کد خبر 476105
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران در حال حاضر در مرحله تثبیت قدرت هسته‌ای است.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی شامگاه جمعه در مراسم گردهمایی رزمندگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس لشکر هفت ولیعصر که در محل مصلا امام علی (ع) دزفول برگزار شد به آزادی خرمشهر در زمان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: از دیدگاه تمام تحلیلگران دنیا، خرمشهر قابل باز پس گیری نبود چرا که صدام با هزاران نیرو و امکانات، حلقه‌های دفاعی متعددی ایجاد کرده بود اما این اتفاق بزرگ رخ داد و خرمشهر آزاد شد. اتفاقی که پس از آن امام خمینی (ره) به‌جای تمجید و تشویق رزمندگان و سرداران، فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و این تعبیری است که باید نسبت به آن آگاه و هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تنها جنگ با عراق نبود بلکه کفر با تمام توان خود در مقابل اسلام قد برافراشته بود، اظهار کرد: در زمان جنگ، اتحاد جماهیر شوروی هزاران موشک به صدام تحویل داد، آلمان فناوری ساخت سلاح‌های شیمیایی را به عراق ارائه داد. آمریکا تمام اطلاعات ریز را نیز با پیشرفته‌ترین هواپیماها به صدام می‌داد اما باوجود اینکه تمام قدرت‌ها در مقابل انقلاب اسلامی و این ملت بزرگ جمع شدند و همه امکانات خود را به کار گرفتند و حتی به سردشت و روستاهای ما حملات گسترده شیمیایی کردند، به فضل الهی به زمین خوردند.

بروجردی به دیدگاه نادرست عده‌ای مبنی بر اینکه اکنون که امام خمینی (ره) نیست بنابراین دیگر انقلاب اسلامی نیز مانند سابق نيست، اشاره کرد و گفت: این یک تفکر اشتباه است چرا که اکنون مقام معظم رهبری با همان شجاعت، صلابت و اقتدار امام حرکت می‌کند به‌گونه‌ای که اگر به ادبیات ایشان در مقابل قدرت‌های بزرگ جهان گوش کنیم متوجه می‌شویم که ایشان نیز به‌حق این قدرت‌های جهانی را تحقیر می‌کنند و همانند امام خمینی (ره) بارها به شکل‌های مختلف فرموده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این عزت و صلابت جمهوری اسلامی ایران است.

ملت ایران مخالف هرگونه تجاوز است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: زماني که صدام پس از جنگ با ایران قصد داشت با طراحی و تحریک آمریکا کشور کویت را اشغال کند کویتی‌ها حتی هشت ساعت نیز نتوانستند مقاومت کنند اما ما هشت سال مقاومت کردیم و ذره‌ای از خاک خود را به دشمن ندادیم و این در حالی است که کویت میلیاردها دلار به صدام کمک کرد ولی ما از این کشور دفاع کردیم و حتی زمانی که چاه‌های نفت آن کشور در حال سوختن بود به کمک رفتیم چرا که جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تجاوز مخالف است.

بروجردی با بیان اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران به مرزهای جغرافیایی محصور نیست، عنوان کرد: انقلابی که امام خمینی (ره) به تمام کشورها صادر کرد روی دوم سکه‌اش این است که اکنون بسیاری از ملت‌ها از ما الگو می‌گیرند.

متکی نبودن به بیگانگان رمز موفقیت است

وی با بیان اینکه راه درست موفقیت کشور، متکی نبودن به قدرت بیگانه و کفار است، افزود: شاه زمانی سقوط کرد که قدرت اول منطقه بود اما تاریخ‌مصرفش که تمام شد خیلی راحت سقوط کرد. تمام کشورهای تحت سلطه آمریکا در سال‌های گذشته به این سرنوشت دچار شده‌اند بنابراین ما باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران سال‌هاست در مقابل آمریکا ایستادگی کرده و در اوج اقتدار به جلو رفته اظهار کرد: کشور ما در عرصه هسته‌ای، فضایی، دانش‌های بنیادی و علمی و ساخت موشک‌ها و فناوری‌های پیشرفته در شرایط تحریم بسیار موفق بوده است و این نشان می‌دهد که ما در راه درست حرکت می کنیم.

بروجردی با بیان برخی نکات در خصوص اقتدار ایران در مقابل بیگانگان از جمله آمریکا در سال‌های گذشته و کنونی، عنوان کرد: به‌عنوان مثال آمریکا با تمام هم‌پیمانان اروپایی و منطقه‌ای خود و ده‌ها هزار تروریست از ۸۰ کشور جهان قصد داشت بشار اسد را برکنار کند اما ایران نمی‌خواست این اتفاق رخ دهد و نگذاشت که این اتفاق عملی شود چرا که ما اجازه نمی‌دهیم خط مقدم ما در مبارزه با رژیم صهیونیستی سقوط کند.

حمایت از کشورهای جنگ‌زده

وی تفکر عده‌ای مبنی بر اینکه چرا ملت اسلامی در این وضعیت بد اقتصادی به کشورهایی از جمله افغانستان، عراق، فلسطین و سوریه کمک می‌کند را یک دیدگاه انحرافی برشمرد و گفت: این حمایت‌ها در واقع کمک به منافع ملی و تمامیت ارضی ما است چرا که اگر سوریه سقوط کند و داعش و تکفیری‌ها به قدرت برسند خاک‌ریزهای بعدی دشمن مرزهای ما است در حالی که ما معتقد هستیم بهترین نوع ایستادگی در مقابل دشمن کنترل آنها در صدها کیلومتر جلوتر از مرزها است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در بحث مسائل هسته‌ای دو دیدگاه مخالف و موافق وجود دارد و افراد مخالف معتقد هستند که ما همه‌چیز را ازدست داده‌ایم و دشمن پیروز شده است، افزود: ما هیچ‌گاه نبايد فراموش کنیم که در تمام نظام فقط یک شاخص داریم که آن مقام معظم رهبری است؛ بنابراین عبارت ایشان در روزهای اول مذاکرات مبنی بر نرمش قهرمانانه سرشار از حکمت است و ما امروز به این نرمش قهرمانانه رسیده‌ایم.

ایران در مرحله تثبیت قدرت هسته‌ای است

بروجردی با بیان اینکه برجام نکات ضعفی دارد اما ما اکنون در مرحله تثبیت قدرت هسته‌ای هستیم، عنوان کرد: در جهانی که سرشار از ظلم و وحشی‌گری است ما باید اجازه دهیم تا از این مرحله تثبیت عبور کنیم چرا که دنیا غنی‌سازی ما را پذیرفته و ما باید برخی از این محدودیت‌ها را در راستای پیشبرد اهداف قبول کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در تمام دانش هسته‌ای خودکفا است، گفت: از استخراج اورانيوم و کیک زرد گرفته تا ساخت سانتریفوژ و غنی‌سازی در کشور انجام می‌پذیرد و امروز ملت قهرمان ما می‌خواهد با حفظ منافع ملی یک نرمش قهرمانانه انجام دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت ایران علاوه بر اینکه در بین کشورهای غیرمتعهد و آژانس حضور دارد از پشتوانه فتوای رهبری مبنی بر عدم ساخت سلاح‌های هسته‌ای نيز برخوردار است بنابراین باید گفت تمام این تحریم‌های موجود یک ظلم بزرگ به ملت ایران است.

بروجردی در ادامه عنوان کرد: یک‌شنبه هفته آینده یک طرح در مجلس تصویب می‌شود که مطابق با آن تمام خطوط قرمز رهبر در مسائل هسته‌ای را به قانون تبدیل می‌کنیم تا اگر دشمن قصد دبه درآوردن داشته باشد ما خیلی راحت این بازی را به هم بزنیم.

وی افزود: ملت ایران اسلامی بااقتدار به جلو خواهد رفت و امیدوار هستیم که این اقتدار برای همیشه امتداد داشته باشد.

به گزارش مهر، در این مراسم فرماندهان، پیشکسوتان جهاد و ایثار، مسئولان محلی و عموم مردم ولایت مدار شهرستان دزفول حضور داشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    از خدا بترس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس