کد خبر 477227
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

قیمت طلا در معاملات امروز 3 دلار کاهش یافت و به 1134 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، برداشتن سودها در روز دوشنبه موجب شد تا قیمت طلا کاهش یابد، اما با توجه به کاهش نگرانی ها از افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری در سایه انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار این کشور، فلز زرد بخش عمده افزایش قیمت جلسه قبلی را حفظ کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار کاهش به 1134 دلار رسید. فلز زرد روز جمعه رشد قیمت 2.2 درصدی را تجربه کرد که بیشترین رشد قیمت  یک روزه از 15 ژانویه تاکنون بود.

آمارهای روز جمعه نشان داد که کارفرمایان آمریکایی در طی 2 ماه گذشته ترمز استخدام های جدید را کشیده اند. در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه گذشته به 203 هزار مورد برسد، این رقم تنها 142 هزار مورد بود.

قیمت طلا که از ابتدای امسال تاکنون به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا تحت فشار بوده است، پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا شاهد افزایش بود. قیمت طلا همچنان حدود 4 درصد کاهش را نسبت به ابتدای امسال شاهد بوده است.

تحلیلگران موسسه ای ان زد با اشاره به باقی ماندن 2 نشست سیاستگذاری فدرال رزرو تا پایان امسال نوشتند: «خیلی بعید است فدرال رزرو در ماه جاری  شروع به عادی سازی سیاست پولی خود کند. احتمال این اقدام در ماه دسامبر نیز پایین است.»

فدرال رزرو در نشست ماه سپتامبر خود با اشاره به ضعف موجود در اقتصاد جهانی و آشفتگی در بازار های مالی، از افزایش نرخ بهره خودداری کرد.

افزایش نرخ بهره تقاضا برای طلا را کاهش می دهد و ارزش دلار را بالا می برد.

قیمت نقره نیز به تبعیت از طلا روز جمعه 5.4 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش یک روزه آن از دسامبر 2014 تاکنون بود. روز دوشنبه، قیمت نقره ابتدا به بالاترین رقم خود در دو هفته گذشته (15.35 دلار) رسید، اما سپس اندکی کاهش یافت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس