دبیرکل سازمان ملل در دیدار با «محمد جواد ظریف» بر لزوم همکاری این سازمان با ایران برای حل بحران های خاورمیانه تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه ایران در آخرین روز از حضورش در سازمان ملل متحد در نیویورک با بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

در این دیدار، بان‌کی‌مون با استقبال ویژه از سخنرانی رئیس‌جمهوری ایران در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با اشاره به توافق هسته ‌ای، این توافق را موفقیتی برای صلح منطقه‌ای و جهانی توصیف و اعلام کرد که سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده همکاری کامل برای اجرای این توافق هستند.

در این دیدار همچنین موضوع کشته شدن حجاج ایرانی در حادثه اخیر مِنا از سوی محمدجواد ظریف با دبیرکل سازمان ملل متحد مطرح شد. بر این اساس بحران ‌های منطقه‌ ای سوریه، یمن، عراق و لبنان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دبیرکل سازمان ملل با توجه به جایگاه منطقه ‌ای جمهوری اسلامی ایران همکاری نزدیک ‌تر ایران با سازمان ملل برای حل این بحران ‌ها را خواستار شد.

ظریف در پاسخ به این درخواست ضمن تاکید دوباره بر نادرستی راه حل نظامی برای حل این بحران ها گفت، ایران همواره بدنبال راه حل سیاسی برای این بحران ها بوده و کماکان به همکاری خود با سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه برای پایان بخشیدن به نا آرامی های منطقه از طریق مذاکرات سیاسی ادامه خواهد داد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس