یکی از مراجع تقلید گفت: نباید در ماه محرم مسائل سیاسی و جناحی را مطرح کرد و این مسائل در مجالس باشد، در آستانه انتخابات مجلس هستیم و نباید اجازه دهیم برخی از مجالس ماه محرم برای تبلیغات خودشان استفاده کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز (15 مهر) در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: از هفته آینده دروس تعطیل خواهد بود و طلاب با حضور در مناطق مختلف به تبلیغ دین می پردازند.

وی گفت: تبلیغ دین برای طلاب یک افتخار است و باید طلاب در این زمینه با همه توان شرکت کرده و به تبلیغ بپردازند.

*فرهنگ عاشورا زنده نگه داشته شود

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری مراسم های مختلف در ماه محرم گفت: در ماه محرم برای زنده نگه داشتن اسلام و فرهنگ عاشورایی مراسم های گسترده ای برگزار می شود که این در زنده نگهداشتن محرم ارزشمند است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در ماه محرم هر فردی وظیفه خاصی دارد و باید خطبا ریشه های تاریخی عاشورا را بررسی و در گسترش فرهنگ عاشورایی تلاش داشته باشند.

*مجالس محرم سنتی برگزار شود

وی تاکید کرد: مراسم های ماه محرم و مجالس ها باید همانند همان شکل سنتی برگزار شود، توجه داشته باشیم که از مواردی که موجب وهن ماه محرم می شود جلوگیری کنیم.

این مرجع تقلید گفت: ماه محرم یک فرصتی است که باید از آن استفاده کرده و حقایق اسلام را در آن بیان کنیم، خطبا به مباحث اخلاقی و اعتقادی در این ماه اهتمام داشته باشند و جلوی انحراف های جوانان را بگیرند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروزه جوانان ما هدف بمباران دشمن هستند، در محرم باید این مباحث اخلاقی مطرح شده تا جوانان قدر خود را دانسته و اسیر توطئه دشمن نشوند.

*مباحث سیاسی در مجالس امام حسین(ع) جایی ندارد

وی با بیان اینکه در مجالس ماه محرم مباحث سیاسی و جناحی جایی ندارد گفت: نباید در ماه محرم مسائل سیاسی و جناحی را مطرح کرد و این مسائل در مجالس باشد، در آستانه انتخابات مجلس هستیم و نباید اجازه دهیم برخی از مجالس ماه محرم برای تبلیغات خودشان استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت مداحان اهل بیت(ع) گفت: مداحان باید اشعار حماسی قرائت کرده تا روحیه حماسی سیدالشهدا(ع) زنده بماند.

*مداحان از سبک‌های مناسب استفاده کنند

این مرجع تقلید تاکید کرد: مباحث ضعیف توسط مداحان نباید مطرح شود، اشعاری که با روحیه ائمه اطهار(ع) همخوانی ندارد در مجلس امام حسین(ع) مطرح نشود.

وی با اشاره به سبک های مداحی گفت: مداحان مراقب باشند تا از آهنگ ها و خوانندگی های مبتذل استفاده نکنند، سبک های سنتی بهترین و جذاب ترین سبک های مداحی است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مدیران هیئت ها باید مراقب باشند که از مداحان و خطبای وظیفه شناس استفاده کنند، اگر این دیدگاه باشد که چون فلان مداح موجب جوانان می شود پس او را دعوت کنیم، این سخن اشتباهی است.

وی با اشاره به ذبح گوسفندان گفت: از ذبح گوسفند در خیابان خودداری کنید زیرا موجب آلودگی خیابان می شود.

*قمه زنی در شرایط فعلی به مکتب امام حسین(ع) ضربه می‌زند

این مرجع تقلید با اشاره به برهنه شدن آقایان هنگام عزاداری گفت: در عزدارای‌ها از برهنه کردن بدن باید پرهیز شود، برهنه کردن بدن واجب نیست و باید مراقب توطئه دشمنان و سو استفاده آنها در این خصوص باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به موضوع قمه زنی گفت: بنده با صراحت بیان می کنند که قمه زن ها عاشق امام حسین(ع) هستند اما در چنین شرایطی این عمل به اهل بیت(ع) و مکتب امام حسین(ع) ضربه می زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس