کد خبر 475643
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همه افراد باید تا دو هفته بعد از ورود حجاج به کشور از دست دادن و روبوسی کردن با آن‌ها بپرهیزند.

به گزارش مشرق، دکتر «حیدری‌مقدم» پنج‌شنبه 9 مهر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان همدان با بیان این‌که احتمال ورود ویروس کورنا به کشور وجود دارد، تصریح کرد: علائم این بیماری تب بالای 38 درجه، سرفه و تنگی نفس حاد است که باید به شدت مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همه افراد باید سعی کنند از دو تا 14 روز از دست دادن و روبوسی کردن با حجاج خودداری کرده و در صورت روبوسی دست و صورت خود را در کم‌ترین فاصله زمانی ممکن شست‌وشو دهند.

دکتر حیدری‌مقدم با بیان این‌که مرگ و میر این بیماری 40 درصد است، افزود: تشخیص این بیماری از راه خلط است که از آن نمونه‌گیری می‌شود و به‌وسیله ترشحات و خون و فرآورده‌های منتقل می‌شود.

وی با بیان این‌که همه‌ی شهرستان‌های استان همدان دارای اتاق ایزوله‌ی تنفسی هستند، تصریح کرد: خوشبختانه استان همدان در کشور تنها استانی است که همه‌ی شهرستان‌های آن دارای اتاق ایزوله برای موارد حاد است و تخت نیز به اندازه‌ی کافی در اختیار بیمارستان‌ها قرار دارد تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آماده‌باش برای همه تیم‌های دانشگاهی و بیمارستان‌های استان داده شده و در فرودگاه‌ها نیز همه‌ی این تیم‌ها مستقر هستند.

دکتر حیدری یادآور شد: تب‌سنجی دیجیتال که برای اولین بار در ایران استفاده می‌شود را خریداری کرده‌ایم و اگر مورد مشکوکی به تب بالا ملاحظه شود از این فرد نمونه‌گیری و ایزوله می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • داود ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    سلام بايد به خود حجاج هم اين تذكر را بدهند عموما اقوام رودربايستى ميكنند اما حاجى بهتر ميتواند پرهيز كند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس