حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر عطاران، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: در حادثه منا ۳۲ زائر اهل سنت کشته و ۵۳ نفر دیگر مفقود شدند. فرماندار بندر ترکمن جزو مفقودی‌هاست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام علی اکبر عطاران گفت: در حادثه دلخراش منا ۸۵ زائر اهل سنت کشته یا مفقود شدند.

وی با اشاره به اینکه در فاجعه منا از چهل و یک کاروان اهل سنت شش کاروان آسیب دیدند گفت: متاسفانه از ۵۳ حاجی اهل سنت که تاکنون به کاروان های خود بازنگشتند حدود نیمی از بانوان زائر هستند.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد: خانم مرجان ناز قلیچی فرماندار بندر ترکمن نیز که به‌عنوان معینه کاروان ۳۸۰۱۷ ازاستان گلستان به حج اعزام شده بود از مفقودان این حادثه دلخراش است.

حجت الاسلام والمسلمین عطاران به زخمی شدن پنجاه زائر اهل سنت در این حادثه اشاره کرد و گفت: اکثر مصدومان مداوا و مرخص شدند و هم اکنون تعداد محدودی بستری هستند.

مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به اینکه در زمان وقوع فاجعه غمبار منا ده کاروان اهل سنت از مسیر حادثه به سمت جمرات در حرکت بودند اظهار داشت: دراین فاجعه که دل مسلمانان را به‌درد آورد به ترتیب از استان گلستان و هر یک از استان های آذربایجان غربی، بوشهر و خراسان رضوی سه و یک کاروان بیشترین آسیب را دیده اند.

وی افزود دوکاروان ۳۸۰۱۷ و ۳۸۰۳۶ ازاستان گلستان به ترتیب با ۲۵ و ۱۴ و کاروان ۱۲۰۱۲ از استان آذربایجان غربی با ۲۴ جان باخته و مفقود بالاترین تعداد آسیب دیده را دارند.

گفتنی است تعداد زائران اهل سنت درحج تمتع امسال پنج هزارویکصد نفر است که در قالب ۴۱ کاروان از استان های سیستان وبلوچستان، کردستان، خراسان، آذربایجان غربی، گلستان، کرمانشاه، هرمزگان و فارس به سرزمین وحی اعزام شده اند. به گفته عطاران بیست ودوکاروان زائران اهل سنت مدینه قبل و نوزده کاروان هم مدینه بعد هستند.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس