رئیس جمهور گفت: عالمان و بزرگانی همچون شیخ طوسی ها و طبری ها متعلق به این سرزمین هستند و همچنین مازندران سرزمین مرجع عالیقدر حضرت آیت الله جوادی آملی است که ایشان یکی از افتخارات ایران و اسلامی است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم مازندران، با اشاره به ویژگی های مردم این استان، گفت: این سرزمین در دفاع مقدس و لشکر ۲۵ کربلا همواره حماسه‌آفرین در مسیر دفاع از شرف و انقلاب اسلامی ایران بوده است. من از شیرودی‌ها، کشوری‌ها از سال‌های دوران دفاع مقدس خاطرات فراوان دارم، از طوسی‌ها، بصیرها و سرداران بزرگی که در دفاع مقدس توانستند، رشادت و شهامت خود را برای دفاع از سرزمین‌شان به منصه ظهور برسانند خاطرات فراوان دارم.

وی با بیان اینکه مازندران سرزمین عالمان، بزرگان و محدثین و شیخ طوسی‌هاست، گفت: مازندران سرزمین مرجعیت است، سرزمین مرجع آیت‌الله العظمی جوادی آملی و بزرگان فراوانی است و روسای ۲ قوه‌ نیز تعلق به این خطه دارند. این سرزمین، سرزمین قهرمانان و مدال آوران بین‌المللی و جهانی است. 

رئیس جمهور ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان منا در این استان، گفت: استان مازندران جانباختگان فراوانی در حادثه منا داشت. گرچه آنها رفتند اما به وصال حق رسیدند و در سرزمین امن الهی در شرایط بسیار سخت جان به جان آفرین تسلیم کردند.

دولت به پیگیری ها برای روشن شدن ابعاد فاجعه منا ادامه خواهد داد

وی با بیان اینکه موضع‌گیری‌های قاطعانه رهبری و تلاش دولتمردان در پیگیری حادثه منا قابل تقدیر است، گفت: هنوز وظیفه دولت تمام نشده و تا روشن شدن ابعاد این حادثه، به تلاش‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک خود ادامه خواهیم داد.

ایستادگی بزرگترین فرهنگی است که می تواند حامی و راهنمای ملت باشد

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به فرا رسیدن به ماه محرم، گفت: ما از این ماه درس ایستادگی و مقاومت هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس آموخته‌ایم و امروز هم درس ایستادگی از ماه محرم بزرگترین فرهنگی است که می‌تواند حامی و راهنمای ملت باشد. امام حسین (ع) مصباح هدایت است انشاءالله که کشتی نجات ما در این دنیا و آن دنیا خواهد بود.

روحانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: با همت شما ملت و دیپلمات‌ها در یک فضای جدید قدم گذاشته‌ایم و توانستیم به همه جهانیان بگوییم همانطور که در دفاع مقدس توانستیم از حق ملت ایران دفاع کنیم امروز هم با زبان منطق توانستیم در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی با تشکر از رهبر انقلاب به خاطر حمایت‌هایشان از مذاکرات هسته‌ای از روز اول مذاکرات تا پایان آن، گفت: البته ما نیازمند هدایت ایشان در این راه و مسیر خواهیم بود.

تشکر از نمایندگان برای تصویب طرح برجام

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تصویب کلیات طرح برجام در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از نمایندگان مجلس، گفت: نمایندگان مجلس در عمل ارزشمند و یک کار تاریخی، کلیات طرح برجام را که خواست ملت ایران بود، به تصویب رساندند.

روحانی با بیان اینکه امروز در فرصت پسابرجام هستیم، گفت: امروز در فرصت بعد از توافق غرور‌آفرین هستیم لذا نیاز به اتحاد، انسجام و همدلی داریم.

وی تاکید کرد: اگر در برابر دنیا به توفیقات بزرگ دست یافته‌ایم به دلیل درایت رهبری، ایستادگی ملت و دیپلمات‌های غیور ما در صحنه‌های مقابله با دنیا بوده است. تاریخ به ما خواهد گفت که ملت ایران در این نقطه تاریخی چه کار عظیم و بزرگی را به ثمر رسانده است.

رئیس‌جمهور گفت: این کشور در مسیر خطرناک جنگ، تحریم و فشار پیروز شد و امروز نیز با ایستادگی، منطق و تکیه بر نیروهای مسلح شجاعش و همچنین همه اقوام همچنان یکپارچه ایستاده است و متحد و منسجم خواهد ماند.

برجام نباید در میان مردم فاصله ایجاد کند

روحانی با تاکید بر اینکه ما در شرایط پسابرجام نیاز به وحدت و همدلی داریم، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید برجام در میان مردم فاصله ایجاد کند و ما یک هدف واحد داریم.

برجام باید سکوی جهش اقتصادی جوانان کشور باشد

وی افزود: اشکالی ندارد عده‌ای منتقد باشند اما در قانون اساسی ما مسیر دموکراسی را برگزیده‌ایم و همیشه و در همه جا ملاک ما رای اکثریت خواهد بود و اقلیت هم همان راه را دنبال خواهند کرد. البته حقوق اقلیت هم باید مد نظر گرفته شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید برجام سکویی برای جهش اقتصادی جوانان غیور باشد و ما در ماه‌های آینده با رفع تحریم نشان خواهیم داد که ملت ما پیروز صحنه است.

دولت در نیمه دوم سال با بسته جدید، تحرک اقتصادی ایجاد خواهد کرد

روحانی با بیان اینکه پس از تحریم و در ماه‌های آینده شاهد رشد و رونق پایدار در اقتصاد خواهیم بود، گفت: دولت در نیمه دوم سال با بسته جدید، تحرک اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به توطئه کاهش نفت ادامه داد: امروز کشور همسایه ثروتمند و نفت‌خیز ما به زانو درآمده و ۷۵ میلیارد دلار از صندوق می‌گیرد برای اینکه بتواند امسال خود را اداره کند؛ کشوری که هم نفت‌خیز است و هم ثروت دارد.

رئیس‌جمهور افزود: این کشور خودش مقصر کاهش قیمت نفت بود اما بداند هر کسی که چاهی برای برادر خودش می‌کند، اول خودش در آن چاه می‌افتد و امروز نیز شاهدیم که در چاه افتاده است، چرا که ما ملت بزرگی هستیم که در شرایط تحریم و سخت نیز توانستیم مقاومت کنیم.

دولت این هفته بسته جدید تحرک اقتصادی را ارائه می‌دهد

روحانی با بیان اینکه با اتحاد و همدلی در ماه‌های پایانی امسال کشور شاهد حرکت و رونق خواهد بود، گفت: دولت این هفته بسته جدید تحرک اقتصادی را ارائه می‌دهد.

وی با طرح این سئوال که چرا ما دنبال مذاکره رفتیم؟ گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند که ما علاقه به نزدیکی غرب داریم. برای ما شرق و غرب فرق نمی‌کند، ما دنبال مصالح و منافع کشور هستیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: آنچه که برای ما مهم است اشتغال جوانان و رونق اقتصادی کشور است.

روحانی گفت: من به عنوان نماینده و خادم شما می‌گویم که چطور رضایت دارید که به خاطر تحریم، هر جنسی که وارد کشور می‌شود، ۱۵ تا ۲۰ درصد اضافه از جیب مردم پرداخت شود. ما حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم.

وی با بیان اینکه ما با شهامت و قدرت با دنیا مذاکره کردیم، گفت: ما تمام حقوقمان را در این مذاکره گرفتیم. لذا به شما مردم می‌گویم که بعضی از سخنان را نشنیده بگیرید؛ چرا که به موقع پاسخ آنان داده خواهد شد.

اساس مذاکرات رونق علم و اقتصاد بود

رئیس‌جمهور گفت: چه کسی است که از غرور ملت ایران ناراحت است؟ چه کسانی هستند که از رفع تحریم‌ها ناراحتند؟ والله و بالله با رفع تحریم‌ها هیچ‌کس ضرر نمی‌کند. ناراحت نباشید بعد از تحریم‌ها دکان شما کساد نمی‌شود؛ نگران نباشید.

روحانی با بیان اینکه اساس حرکت ما در این مذاکرات رفاه ملت بوده است، گفت: اساس ما در مذاکرات این بود که رونق علم و اقتصاد را به کشور بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه من به آینده رشد و توسعه کشور امیدوار هستم، گفت: ما در این مذاکرات به دنبال سرمایه‌گذاری در کشور هستیم. امروز ۵۰ شرکت مهم بین‌المللی در تهران مهمان است و صدها سرمایه‌گذار بین‌المللی در تهران و دیگر شهرها رفت و آمد می‌کنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما طبق برنامه اقتصاد مقاومتی و طبق خواست ملت و رهبری بعد از توافق، به دنبال جذب سرمایه و تکنولوژی و رفع محدودیت در مناسبات بین‌المللی هستیم و شرایط را برای حرکت اقتصاد، صادرات پایدار و ارتقای بهره‌وری فراهم خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    ادبیات مشابه با ادبیات احمدی نژاد!
  • دانشجو ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    مردم ایران منتظر لغو تمامی تحریمها در روز توافق هستند
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    چرا سفر یک روزه به ساری داشتند؟ نمیشد بیشتر بمونن؟ ساری که به تهران نزدیکه
  • مجید ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    درود بر روحانی که حق مردم رو از آمریکا گرفت مرگ بر آمریکا
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    فقط تفاوتش اينكه اصلاح طلبان اين ادبيات رو از ايشون مي پسندند
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    :|
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    ادبیات احمدی نژاد چش بود؟؟
  • محمد علی ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    مصباح هدایت نمی گذارد ... شب تار به حریم مؤمنان پا بگذارند.مصباح هدی یعنی نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا.مصباح هدایت یعنی هیهات منا الذلة.مصباح هدایت یعنی اگر بند بندِ استخوان هایمان را جدا سازند ؛ اگر سرمان را بالای دار برند ؛ اگر زنده زنده در شعله های آتشمان بسوزانند ؛ اگر زن و فرزندان و هستیمان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند ؛ هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .مصباح هدایت یعنی نفی اشرافیت و اشرافی گری خصوصا با پول بیت المال ؛ مصباح هدایت یعنی من هم امروز به یاد آن شهید راه خدا به شما برادران مؤمن عرض می‌کنم اگر ما با دست جنایتکار امریکا و شوروی از صفحه روزگار محو شویم و با خون سرخ شرافتمندانه با خدای خویش ملاقات کنیم، بهتر از آن است که در زیر پرچم ارتش سرخ شرق و سیاه غرب زندگی اشرافی مرفه داشته باشیم. و این سیره و طریقه انبیای عظام و ائمه مسلمین و بزرگان دین مبین بوده است و ما باید از آن تبعیت کنیم؛ و باید به خود بباورانیم که اگر یک ملت بخواهند بدون وابستگیها زندگی کنند می‌توانند؛ و قدرتمندان جهان بر یک ملت نمی‌توانند خلاف ایده آنان را تحمیل کنند. در یک کلام مصباح هدایت یعنی: « ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه»
  • خوش خیال ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    من هم چنان منتظرم که صد روز برسه و تمام مشکلات اقتصادی فرهنگی اشتغال و ... حل بشه
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    چرا توهین و هتاکی به نیروهای دلسوز. انقلاب، مشرق نترس پیامم رو نمایش بده
  • علی ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    سوالی داشتم تقریبا 90 درصد مردم از مسائل پشت پرده اطلاعی ندارند پس چرا هر کجا که مسئولان لازم میدانند با تبلیغات نطر مردم جلب میکنند و بعد حکم مشروع بودن امر را با استناد به رای اکثریت مردم صادر میکنند؟
  • حسین ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    شب دراز است و قلندر بیدار....این چه برجامیه جنسی که میخوایم بخریم را باید شورای امنیت اجازه بده تا بتونیم بخریم.و مواد هسته ای که داریم را باید به زور بفروشیم.حتی اگر نیاز هم نداشته باشیم یا مازاد بر نیاز باشه نباید ما را وادار به فروش کنند.اینم یه جور عزت مدرنه البته از نوع شکمیالیسم که فقط باید به فکر برداشتن تحریمها و پر شدن شکمهامون باشیم.واقعا متاسفم.خواهش میکنم از روشن فکرها که تا میتونند به این پست منفی بدهند
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    مشرق باز هم توهین!!!!در طول تاریخ ایران رکوردار توهین به منتقدان هستی مشرق!!!!
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    احمدی نژاد در سخنانش امریکا و صهیونیست را به لجن میکشید ودست و پیشانی توده ملت محروم را میبوسید!!یادم نمی اید که منتقدین را هتاکی کند!!!
  • جلیل ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    ادبیات احمدی تژاد خیلی بدبود ولی ادبیات کسی که در کسوت روحانیت می باشد باید چنین باشد...
  • ناشناس ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    جوجه رو آخر پاییز میشمارند !
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    غصه نخورین صد روز نتونست مشکلات رو حل کنه شاید در صد سال تونست
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    یک جمله از احمدی نژاد در توهین مخلیفین را بیان فرمایید؟ اگر به پسر رفسنجانی اشاره می فرماید که اکنون زندان است.
  • نگاه ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    اگر .... لیست اموال مسئولین دولت را منتشر کنید ...
  • حسینی ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    سلام مطلبی در رجا نیوز درخصوص دست گل جدید وزارت علوم هست پرچ ایران بدوم ارم لطفا باز نشر کنید
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    با لغو تحریم ها وارد کننده ها چاق تر میشوند و تولید کنندگان به خاک سیاه مینشینند و بیکاران افزایش می یابند
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    و هرگز آن روز را نخواهند دید ....
  • شهاب ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    آقای رئیس جمهور شما چطوری فهمیدید که اکثریت ملت با توافق موافقند؟
  • رضا ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    قسمت دوم حرفت منفی دادم ما اهل مرگ مرگ گفتن نیستیم
  • فدایی ولایت ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    آقای رییس جمهور عزیز شما با کدام آمار و ارقام امروز در مازندران اعلام کردید که اکثریت مردم طرفدار برجام هستند.با اینکه اصلا برجام را برای مردم شفاف سازی نکردید و حتی زمانی که نمایندگان مجلس در طول دو سال مذاکره از شما فکت شیت را درخواست می کردند به درخواست آنها جواب منفی دادید و یک بار نشد متن توافق را لااقل در اختیار نمایندگان قرار دهید تا جایی این توافق به اصطلاح برجام را پذیرفتید آن موقع هم وقتی آقای ظریف متن انگلیسی را به همراه ترجمه فارسی به نمایندگان محترم ارائه کرد نمایندگان در همان مجلس متوجه شدند که ترجمه اشتباه است و اعتراض کردند آقای ظریف هم به اشتباه بودن ترجمه اذعان کرد و قول داد شما حتی با نمایندگان هم این طوری برخورد کردید تا نمایندگان بیشتر متوجه نشوند و چنین روزی بتوانید رای آنها را به نفع خود ثبت کنید حالا شما فکرش را بکنید که متن این برجام را برای متن به صورت صحیح منتشر کنید فکر می کنید مردم چه عکس العملی نشان می دهند مطمئن باشید حداقل 80درصد مردم با آن مخالفت می کنند شما موقعیت امروز ایران را حساب کنید تقریبا ایران داشت تحریم ها را پشت سر می گذاشت و دوره سخت را گذرانده بود و دیگر در داخل در همه چیز به خودکفا می رسید و اصلا نیازی به خارج نداشت از نظر نظامی هم الحمدا... هیچ ابرقدرتی جرات نزدیک شدن به ایران را نداشت و نخواهد داشت در این موقع شما یک همچنین توافقی را پذیرفتید و میگویید به آن افتخار می کنید این چه معنایی دارد؟!!! شما فقط کافی است در مورد کلید ماشه فکر کنید که با همین کلید ماشه آنها چه کارهایی می توانند بکنند و لی دست ما خالی است شما فقط کافی است در مورد محدودیت های موشکی و صنایع دفاعی که در برجام آورده شده فکر کنید که ما در مقابل آنها چه اهرم فشاری داریم همه اهرم فشارها دست آنهاست. اصلا آب سنگین به جهنم ما اصلا صحبت آب سنگین را نمی کنیم شما همین دو موضوع را بررسی کنید کافی است . اصلا آقای رییس جمهور حقوقدان و دیپلمات عزیز، من از شما یک سوال دارم چرا صهیونیست ها جلو تصویب توافق برجام در آمریکا را نگرفتند نکند فکر می کنی که صهیونیست ها نتوانستند؟!! البته خودتان خوب می دانید که سیاست آمریکا را صهیونیست ها تعیین می کنند و اصلا در تمامی سطوح آمریکا چه سیاسی چه اجرایی چه رسانه ای چه اقتصادی چه هنری چه فرهنگی و ... همه جا و همه جا صهونیست ها هستند که با نفوذ کامل خود تصمیم گیری می کنند و هر جا که صهیونیست ها احساس کنند که به ضرر آنهاست به هر قیمتی که شده جلو آن کار را می گیرند حتی اگر با هیچ راهی نتوانند آخر سر به ترور متوسل می شوند نمونه هایش در آمریکا فراوان است برای هیچ مقامی هم ابایی ندارند حتی اگر نماینده مجلس یا وزیر یا رییس جمهور آمریکا باشد پس اینکه صهیونیست ها در جریان تصویب برجام سکوت کردند و حرکت و اقدامی انجام ندادند از ناتوانی آنها در مقابل اوباما و جان کری نیست بلکه به آنها ثابت شد که این برجام ...
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    به رضا پس شما مومن نیستید،تولی و تبری از فروع دین هست دوست عزیزم
  • مهدی از قم ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    اقای رضا ما افرادی را که صد زن و کودک بیگناه را در یک هواپیمای مسافربری منفجر میکنند و افرادی را که قران رااتش میزنند و پیامبر گرامی اسلام را به سخره میگیرند و هزار جنایت دیگه تا ابد لعنت و نفرین میکنیم
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    هدف سخنراني درباره برجام بود
  • مهدي ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    با مشاهده عملكرد دولت تدبير و اميد به اين نتيجه رسيدم كه راحت ترين كار در كشور ايران رياست جمهوري است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس