کد خبر 479683
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از تدوین نظام تضمین امنیت شبکه‌های اجتماعی با هدف ایجاد فضای مجازی امن برای کاربران این شبکه‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، سید هادی سجادی، معاون سازمان فناوری اطلاعات در این رابطه اظهار داشت: نظام تضمین امنیت شبکه‌های اجتماعی توسط مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) و با همکاری مرکز راهکارهای هوشمند دانشگاه شریف در حال تدوین است.

وی گفت: در این آیین‌نامه، الزامات فعالیت شبکه‌های اجتماعی داخلی مدنظر است و قوانینی تدوین می‌شود که این شبکه‌ها از موتورهای امن و در صورت امکان، موتور بومی استفاده کنند. همچنین بررسی میزان آسیب‌پذیری و اینکه در چه شرایطی قرار دارند از دیگر اهداف این آیین‌نامه است تا با کمک به این شبکه‌ها، وضعیت امنیتی آنها بهتر شود.

سجادی اضافه کرد: به طور کل ساماندهی امنیت شبکه‌های اجتماعی داخلی مدنظر قرار گرفته است تا صاحبان این شبکه ملزم باشند در چه شرایطی اقدام به ارائه سرویس کنند.

معاون امنیت اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به ارزیابی‌های امنیتی انجام شده از سوی این سازمان در حوزه شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های بانکی کشور افزود: فعالیت این شبکه‌ها به طور کامل از سوی مرکز ماهر مورد بررسی و ارزیابی امنیتی قرار می‌گیرد و بسیاری از مسائل و مشکلات در قالب گزارش‌های امنیتی به این شبکه‌ها اعلام می‌شود.

سجادی با تأکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های بانکی کشور در حال بهبود سیستم‌های امنیتی هستند افزود: همکاری خوبی از سوی این شبکه‌ها برای بهبود سیستم‌ها صورت گرفته است چرا که این شبکه‌ها به طور مستقیم با کاربران سر و کار دارند و باید دارای سیستم امن در فضای مجازی باشند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس