رئیس سازمان حج و زیارت از سه پیشنهاد وزیر بهداشت کشورمان به سعودی ها خبر داد که به عنوان بیانیه منتشر شده است.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی افزود: اولین پیشنهاد وزیر بهداشت کشورمان این بود که بدون درخواست جمهوری اسلامی ایران و همچنین بستگان جان باختگان، اجساد هیچ یک از جان باختگان در عربستان دفن نشود که وزارت بهداشت عربستان متعهد به انجام آن شد.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت کشورمان همچنین پیشنهاد داد که انتقال اجسادی که تعیین هویت شده اند در اسرع وقت و با تشریفات رسمی به کشور منتقل شود که این امر نیز در جلسه فوق مورد توجه قرار گرفت و مصوب شد و  ان شالله در روزهای آینده ، شاهد انتقال پیکرهای جان باختگان به کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: پیشنهاد سوم دکتر هاشمی این بود که هر زائری که به عنوان یک فرد ایرانی شناسایی می شود حتی اگر تشخیص هویت دقیق انجام نشده باشد این زائر به ایران منتقل شود و روند تشخیص هویت با نظارت وزارت بهداشت ایران در داخل کشور انجام شود که این پیشنهاد نیز مصوب شد.

این سه پیشنهاد در بیانیه رسمی وزارت بهداشت عربستان به عنوان مصوبه این نشست منتشر شده است.

سعید اوحدی گفت: اگرچه آمار اعلام شده کلی و براساس تعداد زائرانی است که فوت آن‌ها محرز شده و یا مفقود شده‌اند، اما براساس آخرین بیانیه مرکز پزشکی حج و زیارت که تقریبا عملیات جست‌جو در مراکز پزشکی عربستان تمام شده، به نظر می‌رسد آمار جان‌باختگان افزایش یابد.

او اضافه کرد: تعداد اجسادی که تحویل می‌گیریم و اطلاعاتی که از زائران در رایانه ثبت شده، ملاک عمل ما خواهد بود و ما براساس آن عددی که داریم عمل می‌کنیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    اینا به هدفشون رسیدن، دیگه هر چی بگید میگن چشم جواب خون 460 تا ایرانی شیعه ی محب اهل بیت رو هم میتونید با پیشنهاد بگیرید؟
  • ایوب ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    ای ناشناس بیشترشان که اهل سنت بودند
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    اهل سنت و شیعه نداریم.همه ایرانی و برادریم.ما هم عزادار اهل سنت هستیم تسلیت به مردم گنبد میگیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس