کد خبر 480370
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

سوال اینجاست وزارت ورزشی که نسبت به اظهار نظر کارشناسان هم واکنش نشان می داد چرا این بار که باید به صورت جدی در ماجرا ورود کند سکوت کرده است؟ آیا این سکوت به معنای علامت رضایت از نشر این خبر است؟ آیا یک رسانه فعال در عرصه بانوان، با دستور افرادی خاص این خبر که ارتباطی با رسالت این سایت ندارد را منتشر کرده است؟

به گزارش مشرق، اواخر هفته گذشته بود که یکی از سایت‌های نوظهور در عرصه ورزش که در حوزه ورزش بانوان فعالیت می کند، بدون ذکر منبع گزارشی منتشر کرد که از استعفای نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خبر داده بود.
 
در چنین مواردی، رسانه‌های معتبر برای تائید یا رد اینگونه از اخبار، سایت وزارت ورزش و جوانان را به عنوان تنها منبع رسمی قلمداد کرده و برای پیگیری ماجرا، به این منبع موثق مراجعه می کنند اما بر خلاف انتظار، روی خروجی پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان تایید یا تکذیبه ای برای این خبر وجود نداشت.
 
در این باره البته از همان ابتدا هم مشخص بود که این خبر صحت ندارد و تنها یک شیطنت رسانه ای محسوب می شود اما آنچه در این میان اهمیت داشت رفتار متناقض روابط عمومی ورارت ورزش و جوانان در برخورد با این خبر کذب بود. اتفاقی که در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده و بررسی رفتار اداره کل روابط عمومی وزارت ورزش، گواهی بر این ماجراست.
 
هنوز رسانه ها و اهالی قلم در کشور به یاد دارند که وزارت ورزش در روزهای نخست چه واکنشی نسبت به انتشار اخبار مربوط به وزارتخانه در خبرگزاری ها و سایت های خبری داشت. شکایت، تماس با مسئولان خبرگزاری و حتی تکذیبه های تند با تصویر لوگوی خبرگزاری ها کمترین اقدام روابط عمومی وزارت ورزش در مواردی بود که حتی صحت مطالب نیز مورد تائید بود.
 
انتشار مصاحبه از منتقدان وزارت ورزش و یا مصاحبه ها و سخنرانی های وزیر که بعضا با انتقادهای افراد و یا نمایندگان مجلس رو به رو بود بهانه هایی بود که خبرگزاری ها به زعم روابط عمومی وزارت ورزش متهم شناخته شوند و با رفتاری خلاف عرف رسانه ای از سوی این بخش از وزارتخانه ورزش رو به رو شوند.
 
در این مسیر وزارت ورزش تقریبا با استفاده از حربه شکایت موفق شد رسانه ها را وادار کند که از انتشار اخبار و مصاحبه علیه وزارت ورزش صرف نظر کنند و حتی در برخی از موارد پا را فراتر گذاشته و از ورود برخی خبرنگاران به وزارت ورزش خودداری کردند. این در حالی بود که وزیر ورزش نیز بارها از قشر خبرنگار گلایه کرده و حتی با رفتاری قهر آمیز در نمایشگاه مطبوعات سال گذشته حضور یافت و بر خلاف سایر وزرای دولت یازدهم از خبرگزاری ها بازدید نکرد تا کاملا مشخص باشد که وزارت ورزش در رسانه ای ترین دولت رابطه خوبی با رسانه های رسمی ندارد.
 
حالا اما وزارت ورزش در شرایطی سعی در نادرست جلوه دادن اخبار رسانه ها در حوزه ورزشی داشته که یک سایت نوظهور به راحتی به خودش اجازه می دهد اخبار کذب را از مهم ترین بخش وزارت ورزش منتشر کند. شاید همه خبرنگاران انتظار داشتند که روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در واکنش با این خبر موضع گیری تندی داشته باشد و اجازه انتشار اینگونه اخبار را بگیرد اما با سکوت وزارت ورزش رو به رو شد. حالا سوال اینجاست وزارت ورزشی که نسبت به اظهار نظر کارشناسان هم واکنش نشان می داد چرا این بار که باید به صورت جدی در ماجرا ورود کند سکوت کرده است؟ آیا این سکوت به معنای علامت رضایت از نشر این خبر است؟ آیا یک رسانه فعال در عرصه بانوان، با دستور افرادی خاص این خبر که ارتباطی با رسالت این سایت ندارد را منتشر کرده است؟
 
در پابان لازم به ذکر است که لحظاتی پیش نیز مازیار ناظمی، رئیس اداره کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری معاون ورزش همگانی این وزارتخانه، پس از گذشت نزدیک به یک هفته از ماجرای انتشار خبر کذب یک سایت نوظهور، در قبال این خبر واکنش نشان داده و گفته است: برخی دنبال ایجاد حاشیه برای وزارت ورزش هستند و ما شایعه استعفای نصرا... سجادی را از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد. 
منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس