کد خبر 478645
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول نرخ شاخص به شش تا هفت درصد افزایش می‌یابد و تورم نیز کمتر می‌شود و این نشان می‌دهد که تحریم‌ها بی‌اثر بوده است.

 به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر پنجشنبه در دومین روز اجلاس جامعه مدرسان حوزه علمیه قم در ساری، بابیان اینکه کمتر از دو سال فرصت خدمتگزاری برای دولت باقی‌مانده است، تصریح کرد: برای ارزیابی عملکرد دولت باید شرایط قبل از دولت نیز بررسی شود.

وی گفت: درآمد ایران قبل از دولت یازدهم از ۱۱۸ میلیارد دلار به حدود ۵۲ میلیارد دلار کاهش‌یافت و همچنین پیش‌نویس نفت برابر غذا نیز روی میز دشمنان کشورمان بود.

کاهش درآمد کشور به ۲۴ میلیارد دلار

وی اظهار داشت: میزان درآمد کشور در سال جاری از ۵۲ میلیارد دلار به ۲۴ میلیارد دلار کاهش‌یافته است و برای اینکه بتوانیم حلقه تنگ ظالمانه و ضد انسانی را رفع کنیم باید برنامه ریزی داشته باشیم.

نوبخت به دو شاخص مهم اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: این شاخص به منفی ۶.۸ درصد و منفی ۹ درصد رسیده بود و تورم نیز به بالای ۴۰ درصد رسیده بود.

معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه تحریم‌ها به اوج رسیده بود، گفت: با همه تحریم‌ها و فشارها دولت موفق شد تورم را به زیر ۱۵ درصد برساند و رشد منفی اقتصادی را به رشد مثبت برساند.

نوبخت با اشاره به اینکه میزان تورم ۱۵ درصدی بالاست تصریح کرد: دولت موظف است که این میزان تورم را کاهش دهد و فشار را از روی دوش مردم بردارد.

۲۴۶ طرح بزرگ ناتمام به سرانجام رسید

وی گفت: بیش از ۲۴۶ طرح بزرگ ناتمام در دو سال گذشته به سرانجام رسید.

نوبخت با اظهار اینکه دو هزار و ۹۰۰ طرح ناتمام به دولت به ارث رسیده است گفت: خیلی از طرح‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نمی‌توانیم طرح جدید شروع کنیم گفت: ما محکومیم از بین طرح‌هایی که قبلاً کلنگ زده‌شده بود را انتخاب کرده و آن را به سرانجام برسانیم.

تحریم‌ها بی‌اثر بوده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول نرخ شاخص به شش تا هفت درصد افزایش می‌یابد و تورم نیز کمتر می‌شود و این نشان می‌دهد که تحریم‌ها بی‌اثر بوده است.

نوبخت با اشاره به کاهش نرخ قیمت خام نفت از سوی عربستان سعودی تصریح کرد: متأسفانه درآمدهای نفتی کشور باز کاهش‌یافته است.

معاون رئیس‌جمهور از پرداخت وجه گندم کاران و چای‌کاران خبر داد و گفت: دولت همواره خواهان توجه به اقشار کم‌درآمد است و بیش از چهار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار ر قالب طرح تحول سلامت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تخصیص داده‌شده است.

منتظر نظر مجلس برای برجام هستیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به دو طرح مهم اشاره کرد و گفت: برای شروع برجام منتظر نظر مجلس شورای اسلامی هستیم و هنوز کارمان را در این زمنیه شروع نکرده‌ایم.

نوبخت یادآور شد: سال گذشته موفق شدیم با رشد سه درصد، ۷۰۰ هزار جوان از مجموع ۸۰۰ هزار جویای کار را صاحب شغل کنیم اما ۱۰۰ هزار نفر به خیل بیکاران اضافه‌شده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره بودجه ۱۸۴ هزار میلیارد تومانی کشور گفت: هنر این است که رشد اقتصادی را افزایش و تورم را کاهش دهیم که باید از اقتصاد مقاومتی بهره گیریم.

نوبخت یادآور شد: با صنعت داخلی می‌توانیم برای خروج از تحریم گام برداریم و باید از صنعت کشور حمایت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در کشور تخصیص داده‌شده است و تا پایان سال این رقم به ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی گفت: در سال جاری دو هزار میلیارد تومان برای راههای شمال هزینه می‌شود و از ابتدای سال ۹۵ برنامه ششم آغاز می‌شود و این برنامه شامل بخش هایی چون فرهنگ، اقتصاد است.

نوبخت یادآور شد: در برنامه ششم تصمیم نداریم به همه‌چیز بپردازیم بلکه می‌خواهیم به چند برنامه خاص بپردازیم که اگر به آنان توجه نشود به بحران دچار می‌شویم.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: موضوعات خاصی که بحران می‌آفریند آب و محیط‌زیست است و  موضوعات اقتصادی، صنعت و گردشگری از دیگر موضوعات موردتوجه خواهد بود.

وی بیان داشت: احکام برنامه در دست تهیه است و از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌خواهیم دولت را در بخش فرهنگ برنامه ششم یاری کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • hamid ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    سلام ادمین لطفاً چنل یا کانال تلگرام مشرق نیوز را راه بی انداز تا لینک آخرین اخبار به ما برسه ممنون
  • ریاستی ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    خدا وکیلی مردم رو مسخره کردید اخر نفهمیدیم اثر داشته یا نداشته.لااقل تو یکی از جلسات دولت با هم هماهنگ کنید ومصوب کنید که داشته یا نداشته
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    دولت تمام مشكلات را از تحريمها مي داند آنوقت آقاي سختگو مي گويد تحريمها اثري نداشته است كدام حرف را باور كنيم؟
  • علی ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    پس مشکل کجاست؟!!!!!!!!!!!
  • سلام هم وطن ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    مشکل رسیدن به قدرت و تخریب نیروهای انقلابی بود که حاصل شد.
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    وقتی افای احمدی نژاد میگفت تحریم ها اثر نداره همین آقای نوبخت محترم ! و دولت بسیار محترم میگفتند احمدی نژاد میگه تحریم ها کاغذ پاره است در حالیکه تحریم ها مملکت و اقتصاد را ........ حالا خود محترمش میگه تحریم ها بی اثر بوده آقا کدامین سخن شما معتبره ...تو خود بخوان از این مجمل حدیث مفصل را
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    اينطور كه از صبحتهاي گذشته و حال آقاي نوبخت نتيجه گيري مي كنيم تحريمها بي اثر بوده ولي يارانه نقدي شديداً شديداً به ملت ضربه است ... آقاي نوبخت بهترين گزينه براي اينكه اين معضل يارانه را حل كني تا به خانواده ها ضربه نزند اين است كه :يارانه افراد ثروتمند و مسئول را قطع و يارانه قشر متوسط وپائين جامعه را چندبار كني .... در ضمن تحريمها هم بي اثر است....
  • مهماندار هواپیما ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    دولت راستگویانننننننننن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس