کد خبر 475581
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۳

نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی در حق قانون، مجلس و ساختارهای حکومتی کم‌لطفی کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی عصر پنج‌شنبه در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان همدان با بیان اینکه بی‌کفایتی آل سعود باعث داغدار شدن جامعه اسلامی شد، اظهار کرد: ایران قبل از انقلاب دارای وضع نامناسبی بود اما امروز ایران اسلامی بر قله شرف قرار گرفته و به الگوی تمام عیار برای سایر ملل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران عزت‌مند و امریکا ذلیل است، افزود: ایران اسلامی رقیب دنیای اسلام نیست بلکه با تفکراتی در تضاد است که با اسلام ناب محمدی زاویه دارند به طوری که در جهان اسلام از شرایط مطلوبی برخوردار است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای با تأکید بر اینکه روندی که ایران اسلامی در پیش گرفته قوام یافته است، تصریح کرد: ترکیه به عنوان نمونه سکولار یک کشور جهان اسلام و عربستان به عنوان یک کشور متحجر هیچ یک از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه ما در انقلاب اسلامی درس‌های بسیاری را آموختیم، ادامه داد: در کشور ما دو نوع تفکر برای اداره کشور وجود دارد که نخستین آن بر مبنای انقلاب اسلامی، اسلام و تفکر امام راحل و مقام معظم رهبری استوار بوده و برای ساخت کشور بر اساس توانایی داخلی و استفاده از فرصت‌های بیرونی استوار است.

زاکانی خاطرنشان کرد: تفکر دیگر ایران اسلامی را جزوی از منظومه جهانی تعریف کرده که برای زنده مانده باید در این جریان فعالیت کند و به عنوان یک کشور متوسط مطرح باشد که توسط عدول‌کنندگان از خط امام و رهبری بیان شده و خوشبینانه‌ترین تعریفی است که می‌توان از این افراد ارائه داد.

وی با بیان اینکه این تفکر نمودهایی نیز دارد و حرکت‌های معنا داری نیز انجام می‌دهد، گفت: ما امام خمینی و مقام معظم رهبری را درک کردیم و مشاهده می‌کنیم که برخی از افراد بر تغییر بنیاد انقلاب و شعارهای آن اصرار داشته و تلاش می‌کنند با صورت‌بندی خودش مسیر انقلاب را تغییر دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه هر بار که از تفکر و اندیشه امام فاصله گرفتیم آسیب دیدیم، اظهار کرد: دولت با توجه به شعارها و برنامه‌هایی که ارائه داد، رأی مردم را جلب کرد اما اتفاقاتی باعث شد دستاوردهای کشور را به ثمن بخس تحویل دهند.

وی با بیان اینکه نمونه اول نوع مواجهه با نظام سلطه است، افزود: ما هرگز با امریکا بداخلاقی نکردیم اما او در اوج بداخلاقی با ایران روبه‌رو شده به طوری که در 37 سال گذشته لحظه‌ای از فکر شیطنت و تقابل با انقلاب اسلامی دست برنداشته است.

زاکانی با اشاره به اینکه پرونده امریکا روز‌به‌روز سیاه‌تر می‌شود، تصریح کرد: با این وجود برخی گمان دارند مشکلات ما به دست امریکا برطرف خواهد شد، به طوری که در برنامه چهارم توسعه در دولت اصلاحات صراحتاً عنوان شد باید دست از اندیشه‌های انقلابی برداریم و به جامعه جهانی بپیوندیم و بپذیریم که امریکا ارباب جهان است.

وی با تأکید بر اینکه آنان سخاوتمندانه با داشته‌های مردم برخورد کردند، ادامه داد: در آن زمان اعلام شد که ما نیز مانند یک عضو هم‌صدایی کنیم اما در همان زمان ایران به عنوان محور شرارت معرفی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که امروز نیز همان مسائل در حال تکرار است، خاطرنشان کرد: چراغ‌های سبزی که به امریکا نشان داده می‌شود در نهایت به این اتفاق منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: تا پیش از این امریکایی‌ها التماس می‌کردند که ایران به آن‌ها سلام بدهد و در جریان مذاکره به اذن مقام معظم رهبری برای کمک به مردم عراق در این خصوص بارها نماینده امریکا از نماینده ایران می‌خواهد که مذاکره دو جانبه داشته باشد.

زاکانی ادامه داد: پس از رد درخواست از سوی ایران در نهایت می‌خواهد که حداقل دستی با نماینده ایران بدهد به طوری که پس از آن نماینده ایران به نشانه ادب با جلو آمدن خلیلزاد دست می‌دهد و نماینده آمریکا در مصاحبه خود اعلام می‌کند که با ایران صحبت داشته است.

زاکانی با اشاره به اینکه امریکا‌ در حسرت یک ملاقات با ایران بود، خاطرنشان کرد: اما در این دو سال به مسیری دیگر حرکت کردیم و زمانی که رئیس جمهور امریکا و ایران با یکدیگر تلفنی صحبت کردند، آقای روحانی گفت دلم برای اوباما سوخت.

وی تأکید کرد: اعلام شده که دیدار اوباما و ظریف اتفاقی بوده است، پس چرا به صورت اتفاقی مشکلات کشور حل نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مسئولان ایرانی قبلاً تذکراتی داشتند که تمهیداتی بیندیشند که این اتفاق روی ندهد اما با این وجود رخ داد.

وی با بیان اینکه مجلس باید با وزیر امور خارجه نسبت به بی‌کفایتی در مسئله منا برخورد کند، تصریح کرد: حداکثر سطح پیگیری ایران، معاون وزارت امور خارجه بود و برخی می‌گویند با متحجرها برویم و بسازیم اما کار ما به جایی رسیده که وزیر خارجه ایران اسلامی با وزیر خارجه جوان و ناپخته عربستان تماس بگیرد و او وقت ملاقات ندهد.

زاکانی ادامه داد: در نهایت امیر کویت واسطه شده تا وزیر بهداشت ایران برود و بتواند مجروحان را ببیند، آیا این عزت است؟

وی با تأکید بر اینکه ما به امام راحل و مقام معظم رهبری افتخار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به صراحت بیان کردند که اگر عربستان کوچک‌ترین بی‌اهانتی به ایرانیان روا دارد با برخورد سخت و خشن ایران مواجه خواهد شد که پس از آن مسئولان سعودی اعلام کردند که نهایت همکاری با ایران صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما از دولت انتظار داریم در قامت نمایندگی ملت شریف ایران حاضر شود، و درس گرفته و در راه عزت و منزلت گام بردارد.

وی با بیان اینکه امام و مقام معظم رهبری هم لبخند و هم غضب داشتند، اظهار کرد: این لبخند و غضب برای رضای خداست نه برای خوشایند مستکبران، بنابراین دولت در این مسیر تجدید نظر کند.

زاکانی با اشاره به اینکه پیام اسلام و انقلاب آنقدر با قوت است که در همه جا رخنه می‌کند، افزود: مجلس بر برجام تأثیر گذار خواهد بود و اراده آن هم بر تأثیرگذاری است، اما رئیس جمهوری تفسیر دیگری از قانون داشت در حالی که مفسر قانون اساسی شورای نگهبان است.

وی با تأکید بر اینکه برای اجرای برجام موانع قانونی وجود دارد، تصریح کرد: در سال‌های  84، 88 و 94 قوانینی در مجلس تصویب شده که مانع اجرای برجام و یا حداقل پذیرش پروتکل الحاقی است.

رئیس کمیسیون بررسی برجام مجلس با اشاره به اینکه روحانی در حق قانون، مجلس و ساختارهای حکومتی کم لطفی کرد، ادامه داد: کنار زدن نظر مجلس در برجام تا جایی ادامه یافت که مقام معظم رهبری رسماً موضوع را اعلام کردند.

وی به گفت‌و‌گوی تلفنی روحانی و اوباما در گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی مدت مدیدی سفیر امریکا در افغانستان و یک دلال ایرانی تلاش کردند تا گفت‌و‌گوی تلفنی انجام شود و اتفاقی در کار نبوده است.

زاکانی خاطرنشان کرد: این افراد به دنبال تابوشکنی و ایجاد مسیر جدید هستند و مجلس به دنبال حساب کشی جدی در مسائلی چون فاجعه‌هایی است که در مراسم حج برای حجاج ایرانی روی داد.

وی با بیان اینکه اتفاق جدیدی که در سوریه رخ داد تدبیر جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار کرد: چندی پیش و با توجه به گفت‌و‌گویی که با پوتین رئیس جمهور روسیه صورت گرفت، ائتلاف جدیدی در منطقه تشکیل شد و پوتین آن را رسماً اعلام کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که ائتلافی بین ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب الله شکل گرفته، افزود: با توجه به این ائتلاف شاهد اتفاقات جدیدی برای مقابله با داعش در منطقه خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به یمن کمک‌های معنوی و کمک‌های مختلف از این جنس انجام می‌دهد، تصریح کرد: 25 درصد تجهیزات زرهی عربستان طی دو ماه در نبرد زمینی از بین رفته است.

زاکانی با اشاره به اینکه کمک‌ها و عنایات الهی به یمن می‌رسد، ادامه داد: یکی از دلایل بی‌کفایتی آل سعود درگیری در یمن و بی‌توجه به حجاج است.

وی در خصوصی چگونگی اجرای برجام نیز خاطرنشان کرد: از نظر قانونی تا زمانی که مجلس مسئله‌ای را تصویب نکرده باشد، دولت نمی‌تواند آن را اجرا کند.

رئیس کمیسیون بررسی برجام مجلس تأکید کرد: ما می‌خواهیم دولت را کمک کنیم زیرا باری که به دوش دولت است متعلق به جناح خاصی نیست.

وی در پایان گفت: هفته آینده گزارش کمیسیون بررسی مجلس قرائت خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    آقای زاکانی درجه 1 هستی بخصوص در مورد برجام که آمدی و مرد و مردانه با منطق قوی به وظیفه قانونی و شرعی که بهش سوگند یاد کردی ایستادی تا آخر رزمنده بمان، خدایا خدایا رزمندگان اسلام محافظت بفرما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس