فرمانده سابق پایگاه دریایی اروند گفت: ما مأموریت داشتیم که از ورود شناورهای بیگانه به آب‌های کشورمان جلوگیری کنیم، و بر این اساس در سه مورد با شناورهای بیگانه برخورد داشتیم؛ که منجر به دستگیری سرنشینان آن‌ها شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ‌ پاسدار ابوالقاسم‌ امانگاه، فرمانده سابق پایگاه دریایی اروند با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای نفوذ به حریم آب‌های کشورمان، به ذکر مواردی از برخورد مقتدرانه نیروی دریایی سپاه با نیروهای متخاصم پرداخت.

وی در این زمینه اظهار داشت: ما مأموریت داشتیم که از تردد و ورود شناورهای بیگانه در آب‌های کشورمان جلوگیری کنیم، و بر این اساس در سه مورد با شناورهای بیگانه برخورد داشتیم؛ که منجر به دستگیری سرنشینان آن‌ها شد.

فرمانده سابق پایگاه دریایی اروند ادامه داد: در خرداد ماه سال 1383 اولین گروه از متجاوزان به حریم آب‌های ایران که انگلیسی بودند را دستگیر کردیم.

سرهنگ امانگاه با بیان اینکه این گروه متشکل از سه شناور و مجموعا هشت نفر سرنشین رنجر بود، افزود: رنجرها نیروهایی هستند که توانایی بالایی در رزم دارند؛ که ما این نفرات را پس از دستگیری به پادگان انتقال دادیم و پس از انجام بازجویی‌های مقدماتی آن‌ها را به ماهشهر منتقل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در یک مورد دیگر نیز که سال 1384 اتفاق افتاد، یک گروه 23 نفره استرالیایی قصد بازرسی از یک کشتی عراقی را داشتند که دارای پَد بالگرد بود. این کشتی عراقی در حین بازرسی وارد آب‌های کشورمان شد و به همین دلیل نفرات حاضر در این شناور را بازداشت کردیم؛ که تا ساعت شش عصر دستور آزادی آن‌ها به ما ابلاغ شد.

فرمانده سابق پایگاه دریایی اروند ادامه داد: در این ماجرا بالگرد استرالیایی که برای انتقال نیروهای خودشان به منطقه اعزام شده بود، حتی جرئت فرود روی پد آن کشتی را پیدا نکرد و سرنشینان بالگرد به وسیله طناب هر 23 نفر را سوار کرده و از منطقه دور شدند.

سرهنگ امانگاه عنوان کرد: همچنین در یک مقطع نیز یک گروه 15 نفره انگلیسی شامل 14 مرد و یک زن که در حال بازرسی یک شناور عراقی بودند به همراه آن شناور وارد حریم آب‌های کشورمان شدند؛ در پی این موضوع، ما این نفرات را که دارای تجهیزات مدرنی بودند دستگیر کرده و آن‌ها را به پادگان خودمان منتقل کردیم.

گفتنی است، پایگاه دریایی اروند در منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) سپاه و در نزدیکی شهر اروندکنار واقع شده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    باید مثل سگ این آمریکایی ها رو کشت
  • گنجی پور ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    ما برای خدا کار میکنیم . و کینه از کسی نداریم .
  • افشین تهران ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    البته این داستان مال انگلیسی ها بود اما گنجی پور جان خوب فکر کن ببین کشتن نادر مهدوی و یارانش و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری و دادن اطلاعات کربلای4و دفاع تمام قد در 8سال جنگ از صدام و 37سال تحریم ناجوانمردانه و....................کینه بوجود نمیاره؟؟؟درسته ما برای خدا کار میکنیم اما من کینه دارم از این امریکاییها و منتظرم تا رهبری دستور بده لااقل یکی رو هم بدرک بفرستم و بعد بمیرم غنیمت هست.بعضی شعارها خیلی قشنگ هستن.
  • افشین تهران ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    چرا قسمتیکه رنجرهای دوره دیده 2بار نیاز به لباس زیر پیدا کردن رو تعریف نکردین؟؟اینا فقط در فیلمها رنجر هستن و در عملیات واقعی ایزی لایف لازم هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس