کد خبر 476776
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

سلطان‌الذاکرین سلیم موذن‌زاده اردبیلی در روز عید سعید غدیر خم وصیتی به اردبیلی‌ها کرد.

به گزارش مشرق، سلطان‌الذاکرین سلیم موذن‌زاده اردبیلی در مراسم جشن عید غدیرخم در حسینیه نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات خیبر در اردبیل با تبریک عیدسعید غدیرخم، گفت: چند صباحی از عمر من باقیمانده و وصیت می‌کنم مرا با نوای «زینب زینب» در اردبیل تشییع و سپس برای تدفین به جوار بارگاه نوری امام رضا (ع) در مشهد مقدس انتقال دهند.

سلیم موذن‌زاده اردبیلی، با سابقه‌ترین مداح در ایران است که نوای او بیش از شش دهه با حنجره‌ای استثنایی، گوش و دل علاقه‌مندان را نوازش می‌دهد.

سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی یکی از مداحان معروف ایرانی است که در سال 1315 خورشیدی در شهر اردبیل زاده شد. وی که بیش‌تر نوحه‌هایش را به زبان ترکی آذربایجانی سروده، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط دارد. پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن‌زاده اردبیلی، نخستین مؤذن رادیوی ایران است و برادرش رحیم موذن‌زاده اردبیلی نیز از مؤذنان معروف اسلامی است.

اعجاب و توانایی بی وصف او در اجرای برنامه‌های گوناگون مداحی، نوحه خوانی، مولودی خوانی، اذان و قرائت قرآن مجید از دوران نوجوانی، وی را در ردیف یکی از مطرح‌ترین افراد جهان در این رشته‌ قرار داده است.

اساتید فن نام او را هم ردیف استاد عبدالباسط در زمینه تلاوت قرآن و استاد شجریان در زمینه اجرای سنتی ایرانی و برنده جایزه پیکاسو و همچنین استاد سلیم موذن‌زاده را در زمینه مداحی جزو عجایب روزگار دانسته‌اند.

منبع: پارسینه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    زنده باشی استاد
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    بعضی نوحه که خوندن واقعا بی نظیره
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    ایشان خیلی بزرگتر ازاین هستند که درکالبد کلمات بگنجند ولی ای لقب سلطان اذاکرین یعنی چه واینکه باسابقه ترین مداح ایشون هستند رو از کجا اوردید برای بزرگ کردن یک فرد بزرگ احتیاج نیست از کلمات اغراق امیز استفاده کنید خداوند ایشون وهمه ذاکرین رو سلامت نگهدارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس