کد خبر 477614
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

نسخه 41 فايرفاکس منتشر شد که نسبت به نسخه‌هاي قبلي اين مرورگر عملکرد بهتري دارد. در نسخه جديد فايرفاکس ضمن به‌روزرساني، معايب گذشته رفع شده است و همچنان اين مرورگر در ميان ديگر مرورگرهاي روميزي، پس از گوگل کروم قرار مي‌گيرد.

 به گزارش مشرق، موزیلا نسخه پایدار مرورگر فایرفایکس 41 را عرضه کرد که با برخی قابلیت‌های جدید قابل توجه همراه است.

گفت‌وگو و پيام‌رساني فوري

در نسخه جديد فايرفاکس، پيام‌رساني فوري از طريق Firefox Hello مرورگر انجام مي‌شود. Firefox Hello به کاربر اجازه مي‌دهد با ديگر کاربران فايرفاکس گفتگوي صوتي و يا اشتراک ويدئوي رايگان داشته باشد. به عبارت ديگر امکان ارسال و دريافت پيام‌هاي فوري، در زمان گفتگوي ويدئويي با کاربران نسخه جديد اين مرورگر در ويندوز، مک و يا لينوکس وجود دارد. براي کار با Firefox Hello کافي است کاربر پس از مشاهده آيکون شکلک در بالاي گوشه سمت راست نوار ناوبري فايرفاکس روي آن کليک کرده و با باز شدن پنجره گفت‌وگو، شخص ديگري را براي گفتگوي آنلاين دعوت کند.

انتخاب تصویر پروفایل برای حساب کاربری

از ديگر ويژگي‌هاي فايرفاکس 41 افزايش امکانات حساب کاربري مرورگر است که شامل مواردي از جمله همگام‌سازي رمزهاي عبور، بوک‌مارک‌ها و ديگر داده‌ها در نسخه‌هاي روميزي و اندرويد فايرفاکس مي‌شود. آخرين به‌روزرساني اين مرورگر به کاربر اجازه مي‌دهد با اضافه کردن عکس، پروفايل حساب کاربري فايرفاکس خود را شخصي کند. موزيلا نسخه اندرويد فايرفاکس را نيز به‌روز کرده است. کاربران مي‌توانند با کليک کردن روي آيکون ذره‌بين و انتخاب يکي از موتورهاي جستجو مانند گوگل، ياهو و يا بينگ به راحتي و به سرعت به جست‌وجوي آنلاين بپردازند. همچنين آخرين نسخه فايرفاکس ويژه اندرويد امکان مديريت بوک‌مارک‌ها را براي کاربران فراهم مي‌کند.

شرکت موزيلا سعي دارد با ارائه هر نسخه جديد از مرورگر خود، شرايط و عملکرد بهتري را نسبت به نسخه قبلي در اختيار کاربران فايرفاکس قرار دهد تا بتواند سهم بيشتري از کاربران را در بازار مرورگرها به دست آورد.

بر اساس گزارش NetMarketShare در ماه آگوست سال جاري سهم فايرفاکس از ترافيک مرورگرها 11.6 درصد بوده است که پس از کروم با سهم 30 درصدي در جايگاه دوم قرار گرفت. همچنين موزيلا در تلاش است با ارائه نسخه فايرفاکس ويژه ويندوز 10، مرورگر خود را به صورت پيش‌فرض براي اين سيستم عامل معرفي کند. همچنين اين شرکت يک نسخه از فايرفاکس را براي آيفون و آي‌پد ارائه کرده است تا کروم و سافاري شرکت اپل را به چالش بکشد. بر همين اساس، موزيلا کار مشکلي را براي جذب بيشتر کاربران اينترنت و افزايش سهم خود در بازار مرورگرها پيش‌رو دارد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس