام بزرگان، گزارش های مردمی و شعر عاشورایی  از بخش های دیگر برنامه می باشد .این برنامه از پنجشنبه 23 مهر ،هر شب ساعت20:00 از شبکه سه سیما پخش می شود.

طریقت
این برنامه  به شخصیت های اثرگزار واقعه عاشورا، اولیا و اشقیا  می پردازد . طریقت کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی  در 13 قسمت 20 دقیقه ای  به تهیه کنندگی علی جهانبخش  است که  صفات بارز این شخصیت ها   در فضای موشن گرافیک کارشناسی خواهد شد. این برنامه از جمعه دوم محرم ساعت 21:40 روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

چکامه
این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی در 10 قسمت 40 دقیقه ای به تهیه کنندگی رضا جودی   و کارگردانی مسعود شامحمدی است  که به گفتگو با شخصیت های هنری و فرهنگی که در آفرینش هنری شان ارتباط مستقیمی با امام حسین(ع) ،  حضرت ابوالفضل العباس(ع)  و قیام عاشورا داشته اند ،  می پردازد . گفتگو با شخصیت ها بر عهده علی میرمیران می باشد. این برنامه  از چهار شنبه 22 مهر ماه (مصادف با 30 ذی الحجه ) هر شب ساعت 23:15 پخش خواهد شد.

سخنرانی  و مداحی ها 
سخنرانی حجه الاسلام  والمسلمین رفیعی  در 10 قسمت 30 دقیقه ای هر روز ساعت  16:00 و همچنین حجه الاسلام  والمسلمین میرباقری در 13 قسمت 40 دقیقه ای،هر روز ساعت 6:15   پیرامون محرم و مسائل اجتماعی روز پخش خواهد شد.

مداحی سیدمهدی میرداماد در 13 قسمت 10 دقیقه ای  هر روز ساعت 13:00  ، مداحی حاج علی انسانی در 13 قسمت 10  دقیقه ای بعد از خبر 22:00   و همچنین  مداحی های دیگر مادحین محترم هر روز قبل از خبر ورزشی عصرگاهی ، ساعت 18:30   روانه آنتن شبکه سه سیما می شود.

ارتباط زنده با مراکز استانها  در خصوص  مراسم عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی  و همچنین  پخش عزاداری های حسینی با هدف ترویج عزاداری های سنتی از جمله برنامه هایی است که واحد پخش  شبکه سه سیما در کنار سایر برنامه های مناسبتی این ایام آماده کرده است.

مباحث عاشورا و اهداف حماسه حسینی  دربرنامه  سمت خدا
"سمت خدا "که هر روز به موضوعاتی از قبیل تفسیر قرآن کریم و  زندگی پر برکت و سیرهائمه اطهار می پردازد به مناسبت شهادت سالار شهیدان هر روز موضوعات خود را با مباحث عاشورا و ریشه های این نهضت و اهداف حماسه حسینی تلفیق کرده است . پرسش و پاسخ در مورد قیام عاشورا از دیگر موضوعاتی است که سمت خدا به آن می پردازد.

این برنامه کاری از گروه فرهنگ ومعارف شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی  است که هر روز بجز پنج شنبه و جمعه از شبکه سه سیما ساعت 13:35 به طور زنده پخش می شود .

احسان ماندگار
این برنامه در  قسمت های  20 دقیقه ای در مراسمی که هر ساله از طرف سازمان اوقاف در  مرقد مطهر امامزادگان برگزار می شود به  موضوع بصیرت حسینی می پردازد .این برنامه   در دهه اول محرم  روانه آنتن شبکه سه می شود.

در آستان خورشید
این برنامه نیز کاری از واحد پخش شبکه سه سیماست که در 10  برنامه   60 دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدی زمانی بیدختی ارتباط  با کربلای معلی را به صورت زنده به تصویر می کشد.

شیرخوارگان حسینی
مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلای امام خمینی (ره)در روز جمعه  24 مهر ماه مصادف با دوم  محرم به مدت 90 دقیقه به صورت زنده از ساعت  9:00 بامداد  روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد.

پرده عشاق
این برنامه در 13 قسمت 45 دقیقه ای به تهیه کنندگی سید علی احمدی  در گروه فرهنگ و معارف تهیه شده است. "پرده عشاق " پاتوقی در میدان امام حسین (ع) است برای حضور دینی –مذهبی که با بر پایی  خیمه هایی در حوزه های مختلف به   هنر عاشورایی، سبک زندگی حسینی، شهدای انقلاب، آثار هنرمندان، غرفه کودک و بحث آشنایی با فرقه‌های انحرافی می‌پردازد. این برنامه در این ایام هر روز ساعت 18:30  پخش می شود.

گروه اجتماعی نیز به مناسبت شهادت حضرت  امام حسین (ع) در برنامه های عصرگاهی "امروز" (90*10 ) و "مردم چی میگن"  (60*10) هر روز موضوعات خود را با مباحث عاشورایی و حماسه حسینی  همراه  کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس