یک روزنامه پاکستانی با اشاره به مذاکرات این کشور با آمریکا نوشت که واشنگتن و اسلام‌آباد در سفر نوازشریف به آمریکا احتمال دارد که توافقنامه هسته‌ای غیرنظامی امضا کنند.

 به گزارش مشرق، «اکسپرس تریبون» اعلام کرد: مقامات پاکستان و آمریکا برای امضای توافقنامه هسته‌ای غیرنظامی در حال مذاکره هستند و احتمال امضای این توافقنامه وجود دارد.

«واشنگتن پست» روزنامه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که این کشور در حال بررسی است که آیا اسلام‌آباد محدودیت‌های الزامی برای توافق هسته‌ای غیر نظامی با آمریکا را می‌تواند بپذیرد یا خیر؟ اما گفت‌وگوها در این خصوص طی دیدار «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان از آمریکا در اواخر ماه جاری میلادی با مقامات واشنگتن انجام خواهد شد.

روزنامه پاکستان نوشت: احتمال زیادی است که اسلام‌آباد مانند دهلی‌نو در مورد توافق هسته‌ای غیر نظامی با واشنگتن به توافق برسد.

روزنامه می‌افزاید: پاکستان شاید در مورد محدودیت برنامه سلاح هسته‌ای خود راضی شود و همچنین آن‌ها را با در نظر گرفتن تهدیدات هسته‌ای از سوی هند، با نیازمندی‌های دفاعی واقعی خود منطبق کند.

پاکستان در عوض می‌تواند حمایت آمریکا در مورد سلاح هسته‌ای خود از سوی گروه تأمین کنندگان هسته‌ای 48 ملیتی که این کشور نیز عضو آن است را کسب کند.

به گفته روزنامه پاکستانی، مذاکرات بین اسلام‌آباد- واشنگتن در مورد توافق هسته‌ای غیرنظامی آهسته و سخت خواهد بود زیرا تولید سلاح هسته‌ای پاکستان در حال حاضر ادامه دارد و این کشور تاکنون مشخص نکرده که آیا محدودیت‌های الزامی برای توافق هسته‌ای غیرنظامی با آمریکا را خواهد پذیرفت؟

نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان که هفته گذشته نیز برای شرکت در هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده بود، قرار است در 22 اکتبر سال جاری باردیگر به این کشور سفر خواهد کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس